Rally Monte Carlo: Preview; Monte otevře sezonu IRC 2009. To, že Monte Carlo je zahajovacím podnikem, na to jsme si už zvykli, ale že většinou byla první rally v MS. Letos tomu tak není, a tak tuto možnost využili promotéři IRC.
Malé knížectví ležící na Francouzské riviéře vždy naznačí rozložení sil pro první část roku. Soutěž v Monaku je zárukou kvalitních závodů a pěkných soubojů na horských silničkách v horách nad tímto městským státem. Samotná rally je velice obtížná na volbu obutí, protože servis je většinou situován spíše blíže k moři, kde jsou podmínky mnohem rozdílnější než ty v horách. Má se tedy jednat o asfaltovou soutěž, i když se dá počítat se sněhem ve vyšších polohách.MístopisMalé knížetství se rozkládá na pobřeží Středozemního moře a je druhou nejmenší zemí na území Evropy. Je to země s největším zalidněním na kilometr čtvereční na světě. Monako se dělí na čtyři obvody: Monaco-Ville, Monte Carlo, La Condamine a Fontvieille. Tato země je členem NATO od roku 1993. Monaku vládne kníže Albert II., který převzal vládu po svém otci Rainierovi III. Země je zaměřená především na obchod, bankovnictví a cestovní ruch. TraťRally se sice jmenuje Rally Monte Carlo, ale pravda je taková, že v samotném Monaku se takřka žádná zkouška nejede, v posledních letech zde byla situována jen superspeciálka. Většina zkoušek se nachází v horách na Monakem. Letos je naplánováno 14 měřených úseků. Na Monte se letos vrátí k tradici, když průjezd kultovní zkouškou Col de Turini je naplánován na noční hodiny. FavoritéPřed první soutěží roku se dá těžko odhadovat rozložení sil ve startovním poli. Mezi nejrychlejší by se měla zařadit dvojice Kronosu Vouilloze/Loix, tovární tým Fiatu se také nenechá zahanbit no a Jan Kopecký se Škodou Fabia S2000 bude snad také bojovat o nejvyšší příčky. Překvapit může i Honzův kolega Hanninen nebo Sebastien Ogier, který svou rychlost již několikrát dokázal.Časový harmonogram naleznete zde.Seznam přihlášených posádek naleznete zde.Seznam předchozích vítězů naleznete zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.