Rally Monte Carlo: Preview; Monte otevře sezonu IRC 2009. To, že Monte Carlo je zahajovacím podnikem, na to jsme si už zvykli, ale že většinou byla první rally v MS. Letos tomu tak není, a tak tuto možnost využili promotéři IRC.
Malé knížectví ležící na Francouzské riviéře vždy naznačí rozložení sil pro první část roku. Soutěž v Monaku je zárukou kvalitních závodů a pěkných soubojů na horských silničkách v horách nad tímto městským státem. Samotná rally je velice obtížná na volbu obutí, protože servis je většinou situován spíše blíže k moři, kde jsou podmínky mnohem rozdílnější než ty v horách. Má se tedy jednat o asfaltovou soutěž, i když se dá počítat se sněhem ve vyšších polohách.MístopisMalé knížetství se rozkládá na pobřeží Středozemního moře a je druhou nejmenší zemí na území Evropy. Je to země s největším zalidněním na kilometr čtvereční na světě. Monako se dělí na čtyři obvody: Monaco-Ville, Monte Carlo, La Condamine a Fontvieille. Tato země je členem NATO od roku 1993. Monaku vládne kníže Albert II., který převzal vládu po svém otci Rainierovi III. Země je zaměřená především na obchod, bankovnictví a cestovní ruch. TraťRally se sice jmenuje Rally Monte Carlo, ale pravda je taková, že v samotném Monaku se takřka žádná zkouška nejede, v posledních letech zde byla situována jen superspeciálka. Většina zkoušek se nachází v horách na Monakem. Letos je naplánováno 14 měřených úseků. Na Monte se letos vrátí k tradici, když průjezd kultovní zkouškou Col de Turini je naplánován na noční hodiny. FavoritéPřed první soutěží roku se dá těžko odhadovat rozložení sil ve startovním poli. Mezi nejrychlejší by se měla zařadit dvojice Kronosu Vouilloze/Loix, tovární tým Fiatu se také nenechá zahanbit no a Jan Kopecký se Škodou Fabia S2000 bude snad také bojovat o nejvyšší příčky. Překvapit může i Honzův kolega Hanninen nebo Sebastien Ogier, který svou rychlost již několikrát dokázal.Časový harmonogram naleznete zde.Seznam přihlášených posádek naleznete zde.Seznam předchozích vítězů naleznete zde.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?