I když se nový ročník WRC ještě nerozběhl, již nyní je jasné, kdo se zúčastní letošního ročníku Norské Rally.
V Norsku by se mělo představit celkem 43 posádek, z toho plných 19 z nich usedne do vozu WRC. Kromě továrních týmů Citroenu, Fordu, Stobartu a juniorky Citroenu, nás bude zajímat především účast Pettera Solberga, ale také Anderssona, který usedne opět za volant Fabie WRC. V PWRC se pak představí Martin Prokop s Mitsubishi a Jaromír Tarabus s Puntem S2000.1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC M2. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC M3. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 M4. Jari-Matti Latvala BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 M5. Henning Solberg Stobart Ford Focus RS WRC 08 MT6. Urmo Aava Stobart Ford Focus RS WRC 08 MT7. Evgeny Novikov Citroen Junior Team C4 WRC A88. Conrad Rautenbach Citroen Junior Team C4 WRC A816. Matthew Wilson Stobart Ford Focus RS WRC 08 A8
Sebastien Ogier Citroen Junior Team C4 WRC A8Mads Ostberg Adapta AS Subaru Impreza WRC 2008 A8Peter van Merksteijn Ford Focus RS WRC 07 A8Peter van Merksteijn Jr. Ford Focus RS WRC 07 A8Jouni Arolainen Ford Focus A8Petter Solberg TBA A8Eamonn Boland Subaru Impreza WRX STI A8Anders Grondal Subaru Impreza WRX STI A8P-G Andersson Skoda Fabia RS A8Robert Jakobsson Mitsubishi Lancer Evo A831. Martin Prokop Mitsubishi Lancer Evo IX P32. Bernardo Sousa Mitsubishi Lancer Evo IX P33. Toshi Arai Subaru Impreza WRX STI P34. Gianluca Linari Subaru Impreza WRX STI P35. Martin Semerad Mitsubishi Lancer Evo IX P37. Frederic Sauvan Mitsubishi Lancer Evo IX P40. Andis Neiksans Mitsubishi Lancer Evo IX P44. Jaromir Tarabus Fiat Punto S2000 P45. Patrik Flodin Subaru Impreza WRX STI P46. Patrik Sandell Skoda Fabia RS P47. Armindo Araujo Mitsubishi Lancer Evo IX P48. Gaurav Gill Subaru Impreza WRX STI P49. Eyvind Brynildsen Mitsubishi Lancer Evo IX PAndreas Mikkelsen Subaru Impreza WRX STI PSveinung Bieltved Subaru Impreza WRX STI PAnders Kjor Subaru Impreza WRX STI POyvind Sulland Subaru Impreza WRX STI PBernt Kollevold Mitsubishi Lancer Evo IX PZsolt Penzes Mitsubishi Lancer Evo IX N4Tony Jardine Subaru Impreza WRX N4Gergo Szabo Mitsubishi Lancer Evo IX N4Giuseppe Dettori Mitsubishi Lancer Evo IX N4Ari Laivola Mitsubishi Lancer Evo IX N4Reijo Muhonen Mitsubishi Lancer Evo IX N4
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?