Volkswagen se zajímá o WRC, to není žádná novinka. Dokonce se účastnil jednání o nových vozech WRC. Jeho rozhodnutí o možném vstupu by mohlo přijít po skončení Rally Dakar.
Od srpna, kdy šéf Volkswagenu pro motorsport Kris Nissenen navštívil Rally Finsko, se rozpoutala vlna spekulací. Fanoušci se ptají: Má VW namířeno do Mistrovství světa? „Po Dakaru bychom se chtěli rozhodnout. Zatím jsme soutěž MS jen navštívili. V současné době zkoumáme, jestli je možná účast ve WRC i v Dakaru a nebo musíme z Dakaru odstoupit,“ říká Nissen. Na zasedání FIA se nečekaně objevili zástupci VW a zúčastnili se diskuzí ohledně nových pravidel. Němci chtěli mimo jiné vyjednat výjimku ohledně šířky vozu. Konkrétně se jednalo o povolení šířky vozu 1820 mm (pravidla povolují jen 1800 mm). Mohl by tak vzniknout speciál na bází Volkswagenu Scirocco. „Volkswagen je jeden z největších světových výrobců aut. Soutěžit na mezinárodní úrovni je pro nás důležité. Dakar je samozřejmě také mezinárodní, ale MS také. Ještě není nic rozhodnuté,“ zakončil Kris Nissen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.