Šampionát IRC letos odstartuje nejstarší a nejznámější rally, startuje se totiž v Monackém knížectví. Na start s postaví 17 speciálů S2000 tří značek.
Návrat továrního týmu Škoda Motorsport na tratě rally se odehraje právě v Monacu, kde před deseti lety odstartovala éra týmu v nejvyšší kategorii WRC. Mezi nejsilnější týmu budou patřit Peugeot Sport, Kronos, Abarth a snad i Škoda Motorsport. Mezi největší jezdecké hvězdy, které na startu uvidíme bychom měli zařadit Bassa, Vouilloze, Meeka, Alena, Auriola, Loixe, Kopeckého, Gardemeistera a Hanninena. Na startu ale bohužel uvidíme vozy pouze tří značek: Škoda, Peugeot a Fiat. Během úvodního podniku naopak neuvidíme Proton, MG ani VW. Bývalý tovární jezdec Škody, Fordu a naposled i Suzuki v MS Fin Toni Gardemeister usedne za volant turínského speciálu Fiat Punto S2000. Zatím má domluvený pouze jeden start na Monte s týme Astana, ovšem sám Fin by chtěl, aby mohl absolvovat celou sezonu šampionátu IRC.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?