Šampionát IRC letos odstartuje nejstarší a nejznámější rally, startuje se totiž v Monackém knížectví. Na start s postaví 17 speciálů S2000 tří značek.
Návrat továrního týmu Škoda Motorsport na tratě rally se odehraje právě v Monacu, kde před deseti lety odstartovala éra týmu v nejvyšší kategorii WRC. Mezi nejsilnější týmu budou patřit Peugeot Sport, Kronos, Abarth a snad i Škoda Motorsport. Mezi největší jezdecké hvězdy, které na startu uvidíme bychom měli zařadit Bassa, Vouilloze, Meeka, Alena, Auriola, Loixe, Kopeckého, Gardemeistera a Hanninena. Na startu ale bohužel uvidíme vozy pouze tří značek: Škoda, Peugeot a Fiat. Během úvodního podniku naopak neuvidíme Proton, MG ani VW. Bývalý tovární jezdec Škody, Fordu a naposled i Suzuki v MS Fin Toni Gardemeister usedne za volant turínského speciálu Fiat Punto S2000. Zatím má domluvený pouze jeden start na Monte s týme Astana, ovšem sám Fin by chtěl, aby mohl absolvovat celou sezonu šampionátu IRC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.