I přes prodloužení možnosti podání přihlášky na zahajovací závod sezony 2009 je počet přihlášek jezdců s vozy S2000 mírným zklamáním.
Na “královské“ rally v okolí knížectví Monaco pojede 17 vozů specifikace S2000. Na tomto počtu budou mít lví podíl jezdci na Peugeotech, kteří tvoří skoro polovinu speciálů S2000. Úřadující šampión Nicolas Vouilloz mezi přihlášenými samozřejmě nechybí, stejně jako jeho loňský i aktuální týmový kolega u Kronosu Freddy Loix.Belgický tým na start postaví ještě jeden speciál S2000 pro vítěze projektu BFGoodrich Drivers Team. Kdo to bude? To se definitivně rozhodne do konce příštího týdne. Dalšími piloty, kteří se na start postaví na Peugeotech budou Stephane Sarrazin, Kris Meeke, Didier Auriol, Andrej Jereb a Giacomo Ogliari.Ani u Abarthu nespí a na Monte nominovali hned tři jezdce, jsou jimi Giandomenico Basso, Anton Alen a Luca Rossetti. Dalším týmem, který využije služeb Fiatu Grande Punto S2000, bude Astra Racing. Za tým pojede Toni Gardemeister. K tomu se ještě s dalšími Fiaty přidají Švýcar Oliver Burri, Francouzi Frederic Romeyer a Julien Maurin. Pro českého fanouška je potěšující, že se na start Monte Carla postaví po delší odmlce i tovární tým Škody. Ze startovní rampy sjedou dvě úplně nové Fabie S2000. Řídit je budou Jan Kopecký a Juho Hänninen, půjde tak o první start Fabie v IRC (nepočítáme-li dva starty Jana Kopeckého jako předjezdce v minulé sezoně).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.