I přes prodloužení možnosti podání přihlášky na zahajovací závod sezony 2009 je počet přihlášek jezdců s vozy S2000 mírným zklamáním.
Na “královské“ rally v okolí knížectví Monaco pojede 17 vozů specifikace S2000. Na tomto počtu budou mít lví podíl jezdci na Peugeotech, kteří tvoří skoro polovinu speciálů S2000. Úřadující šampión Nicolas Vouilloz mezi přihlášenými samozřejmě nechybí, stejně jako jeho loňský i aktuální týmový kolega u Kronosu Freddy Loix.Belgický tým na start postaví ještě jeden speciál S2000 pro vítěze projektu BFGoodrich Drivers Team. Kdo to bude? To se definitivně rozhodne do konce příštího týdne. Dalšími piloty, kteří se na start postaví na Peugeotech budou Stephane Sarrazin, Kris Meeke, Didier Auriol, Andrej Jereb a Giacomo Ogliari.Ani u Abarthu nespí a na Monte nominovali hned tři jezdce, jsou jimi Giandomenico Basso, Anton Alen a Luca Rossetti. Dalším týmem, který využije služeb Fiatu Grande Punto S2000, bude Astra Racing. Za tým pojede Toni Gardemeister. K tomu se ještě s dalšími Fiaty přidají Švýcar Oliver Burri, Francouzi Frederic Romeyer a Julien Maurin. Pro českého fanouška je potěšující, že se na start Monte Carla postaví po delší odmlce i tovární tým Škody. Ze startovní rampy sjedou dvě úplně nové Fabie S2000. Řídit je budou Jan Kopecký a Juho Hänninen, půjde tak o první start Fabie v IRC (nepočítáme-li dva starty Jana Kopeckého jako předjezdce v minulé sezoně).
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?