Pioneer Carrozzeria Rally Japan: Preview

Rally Japan (JPN)
Rally Japan (JPN), foto: Archiv RallyZone.cz
Tomáš Urban 28. října 2008 23:01
Sdílej:

Předposledním podnikem mistrovství světa v rally se bude odehrávat v Japonsku. Oproti minulým zvyklostem se soutěž přesunula do jižnější části ostrova Hokkaido.

Centrum soutěže je ve městě Sapporo. Zde na místním stadionu, který je z roku 2001 s kapacitou 42 831 diváků. Je to multifunkční stadion pro fotbal a baseball. Zde se pojede i divácká superspeciálka. Okolo něj je servisní zóna i ředitelství soutěže. Pořadatelé rovněž kompletně změnili rychlostní zkoušky. Místopis Japonsko, země vycházejícího slunce (Ni Hon Koku). Rozkládá se na čtyři hlavních ostrovech.  Nevyšší horou je Fujisan – 3776 metrů nad mořem. Úředním jazykem je japonština. Japonsko má 127,5 mil. obyvatel. Hlavním městem je Tokio. Stáje konstituční monarchie s císařem  Akihitem. Nejvíce rozšířené náboženství je šintoismus, druhé je buddhismus. Správně je členěno na 47 prefektur.Žijí zde také velmi početné menšiny. Nejvíce Korejců, Číňanů, Brazilců a Američanů. Japonsko vydělává hlavně na výrobě automobilů, a dalších dopravních prostředků, strojírenství a elektronice. Časový posun je plus devět hodin. Zajímavostí jsou ceny pokojů v době rally. Dvoulůžkový pokoj se pohybuje okolo 10 000 JPY to je asi 2132 Kč. Což není mnoho. Pro srovnání třeba jídlo:  jednoduchý pokrm: 550-800 jenů (100-170Kč),  speciality: 2700-5000 jenů (500-1000Kč) ,mléko 1,5l: 190 jenů (40 Kč) nudle: 400 jenů(86 kč)   průměrná cena za vstup do muzea/chrámu: 500 jenů (90 Kč) internet za 1h.: 500 jenů (90 Kč) Nevím kolik bere průměrný Japonec, ale jeden nejmenovaný absolvent VŠE na stáži v Japonsku měl plat 170 tis. Jenů tedy 36,250 Kč. Bydlení (garsonka )a telefon 70 tis. Jenů tedy asi 14,5 tis. Kč. Je to zajímavé. Trať Povrchem je šotolina. Pořadatel má nejen nového hlavního partnera, ale také úplně nové tratě. Obecně se pojede na klouzajících, velmi úzkých cestách v hornatém terénu. Nyní zní předpověď počasí jako přeháňky a plus tři stupně. Na víkend je hlášeno zataženo, ale bez deště. Teploty v noci 3 ve dne 12 stupňů. Pršet by mělo až v neděli. První etapa vede východně od Sappora v hornatém terénu. Čtyři rychlostní testy dvakrát a dvakrát i speciálka v Sapporu. Rychlostní zkoušky vedou lesem v horách, První dvě rychlostní zkoušky startují ve 180 metrech nad mořem a stoupají až téměř do sedmi set. Nejdelší z nich je první a ta má téměř třináct kilometrů. První etapa má devadesát ostrých kilometrů. Druhá etapa se jede jižně od Sappora v lesích okolo jezera Shikotsuko. Opět čtyři úseky dvakrát a dva průjezdy superspeciálkou. Zkoušky jsou méně kopcovité. Ty jsou jen dvě. Nejdelší je druhá zkouška dne, 33,12 km. Nejkratší je divácká 2,57 km. Celkem má etapa 156 ostrých kilometrů. Třetí etapa je ještě jižněji. Posádky nečeká takzvaný dojezdový den, ba naopak. Jede se ještě celkem devět rychlostní testů. Nejdelší má téměř třicet kilometrů. Nejkratší, když nebereme superspeciálku tak téměř čtyři. Dohromady to dává téměř sto ostrých kilometrů. Celkově má i s přejezdy soutěž délku 1316 km. Stavbu nové speciálky můžete vidět ZDE. Časový harmonogram Vzhledem k tomu, že je časový posun plus devět hodin, tak většina se pojede v noci a k ránu našeho času. Zde máte časový harmonogram v již přepočítané podobě na ČR. I.Etapa RZ 1    Heper 1    13,24 km    01:11 RZ 2    Yuparo 1    11,10 km    01:39 RZ 3    Isepo 1        13,67 km    02:42 RZ 4    Pipaoi 1    5,74 km    03:28     Service A - Sapporo Dome - 30 min  03:47 RZ 5     Heper 2    13,24 km    06:28 RZ 6    Yuparo 2     11,10 km    06:56 RZ 7      Isepo 2        13,67 km    07:59 RZ 8     Pipaoi 2    5,74 km    08:45 RZ 9 Sapporo 1    1,49 km    10:14 RZ 10 Sapporo 2    1,49 km    10:24     Service B - Sapporo Dome - 45 min 10:37              Etapa celkem90,48 km II. ETAPA     Service C - Sapporo Dome - 15 min  23:30 RZ 11 Imeru 1    2,57 km    00:28 RZ 12 Nikara 1    31,12 km    01:21 RZ 13 Kamuycep 1    33,66 km    02:37 RZ 14 Kina 1        9,55 km    03:32     Service D - Sapporo Dome - 30 min 3:37 RZ 15 Imeru 2    2,57 km    05:50 RZ 16 NIkara 2    31,12 km    06:43 RZ 17 Kamuycep 2    33,66 km    07:59 RZ 18 Kina 2        9,55 km    08:54 RZ 19 Sapporo 3    1,49 km    10:09 RZ 20    Sapporo 4    1,49 km    10:19        Flexi-Service E - Sapporo Dome - 45 min 10:32                 Etapa celkem 156,78 km III. ETAPA (2.11.)     Service F - Sapporo Dome - 15 min 22:00 RZ 21 Koyka    1     3,57 km    23:07 RZ 22 Iwake 1    3,57 km    23:56 RZ 23 Sikot 1        27,76 km    00:21 RZ 24 Imeru 3    2,57 km    00:53 RZ 25 Sapporo 5    1,49 km    02:06     Service G - Sapporo Dome - 30 min 2:36 RZ 26 Koyka 2    3,57 km    03:58 RZ 27 Iwake 2    3,57 km    04:47 RZ 28 Sikot 2        27,76 km    05:12 RZ 29 Imeru 4    2,57 km    05:44        Service H - Sapporo Dome - 10 min 06:00             Etapa celkem96,43 km  Soutěž celkem343,69 km PCWRC Soutěž se také započítává do šampionátu produkčních vozů vedoucí jezdec zde nestartuje. Do vedení, v případě povedené soutěže, se může dostat Häninnen. Z dalších známých jmen pojede Arai, Bryndilsen a třeba Rus Novikov. Nebudou chybět  Araujo a Nutahara, jedoucí s novým Mitsubishi Lancer EVO X. Favorité Koho pasovat do role favorita je velmi těžké. Nevíce bodů chce získat každá posádka která statuje. Co se titulu týče tak nejvíce chtějí získat oba rivalové Citroen a Ford. Možná proběhne korunovace mistra. Ale spíše by měly posádky Fordu stáhnout náskok Citroenu. Já ale vsadím na Subaru, které jede doma a bude se chtít patřičně ukázat. Má na to potenciál, kvalitní techniku a dobré jezdce. Překvapit může ale i mladý Latvala a třeba i Angličan Wilson, který skončil vloni čtvrtý. Vyloženě překvapit může Suzuki. Soutěž bude velmi náročná. Mapy s popisem RZ a oficiálního časového harmonogramu najdete ZDE Seznam přihlášených je ZDE
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).