ACROPOLIS RALLY; PREVIEW: Ještě se neusadil prach ze Sardinie a už je zde další soutěž. Sedmý podnik se rozběhne už o víkendu ve startověkkém Řecku.
Zveme Vás do Řecka, do okolí Atén. Zdejší soutěž bývá mezi jezdci oblíbená i neoblíbená. Pojede se zde opět na šotolině. Zdejší šotolina bývá ale velmi rozbitá, objevují se zde velké balvany a nanení nouze o defekty a poškození zavěšení závodních vozů. Opět platí přesně dané počty pneumatik. Letošní Acropolis rally je součástí šampionátu produkčních vozů. Zázemí našli organizátoři na severním okraji Atén, kde je vojenské letiště a také se zde pojede speciálka a shakedown.
Počasí bude podle předpovědi klasické Řecké. Tedy slunce a teploty okolo třiceti stupňů Celsia. Na posádky tak bude působit obrovské horko a suchý vzduch.
Místopis
Stát ležící v jihovýchodní Evropě na jihu Balkánského poloostrova. Hlavní město jsou Atény. Úředním jazykem řečtina. řecko je členem Evropské unie od r. 1981. Přírodní podmínky v okolí Atén tvoří horský masiv Pindos s nejvyššími vrcholy ve výšce 2636 metrů nad mořem. Názvy Řecka ve světových jazycích mají tři různé původy, z latinského Graeci, které podle Aristotela bylo starověkým názvem Řeků. Dále Iónsko z řeckého toponymu Iónía a třetí podobou je Héllas podle mýtické předkyně Řeků Heleny. Jazykem, který se odlišuje je gruzínština, kde se Řekům říká Berdzeni podle gruzínského slova „brdzeni“ – moudrý. Země má velmi bohatou historii. Administrativně se dělí do 13 krajů, které dávají dhoromady 51 prefektur. Země má zhruba 11,5 mil. obyvatel.
Trať
Soutěž začíná tradičně ve čtvrtek shakedownem. Ten je situován v okolí Mount Parnitha, a měří 2,5 km. Ze servisu je vzdálen 8 km. Zajímavsotí je, že tato trať byla na shakedown využita už v roce 2006. Ve čtvrtek také proběhně slavnostní start pod Akropolí a v okolí letiště proběhne Superspeciálka.
Pořadatel využil většinu rychlostních testů z loňska. Modifikovaná je RZ 8 a 11 - stejná kilometrář, ale lehce odlišná trať. 9 a 12 je nových prvních 3,12 km. Úplně nová je spceiálka po názvem TATOI, jede se ve čtvrtek a v neděli, a taktéž je nová RZ 4/7 Pikilo.
Mapa Speciálky ZDE. Vstupenka na jeden průjezd (jede se ve čtvrtek a v neděli) stojí 25 EUR.
Časový Harmonogram
Opět je třeba počítat s časovým posunem hodinu.
Ceremonial Start - Acropolis 19:30
RZ1 Schimatari 1 11,57 km 08:16 CZ RZ2 Thiva 1 23,76 km 09:04 CZ RZ3 Psatha 1 17,41 km 10:27 CZ
Service A - Tatoi - 30 min 13:09
RZ4 Schimatari 2 11,57 km 13:40 RZ5 Thiva 2 23,76 km 14:28 CZ RZ6 Psatha 2 17,41 km 15:51 CZ RZ7 Tatoi 1 4,60 km 17:30 CZ
Flexi Service B - Tatoi - 45 min 18:42 Etapa celkem 110,08 km
2. ETAPA Service C - Tatoi - 15 min 08:30
RZ8 Aghii Theodori 1 32,16 km 08:58 CZ RZ9 Pissia 1 16,60 km 09:41 CZ RZ10 Aghia Triada 1 10,80 km 11:09 CZ
Service D - Tatoi - 30 min 13:27
RZ11 Aghii Theodori 2 32,16 km 14:10 CZ RZ12 Pissia 2 16,60 km 14:53 CZ RZ13 Aghia Triada 2 10,80 km 16:21 CZ Flexi Service E - Tatoi - 45 min 18:21 Etapa celkem 119,12 km
3. ETAPA
Service F - Tatoi - 15 min 05:50 - 1.6.
RZ14 Avlonas 1 20,00 km 05:48 CZ RZ15 Assopia 1 17,87 km 06:27 CZ RZ16 Aghia Sotira 1 15,20 km 07:30 CZ Service G - Tatoi - 30 min 09:59
RZ17 Avlonas 2 20,00 km 10:12 CZ RZ18 Assopia 2 17,87 km 10:51 CZ RZ19 Aghia Sotira 2 15,20 km 11:54 CZ RZ20 Tatoi 2 4,60 km 13:30 CZ Service H - Tatoi - 10 min 14:45 Podium 15:03 Etapa celkem 110,74 km Soutěž celkem 339,94 km
Favorité
Mezi Favority je opět počítáno s vozy Citroen a Ford. Doufám, že snad už protrhne smůlu Latvala a promění start ve vítěztví. Jsme velmi zvědav na premiéru nového Subaru. Je docela možné že to bude černý kůň závodu. Se subaru pojede také na Sardinii dobře jedoucí Ostberg. Za Munchis Ford pojede místní legenda Aris Vovos. Bodů by se mohli také dočkat soukromníci s Citroeny nebo tovární Suzuki.
PCWRC
V kategorii produkčních vozů pojede opět Martin Prokop, který je výborně rozjetý ze Sardinie kde podal supervýkon, který ale bohužel nebyl zakončen vítězstvím, ale poruchou pár kilometrů před cílem souztěže. Z favoritů PCWRC nechybí nikdo z předních míst tabulky. Nestartuje Argentinec Beltran. Bude zajímavé jak si povedou mladí Rusové Novikov a Aksakov a Vertunov, kterým šotolina sedí. Poměřit s konkurencí přijede i Slovinec Jereb.
Celkově je přihlášeo 62 vozů. Zajímavostí je účast dvou vozu v kategorii A5 s domácími jezdci za volantem - s auty Fiat Seicento a Toyota Yaris - jsme zvědav jak dlouho nástrahy trati vydrží.
Výsledky a dění vám budeme pravidelně přinášet.
Mapy rychlostních zkoušek ZDE.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?