Čtvrtá soutěž mistrovství světa klepe na dveře. Zveme Vás do Argentiny, tradiční soutěže WRC. Součástí této rally bude již opět zápolení v produkčních vozech, kde budeme mít již opět želízko v ohni. Soutěž začíná v pátek 28.března.
Kompletní mapy a profily rychlostních zkoušek najdete ZDE.
(Mapy se načítají se delší dobu , ale stojí za to si je zobrazit.) Česká účast Letos se účastní pravidelně v mistrovství světa, ale pouze produkčních vozů, jihlavský Martin Prokop. Ve Švédsku, v první soutěži PCWRC, se mu velmi dařilo. Skončil čtvrtý, ale s minimálním odstupem na místo třetí. Prozatím mu patří v celkovém hodnocení rovněž čtvrtá příčka.V seznamu přihlášených je 29 účastníků PCWRC. Hlavními konkurenty mu budou Arai, Baldacii, Ligato a Beltran. Přihlášení Celkem je na rally Argentina přihlášeno 83 vozů. Všechny kompletní tovární týmy,Citroen,Ford i SUbaru, chybět nebude Suzuki a ani tři vozy Stobartu, plus Citroen C4 Rauntenbacha. Pak je zde 29 účastníků PCWRC a dále místní jezdci.V čele s Gabrielem Pozzo, který je známý i u nás. Velmi zajímavé auto v seznamu přihlášených je Fiat Palio v kategorii A6. U nás neznámé v rally neznámé auto. Seznam přihlášených je ZDE. Favorité WRC V loňském roce se nejlépe dařilo Loebovi. Porazil Gronholma o 36,7 vteřiny. Letos jsou karty velmi dobře zamíchané. Loeb udělal pár chyb a půjde za vítězstvím. Latvala nažhaven z Mexika. Hirvonen po nevýrazném výkonu bude chtít taky uspět.Brát v úvahu musíme i Solberga se Subaru. Do poču bude asi nejspíše Munchi´s Ford. Tým Suzuki avizoval velké úpravy na motorech, jelikož na Rally Mexiko tým Suzuki na nekvalitu motorů doplatil. Rovněž záleží na přírodě, jaké bude počasí. Vzhledem k tomu, že tam právě začíná podzim, tak nemůžeme čekat nic dobrého. Budou rozhodovat defekty a kvalita materiálu, taktéž jezdecké schopnosti. PCWRC Hlavním favoritem je Arai se Subaru. Dalšími favority mohou být domácí Baldacci, Beltran a Ligato na Mitsubishi. Bez šancí určitě není i Martin Prokop. Možná na sebe upozorní i AL Attyiah nebo Carlos Sousa nebo někdo z Rusů, třeba mladý Novikov. Během soutěže budeme podávat aktuální zpravodajství.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.