Nový dodavatel obutí pro závodní vozy v seriálu WRC, představil novou gumu, kterou budou jezdci používat při šotolinových soutěžích. Poprvné bez použití mousse systému, který umožňoval dojetí i s defektem.
Jezdci nyní budou mít k dispozici púouze jediný vzorek šotolinové pneumatiky a jednou směs. Tvrdou. Vzhledem k tomu, že mousse systém zde není, má nová pneumatika SCORPION zesílené boční vedení.
Mexiko má výborné terény k tomu, aby se hned zkraje sezóny tyto nové gumy důkladně prověřily v závodě. Výrobce je samozřejmě už testoval. "Připravili jsme myslím dobrou gumu. Výroba tohoto pláště je velmi speciální. Bok pneumatiky je vyztužen proti bočními průrazu při zatáčení, samotný běhoun má takové složení, které minimalizuje průraz přímo přes vzorek. Testovací jezdci si gumu velmi chválili," říká pirelli rally manažer Mario Isola
Toto potvrzují i zástupci týmu Ford WRT, kteří testovali pneumatiky ve Francii dva dny. Měli za úkol jezdit s nimi do úplného zničení. Najeli při testech asi 400km. Podle jejich vyjádření by měla nová pneumatika v pohodě vydržet normální servisní intervaly. Miko Hirvonen se nechal slyšet, že se neobává ani příliš defektů.
Vozy s pohonem na všechna čtyři kola potřebují na šotolině kvalitní přilnavost. Charakter šotoliny se mění, a s ním i guma, která je vyrobená ze speciální adaptabilní směsi. Jezdec musí přesně vědět, kdy jej guma podrží. Je zde ještě otázka defektů. Na její zodpovězení si však budeme muset ještě pár dnů počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.