RALLY JAPAN - REVIEW: O uplynulém víkendu proběhla jedna ze vzdálených soutěží WRC, Japonská rally. Čekal se souboj o titul, ale radovali se jiní, o titulu rozhodnou dvě poslední soutěže.
Před startem
Ze seznamu přihlášených se již před soutěží dalo vyčíst, že některé týmy dalekou cestu neabsolvují a budou se pilně připravovat na nadcházející podniky. Což ovšem neplatí pro BP FORD, STOBART FORD, MUNCHI´S FORD, CITROËN WRT, SUBARU WRT.
Na start se postavilo 85 posádek. S nejvyššími příčkami se počítalo pro Gronholma, Loeba, Solberga. Čekal se rovněž strhující boj o titul mezi prvně jmenovanými. Další mohli jen překvapit.
Drama v první etapě
Počasí připravilo na úvod déšť a mlhu. Úzké šotolinové lesní cesty se staly velmi kluzkými. V první etapě se udály zajímavé věci. Nejprve se vedení ujal mladý a talentovaný Latvala, následovaný Loebem, Atkinsonem a Gronholmem. V RZ 3 havaruje Gronholm, v následujícím servisu odstupuje pro poškození rámu. Situace tak vypadala lépe pro Loeba, který se držel třetí za duem Fordu, Latvalou a Hirvonenem.Na 6 Rz havaroval Atkinson a pohroma pro Subaru následovala, kdy po Rz6 končí Solberg P.. Velký boj probíhal o čtvrté místo mezi Dani Sordem a Henningem Solbergem. Na prvním místě šel spát Hirvonen, druhý Loeb zaostával 10,3s, takže se očekávalo, že bude velký boj o vítězství. Další místa Latvala, Sordo a Henning Solberg.
Vyvrcholení boje
Do sobotního rána se nejlépe probudil Loeb, který vyhrál úvodní test. Na dalším testu mu Hirvonen vrátil zkušeně porážku, a na třetí sobotní RZ už Loeb odpočíval v příkopě. Naprosto nezvládl koncentraci. Později se ukázalo, že jeho spolujezdec, Daniel Elena, mu onu inkriminovanou zatáčku přečet pozdě a bylo vymalováno. Po průjezdu příkopem končí i Latvala.Hirvonen se tak mohl soustředit na hlídání vedení. Zle na něj dotíral Sordo, ale také se nevyvaroval problémům, ale všechny ustál. Překvapením byl nevýrazný výkon Stohla. Oba Fordy Munchi´s jely svůj standard. Xevi zde jel poprvé, tak že se od něj nedal čekat úspěch, v RZ 12 opustil trať. Hirvonen ukončil druhou etapu s vedením o 38s před Sordem. Třetí byl překvapivě poprvé zde startující Henning Solberg.
Status quo a boj o 4. místo
Zkoušky nedělní etapy prosvítilo slunce. Hirvonen i Sordo jako by vyhlásili klid zbraní a vzájemně neútočili, jelikož si oba byli vědomi týmových povinností dovézt body. V superrally nastoupil Loeb, vyhrál čtyři RZ, ale pro poruchu hydrauliky nedokončil. Znovu nastoupil i Peter Solberg a v cíli mu patřilo 16. místo, a dva body pro značku SUBARU. Ve stejně nevýrazném výkonu pokračoval Stohl. Ve stínu stabilního pořadí na čele, se už ráno rozhořel obrovský souboj mezi Compacem a Wilsonem. Ráno měl navrch Companc 18 vteřin. V polovině dne už jen 7 vteřin a po krátké přejezdové RZ a superspeciálkách dokázal Wilson zatáhnout a v cíli se mohl radovat. Byl čtvrtý a Compance porazil o 2,1 vteřiny. Celkovým vítězem se stal Hirvonen, druhý Sordo (+37,4) a skvělým třetím místem se blýskl Henning Solberg (+4,33.7).
Dalším podnikem je 16.-.18. listopadu Irská rally s centrem ve městě Sligo. Povrchem bude opět asfalt a ostrovní počasí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.