Na blížícím se Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (15. až 25. září 2005) představí španělská automobilka SEAT ve světové premiéře prototyp Altea FR, ...
který jasně naznačuje podobu připravovaného sériového modelu, jenž bude na trh uveden začátkem roku 2006. Prototyp Altea FR je poháněn novým šestnáctiventilovým turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 170 k/125 kW, který se stává historicky nejvýkonnější vznětovou pohonnou jednotkou značky SEAT. Vyšlechtěný turbodiesel, který vznikl vývojem známého motoru 2.0 TDI o výkonu 140 k, přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.S motorem 2.0 TDI/125 kW, který plní limity emisní normy Euro 4, dosahuje Altea rychlosti až 208 km/h a z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit během pouhých 8,6 sekundy.Design prototypu odráží jeho sportovní naturel – přísně klínovitá silueta, masivní nárazníky a kompaktní proporce umocňují dynamický image, stejně jako osmnáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik rozměru 225/40 R18. Na cestu si prototyp Altea FR svítí bi-xenonovými adaptivními světlomety.K efektnímu stylingu prototypu přispívá i atraktivní dvoutónový lak: Celý vůz je vyvedený v stříbrné metalíze, pouze střecha, pruh na kapotě motoru a stěračích čelního skla a přepážky v kombinovaných světlometech jsou v kontrastní leskle černé barvě. Dokonalý barevný akord pak dotvářejí chromované prvky (kryty vnějších zpětných zrcátek, dekor litých disků a zdvojená koncovka výfuku u průměru 70 mm).Efektním stylistickým prvkem, který okamžitě avizuje výjimečnost prototypu, je grafika boků mezi B- a C-sloupky karoserie s originálně vyvedenými iniciálami „FR“.Interiér prototypu Altea FR je ve stříbřitém odstínu (obložení stropu, dveřní kliky, držáky nápojů u řidiče, dekor palubní desky), který se dobře doplňuje s prvky čalouněnými kvalitní kůží. Ta našla své uplatnění v čalounění volantu, dveřních výplních, hlavici řadicí páky a madlu ruční brzdy, povrchu palubní desky a především čtyř samostatných sedadel, do jejichž opěradel je všito logo „FR“. Malé logo „FR“ zdobí také volant.
Další novinky značky SEAT na autosalonu IAA
Známé modely SEAT Altea a Toledo se na autosalonu IAA představí s posuvnými zadními sedadly, díky kterým dokáže Altea nabídnout prostor pro zavazadla o objemu až 510 litrů a Toledo dokonce až 601 litrů.Škála motorů pro modely Ibiza a Cordoba se rozrůstá o dva nové vznětové agregáty: 1.4 TDI/70 k a 1.4 TDI/80 k, které v nabídce střídají dosavadní motory 1.9 SDI/64 k a 1.9 TDI/75 k.Ve Frankfurtu bude k vidění i SEAT Alhambra s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Tento motor, který střídá čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 130 k, se dodává do modelů Alhambra ve stupních výbavy Reference, Stylance a Sport.Seat ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.