Na blížícím se Mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem (15. až 25. září 2005) představí španělská automobilka SEAT ve světové premiéře prototyp Altea FR, ...
který jasně naznačuje podobu připravovaného sériového modelu, jenž bude na trh uveden začátkem roku 2006. Prototyp Altea FR je poháněn novým šestnáctiventilovým turbodieselem 2.0 TDI o výkonu 170 k/125 kW, který se stává historicky nejvýkonnější vznětovou pohonnou jednotkou značky SEAT. Vyšlechtěný turbodiesel, který vznikl vývojem známého motoru 2.0 TDI o výkonu 140 k, přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky.S motorem 2.0 TDI/125 kW, který plní limity emisní normy Euro 4, dosahuje Altea rychlosti až 208 km/h a z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit během pouhých 8,6 sekundy.Design prototypu odráží jeho sportovní naturel – přísně klínovitá silueta, masivní nárazníky a kompaktní proporce umocňují dynamický image, stejně jako osmnáctipalcová litá kola obutá do nízkoprofilových pneumatik rozměru 225/40 R18. Na cestu si prototyp Altea FR svítí bi-xenonovými adaptivními světlomety.K efektnímu stylingu prototypu přispívá i atraktivní dvoutónový lak: Celý vůz je vyvedený v stříbrné metalíze, pouze střecha, pruh na kapotě motoru a stěračích čelního skla a přepážky v kombinovaných světlometech jsou v kontrastní leskle černé barvě. Dokonalý barevný akord pak dotvářejí chromované prvky (kryty vnějších zpětných zrcátek, dekor litých disků a zdvojená koncovka výfuku u průměru 70 mm).Efektním stylistickým prvkem, který okamžitě avizuje výjimečnost prototypu, je grafika boků mezi B- a C-sloupky karoserie s originálně vyvedenými iniciálami „FR“.Interiér prototypu Altea FR je ve stříbřitém odstínu (obložení stropu, dveřní kliky, držáky nápojů u řidiče, dekor palubní desky), který se dobře doplňuje s prvky čalouněnými kvalitní kůží. Ta našla své uplatnění v čalounění volantu, dveřních výplních, hlavici řadicí páky a madlu ruční brzdy, povrchu palubní desky a především čtyř samostatných sedadel, do jejichž opěradel je všito logo „FR“. Malé logo „FR“ zdobí také volant.
Další novinky značky SEAT na autosalonu IAA
Známé modely SEAT Altea a Toledo se na autosalonu IAA představí s posuvnými zadními sedadly, díky kterým dokáže Altea nabídnout prostor pro zavazadla o objemu až 510 litrů a Toledo dokonce až 601 litrů.Škála motorů pro modely Ibiza a Cordoba se rozrůstá o dva nové vznětové agregáty: 1.4 TDI/70 k a 1.4 TDI/80 k, které v nabídce střídají dosavadní motory 1.9 SDI/64 k a 1.9 TDI/75 k.Ve Frankfurtu bude k vidění i SEAT Alhambra s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 k. Tento motor, který střídá čtyřválec 1.9 TDI o výkonu 130 k, se dodává do modelů Alhambra ve stupních výbavy Reference, Stylance a Sport.Seat ČR
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.