Automobilka Kia Motors si pro nadcházející 61. ročník frankfurtského autosalonu připravila několik novinek, které se představí ve světových premiérách.
Velká pozornost bude věnována především nové generaci modelu střední třídy MAGENTIS. Tento vůz s celkovou délkou 4735 mm a rozvorem 2720 mm bude na evropských trzích nabízen se dvěma benzinovými motory 2,0 a 2,7 a poprvé také se zbrusu novým turbodieselem 2,0 CRDi v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.
V podobě konceptu UN se dále představí prototyp kompaktního MPV CARENS a minivůz PICANTO s novým turbodieselem 1,1 CRDi o výkonu 55kW/75k.
Jako speciální exponát bude také odhalen nejnovější koncept pojmenován jako Multi-S Crossover, což je sedmimístný vůz kombinující prvky modelů MPV a SUV. Svými velkorysými rozměry (4545 x 1850 x 1650 mm) a rozvorem 2700 mm má vůz nabídnout především maximální prostornost a pohodlí všem cestujícím a také možnost všestranného využití. Vůz by měl pohánět zážehový šestiválec o objemu 2,7 l nebo dvoulitrový turbodiesel.
KIA MOTORS CZECH, s.r.o.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.