Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představí Škoda Auto ve světové premiéře novou sportovní verzi Škoda Octavia RS, a to v obou provedeních karosérie – liftback i kombi.
Octavia RS navazuje na úspěšného předchůdce a vyznačuje se atraktivním dynamickým designem a výkonným přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikem paliva 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k). K dalším novinkám přestaveným ve Frankfurtu budou patřit také vozy modelové řady Fabia, vybavené novými vznětovými tříválcovými motory se zdvihovým objemem 1.4 l s výkonem 51 kW a 59 kW, které ještě v letošním roce nahradí doposud nabízený motor 1,4 TDI PD/55 kW. Pro modelovou řadu Škoda Superb budou k dispozici dva nové vznětové motory 1.9 TDI PD/77 kW a 2.0 TDI PD/103 kW (motor 2.0 TDI v kombinaci se šestistupňovou převodovkou).
Na autosalonu představí Škoda poprvé i vozy vybavené tzv. filtrem pevných částic DPF. Filtr pevných částic bude nabízen ještě v průběhu letošního roku pro motor 2.0 TDI jako standardní výbava u modelu Superb a jako volitelná výbava u řady Octavia. Později bude DPF k dispozici také pro motor 1.9 TDI PD/77 kW u modelové řady Octavia a u dalších vybraných dieselových agregátů.
Skoda Auto, a.s.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.