Na letošním autosalonu ve Frankfurtu představí Škoda Auto ve světové premiéře novou sportovní verzi Škoda Octavia RS, a to v obou provedeních karosérie – liftback i kombi.
Octavia RS navazuje na úspěšného předchůdce a vyznačuje se atraktivním dynamickým designem a výkonným přeplňovaným zážehovým motorem s přímým vstřikem paliva 2.0 TFSI s výkonem 147 kW (200 k). K dalším novinkám přestaveným ve Frankfurtu budou patřit také vozy modelové řady Fabia, vybavené novými vznětovými tříválcovými motory se zdvihovým objemem 1.4 l s výkonem 51 kW a 59 kW, které ještě v letošním roce nahradí doposud nabízený motor 1,4 TDI PD/55 kW. Pro modelovou řadu Škoda Superb budou k dispozici dva nové vznětové motory 1.9 TDI PD/77 kW a 2.0 TDI PD/103 kW (motor 2.0 TDI v kombinaci se šestistupňovou převodovkou).
Na autosalonu představí Škoda poprvé i vozy vybavené tzv. filtrem pevných částic DPF. Filtr pevných částic bude nabízen ještě v průběhu letošního roku pro motor 2.0 TDI jako standardní výbava u modelu Superb a jako volitelná výbava u řady Octavia. Později bude DPF k dispozici také pro motor 1.9 TDI PD/77 kW u modelové řady Octavia a u dalších vybraných dieselových agregátů.
Skoda Auto, a.s.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.