Měsíční vozidlo, které společně vyvíjí Toyota a Japonská kosmická agentura (JAXA), se bude jmenovat Lunar Cruiser, tedy Měsíční křižník. Přezdívka průzkumného vozidla na palivové články s přetlakovou kabinou a lidskou posádkou byla vybrána podle legendárního nezničitelného SUV Land Cruiser.
Také od měsíčního vozidla se očekává kvalita, odolnost a spolehlivost. Dohodu o společném vývoji průzkumného vozidla podepsaly JAXA a Toyota loni v červnu, hotový produkt by se měl představit po roce 2025. Firmy společně pracují na výrobě testovacích dílů pro jednotlivé technologické prvky i samotný prototyp vozidla.
Testují se díly a gumyPráce zahrnují i simulace k ověření dostatečné výkonnosti a vlastností odvodu tepla během jízdy, výroby a vyhodnocení prototypů pneumatik. Využívá se i virtuální realita a modely v reálném měřítku kvůli vytvoření vhodného uspořádání kabiny měsíčního křižníku a jejího vybavení.
Dojezd 10 000 kmVozidlo má být podle návrhu šest metrů dlouhé, 5,2 metru široké a 3,8 metru vysoké, což odpovídá přibližné velikosti dvou mikrobusů. Poskytne celkový obytný prostor 13 metrů krychlových, což umožní ubytování dvou osob, v nouzových případech pak poskytne zázemí až čtyřem pasažérům. Jeho dojezd je díky vodíkovým palivovým článkům až 10 000 km.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.