Měsíční vozidlo, které společně vyvíjí Toyota a Japonská kosmická agentura (JAXA), se bude jmenovat Lunar Cruiser, tedy Měsíční křižník. Přezdívka průzkumného vozidla na palivové články s přetlakovou kabinou a lidskou posádkou byla vybrána podle legendárního nezničitelného SUV Land Cruiser.
Také od měsíčního vozidla se očekává kvalita, odolnost a spolehlivost. Dohodu o společném vývoji průzkumného vozidla podepsaly JAXA a Toyota loni v červnu, hotový produkt by se měl představit po roce 2025. Firmy společně pracují na výrobě testovacích dílů pro jednotlivé technologické prvky i samotný prototyp vozidla.
Testují se díly a gumyPráce zahrnují i simulace k ověření dostatečné výkonnosti a vlastností odvodu tepla během jízdy, výroby a vyhodnocení prototypů pneumatik. Využívá se i virtuální realita a modely v reálném měřítku kvůli vytvoření vhodného uspořádání kabiny měsíčního křižníku a jejího vybavení.
Dojezd 10 000 kmVozidlo má být podle návrhu šest metrů dlouhé, 5,2 metru široké a 3,8 metru vysoké, což odpovídá přibližné velikosti dvou mikrobusů. Poskytne celkový obytný prostor 13 metrů krychlových, což umožní ubytování dvou osob, v nouzových případech pak poskytne zázemí až čtyřem pasažérům. Jeho dojezd je díky vodíkovým palivovým článkům až 10 000 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?