Měsíční vozidlo, které společně vyvíjí Toyota a Japonská kosmická agentura (JAXA), se bude jmenovat Lunar Cruiser, tedy Měsíční křižník. Přezdívka průzkumného vozidla na palivové články s přetlakovou kabinou a lidskou posádkou byla vybrána podle legendárního nezničitelného SUV Land Cruiser.
Také od měsíčního vozidla se očekává kvalita, odolnost a spolehlivost. Dohodu o společném vývoji průzkumného vozidla podepsaly JAXA a Toyota loni v červnu, hotový produkt by se měl představit po roce 2025. Firmy společně pracují na výrobě testovacích dílů pro jednotlivé technologické prvky i samotný prototyp vozidla.
Testují se díly a gumyPráce zahrnují i simulace k ověření dostatečné výkonnosti a vlastností odvodu tepla během jízdy, výroby a vyhodnocení prototypů pneumatik. Využívá se i virtuální realita a modely v reálném měřítku kvůli vytvoření vhodného uspořádání kabiny měsíčního křižníku a jejího vybavení.
Dojezd 10 000 kmVozidlo má být podle návrhu šest metrů dlouhé, 5,2 metru široké a 3,8 metru vysoké, což odpovídá přibližné velikosti dvou mikrobusů. Poskytne celkový obytný prostor 13 metrů krychlových, což umožní ubytování dvou osob, v nouzových případech pak poskytne zázemí až čtyřem pasažérům. Jeho dojezd je díky vodíkovým palivovým článkům až 10 000 km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?