ŠKODA ENYAQ iV přichází s novinkami v designu světel

Škoda Enyaq iV nedostane světla známé z prodávaných modelů, ale zcela nově navržené
Škoda Enyaq iV nedostane světla známé z prodávaných modelů, ale zcela nově navržené, foto: Škoda Auto
AutoRoad.cz 26. srpna 2020 0:50
Sdílej:

ŠKODA dělá díky modelu ENYAQ iV další velký krok do éry elektromobility. První čistě elektrické SUV českého výrobce automobilů přichází s novými řešeními, která spojují technicky inovativní Matrix-LED světlomety s emocionálním designovým jazykem. Petr Nevřela, vedoucí designér exteriérového osvětlení ve ŠKODA AUTO, v rozhovoru popisuje nejvýraznější prvky nových světlometů modelu ENYAQ iV.

Modelem ENYAQ iV představuje ŠKODA svůj první sériový vůz na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB). Jak se změnil design světlometů ve srovnání s předchozími modely?Petr Nevřela: Přední světlomety našich modelů se již dočkaly podstatného vývoje spolu s naším současným designovým jazykem a to u modelových řad SCALA a KAMIQ, stejně tak tomu bylo i u nové generace modelu OCTAVIA. U všech modelů, které jsme v posledním roce a půl představili, jsou světlomety celkově nižší a působí tak dynamičtěji. Model KAMIQ dodává výše umístěnými světly denního svícení vlastní charakter. Při vytváření světlometů byly více použity krystalické prvky. U modelu ENYAQ iV důsledně pokračujeme v tomto trendu a cíleně zdokonalujeme jednotlivé detaily, jako jsou nová, obzvláště jemně vyrýsovaná světla denního svícení s naznačenými řasami a také novým, šestiúhelníkovým tvarem hlavních LED modulů. Inovativní charakter nového modelu ENYAQiV je navíc zdůrazněn novými světlomety a zadními světly.

Jak dlouho trvá celý proces vývoje designu nových předních světlometů a zadních světel?Nevřela: Vývoj designu je dynamický proces, úzce spolupracujeme s kolegy z designu exteriéru a s vývojovým týmem vnějšího osvětlení. Rozvíjíme různé nápady a diskutujeme o tom, které se dají realizovat, až nakonec dospějeme k finálnímu výběru. Celkově může tento proces trvat tak šest až dvanáct měsíců.

Co Vás inspiruje při navrhování nových světlometů a zadních světel?Nevřela: ŠKODA je hrdá na to, že ve svých vozech odráží tradici českého křišťálového umění a interpretuje ji po svém. Přesné linie, geometrické uspořádání a výjimečně čiré skleněné plochy jsou fascinující a v závislosti na dopadu světla a úhlu pohledu nabízí zcela jiné, stále se měnící aspekty. To můžeme použít jako základ pro experimentování se světelnými efekty jako například s třírozměrnými zadními světly, jejichž plochy jsou osvětleny jemnými pásy světla.

Jaký první dojem evokují nové světlomety modelu ENYAQ iV?Nevřela: Grafika světel ENYAQ iV působí na první pohled příjemně a přátelsky, zatímco světlomety vytváří vysoce dynamický a moderní vzhled. Inovativní LED technologie navíc zvýrazňuje udržitelný koncept našeho prvního čistě elektrického SUV.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.