Předseda představenstva Ralf Brandstätter u prvního sériového vozu ID.4 „made in Sachsen“ při zahájení sériové výroby tohoto modelu v Cvikově.
Volkswagen zintenzivňuje svou elektrickou ofenzivu a spouští sériovou výrobu modelu ID.4 v Cvikově. Světová premiéra prvního výhradně elektricky poháněného SUV značky Volkswagen se uskuteční na konci září. Tímto krokem potvrzuje své ambice stát se lídrem na světovém trhu s elektromobilitou. Koncern za tím účelem investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka VW počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Po modelu ID.3 se jedná o již druhý model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch naší rodiny ID.“
Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za elektromobilitu, k tomu dodává: „Proces transformace značky Volkswagen směrem k elektromobilitě probíhá zcela v souladu s časovým plánem. Po modelu ID.3 následuje nyní ID.4. Úspěšné zahájení sériové výroby modelu ID.4 je s ohledem na velké společenské výzvy v uplynulých měsících mimořádným výkonem. Pochvalu a poděkování si proto zaslouží především tým Volkswagenu v Sasku a všichni členové týmu ID. Montážní linku, z níž ještě nedávno sjížděly vozy se spalovacími motory, opouští nyní již druhý model rodiny ID.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?