Předseda představenstva Ralf Brandstätter u prvního sériového vozu ID.4 „made in Sachsen“ při zahájení sériové výroby tohoto modelu v Cvikově.
Volkswagen zintenzivňuje svou elektrickou ofenzivu a spouští sériovou výrobu modelu ID.4 v Cvikově. Světová premiéra prvního výhradně elektricky poháněného SUV značky Volkswagen se uskuteční na konci září. Tímto krokem potvrzuje své ambice stát se lídrem na světovém trhu s elektromobilitou. Koncern za tím účelem investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka VW počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Po modelu ID.3 se jedná o již druhý model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch naší rodiny ID.“
Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za elektromobilitu, k tomu dodává: „Proces transformace značky Volkswagen směrem k elektromobilitě probíhá zcela v souladu s časovým plánem. Po modelu ID.3 následuje nyní ID.4. Úspěšné zahájení sériové výroby modelu ID.4 je s ohledem na velké společenské výzvy v uplynulých měsících mimořádným výkonem. Pochvalu a poděkování si proto zaslouží především tým Volkswagenu v Sasku a všichni členové týmu ID. Montážní linku, z níž ještě nedávno sjížděly vozy se spalovacími motory, opouští nyní již druhý model rodiny ID.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?