Předseda představenstva Ralf Brandstätter u prvního sériového vozu ID.4 „made in Sachsen“ při zahájení sériové výroby tohoto modelu v Cvikově.
Volkswagen zintenzivňuje svou elektrickou ofenzivu a spouští sériovou výrobu modelu ID.4 v Cvikově. Světová premiéra prvního výhradně elektricky poháněného SUV značky Volkswagen se uskuteční na konci září. Tímto krokem potvrzuje své ambice stát se lídrem na světovém trhu s elektromobilitou. Koncern za tím účelem investuje do roku 2024 celkem 33 miliard eur, z toho 11 miliard eur jen do značky Volkswagen. Značka VW počítá s tím, že již v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Volkswagen rozšiřuje svou nabídku ve třídě kompaktních SUV, která je celosvětově největším růstovým segmentem, o elektromobil ID.4,“ říká Ralf Brandstätter, předseda představenstva značky Volkswagen. „Po modelu ID.3 se jedná o již druhý model na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Tento vůz se bude vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a později i v USA. Tím rozšiřujeme využívání platformy MEB na celém světě a vytváříme ekonomický základ pro úspěch naší rodiny ID.“
Thomas Ulbrich, člen představenstva odpovědný za elektromobilitu, k tomu dodává: „Proces transformace značky Volkswagen směrem k elektromobilitě probíhá zcela v souladu s časovým plánem. Po modelu ID.3 následuje nyní ID.4. Úspěšné zahájení sériové výroby modelu ID.4 je s ohledem na velké společenské výzvy v uplynulých měsících mimořádným výkonem. Pochvalu a poděkování si proto zaslouží především tým Volkswagenu v Sasku a všichni členové týmu ID. Montážní linku, z níž ještě nedávno sjížděly vozy se spalovacími motory, opouští nyní již druhý model rodiny ID.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?