Jihomoravský Hodonín přivítá další sérii závodů na mopedech, a to rovnou třetí ročník. Populární "dvanáctihodinovka" se pojede v sobotu 5. září v areálu motokárové trati na Pánově u Hodonína, kdy i tentokrát nabídne úctyhodnou podívanou na stroje, které dříve sloužili lidem jako "přibližovadlo".
Na jedinečném závodě se tyto už přes 30 let staré stroje budou řítit až sto kilometrovou rychlostí za hodinu. Letos očekávají organizátoři maximálně naplněné startovací pole, které je stanoveno na 40 závodních týmů, kdy v jednom týmu může startovat maximálně 7 jezdců.
Dvanáctihodinový závod našel inspiraci ve 24hodinovém testu z roku 1988 kdy tři úplně nové Babetty z fabriky v Kolárově ujely bez přestávky úctyhodných 1030km na maďarském Hungaroringu. "U prvního ročníku jsme si zahrávali s myšlenkou tento test svými 24 hodinami napodobit formou závodů ale nakonec jsme zvolili méně drastickou formu, tedy jenom 12hodinový závod," doplnil David Hlavatý.
Třídenní akce milovníků Babett a dalších dvoukolových ďáblů přinese nejen sportovní zážitek, ale samozřejmě i společenskou událost. "Letos nebude program tak nabitý, jako loni, ale i tak si myslím, že se všichni návštěvníci a účastníci závodu dobře pobaví a přijdou na své. Věřím, že se nám podaří kromě závodu udělat i zajímavý veterán sraz, který k takové akci přímo patří. Pro veterány budou připravené soutěže a další zábava. Vyměníme si nápady a náměty. No a celkově se dobře zabavíme," hlásí ředitel závodu a hlavní organizátor David Hlavatý z klubu Veteráni Morava.
Mezinárodní závod loni získal mnoho pochval a ani letos se nechtějí organizátoři dát zahanbit. "Věříme, že i letos přijede mnoho posádek ze zahraničí. Chystáme na trati pár změn, aby i týmy, které se budou na závod vracet, měly na co vzpomínat," dodává David Hlavatý. Do závodu se může navíc přihlásit kdokoli, kdo vyznává ikonické stroje Babetta, Stadion nebo jakýkoliv moped. Součástí akce bude také veterán sraz, která měla historicky obrovský význam.
A s jakým cílem se budou pouštět organizátoři do příprav? "V prvé řadě jde o zábavu a pobavení se. Dále o dobrou přípravu stroje a dobrou fyzickou vytrvalost. Věřím, že se ani letos nikdo nějak vážně nezraní a dojedeme všichni do cíle," představuje letošní třetí ročník závodu David Hlavatý.
Všichni zájemci o registraci mohou najít více informací na www.zavodymopedu.cz. "Pevně věříme, že třetí ročník bude zase o stupínek lepší než ten předchozí a zažijeme spoustu hezkých sportovních momentů na dvou kolech," uzavírá téma závodu David Hlavatý.
Zdroj: ČTK
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.