Jihomoravský Hodonín přivítá další sérii závodů na mopedech, a to rovnou třetí ročník. Populární "dvanáctihodinovka" se pojede v sobotu 5. září v areálu motokárové trati na Pánově u Hodonína, kdy i tentokrát nabídne úctyhodnou podívanou na stroje, které dříve sloužili lidem jako "přibližovadlo".
Na jedinečném závodě se tyto už přes 30 let staré stroje budou řítit až sto kilometrovou rychlostí za hodinu. Letos očekávají organizátoři maximálně naplněné startovací pole, které je stanoveno na 40 závodních týmů, kdy v jednom týmu může startovat maximálně 7 jezdců.
Dvanáctihodinový závod našel inspiraci ve 24hodinovém testu z roku 1988 kdy tři úplně nové Babetty z fabriky v Kolárově ujely bez přestávky úctyhodných 1030km na maďarském Hungaroringu. "U prvního ročníku jsme si zahrávali s myšlenkou tento test svými 24 hodinami napodobit formou závodů ale nakonec jsme zvolili méně drastickou formu, tedy jenom 12hodinový závod," doplnil David Hlavatý.
Třídenní akce milovníků Babett a dalších dvoukolových ďáblů přinese nejen sportovní zážitek, ale samozřejmě i společenskou událost. "Letos nebude program tak nabitý, jako loni, ale i tak si myslím, že se všichni návštěvníci a účastníci závodu dobře pobaví a přijdou na své. Věřím, že se nám podaří kromě závodu udělat i zajímavý veterán sraz, který k takové akci přímo patří. Pro veterány budou připravené soutěže a další zábava. Vyměníme si nápady a náměty. No a celkově se dobře zabavíme," hlásí ředitel závodu a hlavní organizátor David Hlavatý z klubu Veteráni Morava.
Mezinárodní závod loni získal mnoho pochval a ani letos se nechtějí organizátoři dát zahanbit. "Věříme, že i letos přijede mnoho posádek ze zahraničí. Chystáme na trati pár změn, aby i týmy, které se budou na závod vracet, měly na co vzpomínat," dodává David Hlavatý. Do závodu se může navíc přihlásit kdokoli, kdo vyznává ikonické stroje Babetta, Stadion nebo jakýkoliv moped. Součástí akce bude také veterán sraz, která měla historicky obrovský význam.
A s jakým cílem se budou pouštět organizátoři do příprav? "V prvé řadě jde o zábavu a pobavení se. Dále o dobrou přípravu stroje a dobrou fyzickou vytrvalost. Věřím, že se ani letos nikdo nějak vážně nezraní a dojedeme všichni do cíle," představuje letošní třetí ročník závodu David Hlavatý.
Všichni zájemci o registraci mohou najít více informací na www.zavodymopedu.cz. "Pevně věříme, že třetí ročník bude zase o stupínek lepší než ten předchozí a zažijeme spoustu hezkých sportovních momentů na dvou kolech," uzavírá téma závodu David Hlavatý.
Zdroj: ČTK
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?