Jihomoravský Hodonín přivítá další sérii závodů na mopedech, a to rovnou třetí ročník. Populární "dvanáctihodinovka" se pojede v sobotu 5. září v areálu motokárové trati na Pánově u Hodonína, kdy i tentokrát nabídne úctyhodnou podívanou na stroje, které dříve sloužili lidem jako "přibližovadlo".
Na jedinečném závodě se tyto už přes 30 let staré stroje budou řítit až sto kilometrovou rychlostí za hodinu. Letos očekávají organizátoři maximálně naplněné startovací pole, které je stanoveno na 40 závodních týmů, kdy v jednom týmu může startovat maximálně 7 jezdců.
Dvanáctihodinový závod našel inspiraci ve 24hodinovém testu z roku 1988 kdy tři úplně nové Babetty z fabriky v Kolárově ujely bez přestávky úctyhodných 1030km na maďarském Hungaroringu. "U prvního ročníku jsme si zahrávali s myšlenkou tento test svými 24 hodinami napodobit formou závodů ale nakonec jsme zvolili méně drastickou formu, tedy jenom 12hodinový závod," doplnil David Hlavatý.
Třídenní akce milovníků Babett a dalších dvoukolových ďáblů přinese nejen sportovní zážitek, ale samozřejmě i společenskou událost. "Letos nebude program tak nabitý, jako loni, ale i tak si myslím, že se všichni návštěvníci a účastníci závodu dobře pobaví a přijdou na své. Věřím, že se nám podaří kromě závodu udělat i zajímavý veterán sraz, který k takové akci přímo patří. Pro veterány budou připravené soutěže a další zábava. Vyměníme si nápady a náměty. No a celkově se dobře zabavíme," hlásí ředitel závodu a hlavní organizátor David Hlavatý z klubu Veteráni Morava.
Mezinárodní závod loni získal mnoho pochval a ani letos se nechtějí organizátoři dát zahanbit. "Věříme, že i letos přijede mnoho posádek ze zahraničí. Chystáme na trati pár změn, aby i týmy, které se budou na závod vracet, měly na co vzpomínat," dodává David Hlavatý. Do závodu se může navíc přihlásit kdokoli, kdo vyznává ikonické stroje Babetta, Stadion nebo jakýkoliv moped. Součástí akce bude také veterán sraz, která měla historicky obrovský význam.
A s jakým cílem se budou pouštět organizátoři do příprav? "V prvé řadě jde o zábavu a pobavení se. Dále o dobrou přípravu stroje a dobrou fyzickou vytrvalost. Věřím, že se ani letos nikdo nějak vážně nezraní a dojedeme všichni do cíle," představuje letošní třetí ročník závodu David Hlavatý.
Všichni zájemci o registraci mohou najít více informací na www.zavodymopedu.cz. "Pevně věříme, že třetí ročník bude zase o stupínek lepší než ten předchozí a zažijeme spoustu hezkých sportovních momentů na dvou kolech," uzavírá téma závodu David Hlavatý.
Zdroj: ČTK
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.