Modernizovaná Mazda6, která je nástupnkyní velice úspěšné první generace vozu Mazda6, který se na českém trhu objevil v létě roku 2002, je již v prodeji!
Zvenku se inovovaná Mazda6 velice podobá své předchůdkyni, ale uvnitř a pod kapotou vás čeká spousta změn.
Motory jsou ještě výkonnější, vzhled ještě sportovnější. A pokud prahnete po ještě větší porci Zoom-Zoom, zkuste zcela novou Mazdu6 MPS s brutálním turbomotorem. Inovativní rukopis značky Mazda je prostě vidět i na vývoji nové šestky. Benzinové motoryTrojka je kouzelné číslo. A právě tolik benzinových motorů máte nyní u nové Mazdy6 na výběr. Jsou to živé čtyřválcové pohonné jednotky řady MZR celé vyrobené z hliníku.
1,8 L8DElektronické ovládání plynu znamená přesné dávkování výkonu a nízkou spotřebu paliva.
2,0 LFXDvojitý výfuk se stará o tišší chod a nižší emise (splňuje normu Euro IV), měnitelná geometrie vzduchového sání (VIS) se zase stará o co nejvyšší krouticí moment, a technologie variabilního časování ventilů (S-VT) zajistí co nejvyšší a přitom plynulý výkon.
2,3 L3XNejsilnější z motorů, přesto stále s ekonomickým chodem. Řada nejmodernějších technologických prvků staví tuto pohonnou jednotku na špici vývoje automobilových motorů současnosti.BrzdyTrojka je kouzelné číslo. A právě tolik benzinových motorů máte nyní u nové Mazdy6 na výběr. Jsou to živé čtyřválcové pohonné jednotky řady MZR celé vyrobené z hliníku.
1,8 L8DElektronické ovládání plynu znamená přesné dávkování výkonu a nízkou spotřebu paliva.
2,0 LFXDvojitý výfuk se stará o tišší chod a nižší emise (splňuje normu Euro IV), měnitelná geometrie vzduchového sání (VIS) se zase stará o co nejvyšší krouticí moment, a technologie variabilního časování ventilů (S-VT) zajistí co nejvyšší a přitom plynulý výkon.
2,3 L3XNejsilnější z motorů, přesto stále s ekonomickým chodem. Řada nejmodernějších technologických prvků staví tuto pohonnou jednotku na špici vývoje automobilových motorů současnosti.
BrzdySpolehlivé, citlivé, předvídatelné. Takové má být správné brždění. A přesně takové v Mazdě6 také je. Protiblokovací systém ABS a rozdělovač brzdné síly EBD jsou standardem u všech modelů. A pokud si vyberete sportovní 18palcová kola, vaše brzdy budou mít zvětšené disky (320 mm vpředu, 314 mm vzadu). Účinné brzdy se vždy postarají o to, aby i ta nejdynamičtější jízda zůstala pod kontrolou a skončila bezpečně.Jízdní dynamikaPro novou Mazdu6 znamená pojem "jízdní dynamika" daleko víc, než jen dokonale fungující podvozek. Ano, podvozek byl dále vyladěn a odpružení zdokonaleno, avšak existují i úplně jiné faktory mající vliv na jízdní dynamiku. Musí přeskočit jiskra mezi autem a řidičem, musí mezi nimi být určitý rozumem nepostižitelný vztah, určité elektrizující napětí. Auto si zase musí "rozumět" se silnicí a "užívat" si ji. Toto všechno jsou spíše pocitové a intuitivní veličiny, které však přidávají do vaší jízdy ono vzrušení, které máte tak rádi. Při vývoji nové Mazda6 jsme podle tradice naší značky mysleli na tyto emoce stejnou měrou jako na dokonalou technologii.MazdaMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.