Frankfurt: Studie Renault Egeus

ar1, 3. září 2005, 10:28 Google+

Renault představuje na autosalonu ve Frankfurtu novou studii vozu s názvem Egeus, což je vskutku luxusní SUV s pohonem všech kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Egeus

Egeus | foto: Renault

Sdílejte článek

Má všechny znaky limuzíny: svůdné a elegantní tvary a luxusní prostor pro cestující s veškerým komfortem. Díky svým rozměrům příznačným pro SUV nabízí Egeus značné pohodlí a zároveň robustnost a dynamiku. Délka kapoty podtrhuje jeho kompaktní a vlídný design, opět znaky luxusního kupé.

Studií s názvem Egeus Renault sděluje svou představu o segmentu SUV v luxusním provedení. Egeus je SUV do města i na silnice, typ ´vysokého kupé´, spojující požitek z řízení, eleganci a sportovní ráz,“ vysvětluje Patrick le Quément, ředitel centra průmyslového designu společnosti  Renault.

Elegance limuzíny - dynamika kupé
Egeus ztělesňuje rovnováhu mezi elegancí, sportovním charakterem, výkonem a robustností. Jeho design je pokračováním vývojové řady předcházejících konceptů Wind a Fluence a připomíná luxusní limuzínu. Svou elegancí a kompaktností vylučuje agresivitu typickou pro SUV.

Tvar přední části vozu je jednoduchý a čistý. Umístění nasávacích otvorů pod světlomety umožňuje obejít se bez příliš arogantní masky chladiče. Linie dvakrát prohnutých bočnic vytvářejí hru světla a zvýrazňují plynulost linií vozu Egeus.

Egeus se svou dlouhou kapotou, krátkým předním a zadním převisem a zaoblenými zadními blatníky ztělesňuje dynamiku a výkon. Rozměrná 22palcová kola se světlostí nápravy náležející klasické limuzíně vyvolávají dojem robustnosti. Výška sedadel umožňuje spolehlivou viditelnost a posiluje dojem komfortu a bezpečí cestujících.

Luxus - funkční a novátorský
Egeus nabízí čtyři nezávislá sedadla a komfort luxusního vozidla. Velký prostor pro cestující je čalouněn kvalitními materiály, v nichž se snoubí barvy a materiály. Přívětivost a elegance vnitřního prostoru upřednostňují pohodu cestujících.

Karosérie v barvě modrá Cythère, palubní deska ve tvaru rejnoka a harmonie  modrých barev v interiéru vytvářejí dojem vodního světa. Odstíny béžové na kůži sedadel připomínají obraz zapadajícího slunce a vytvářejí proteplenou atmosféru. Středová konzole potažená modravou kůží přejímá zvlněné tvary bočnic. Obsahuje tři velké úložné prostory, na něž navazují dvě kapsy umístěné v předních dveřích.

Interiér je prostorný, komfortní, jednoduchý a diskrétní. Cílem je ničím nerušené pohodlí. Neboť při řízení je nejdůležitější to, co se odehrává před námi.

Vanová sedadla nabízejí nejvyšší komfort a vyznačují se novátorskou funkčností. Přední sedadla se vytáčejí směrem ven a jejich sedák lze snížit o 70 mm, čímž je zajištěna vynikající dostupnost. Dveře se otevírají proti sobě a přístup k zadním sedadlům je snadný.

Úložný prostor je opatřen dveřmi složenými ze dvou částí: klasickým sklopným zadním čelem a spodní motorizovanou částí, kterou lze sklopit a získat posuvnou plošinu. 

Kliky bočních dveří jsou zapuštěny v zájmu zachování plynulosti bočních linií. Když k nim přiblížíte ruku, optický snímač zavelí vysunout kliku o několik centimetrů, aby bylo snadnější ji uchopit.

Tachometr slučující zobrazení analogické i digitální má vyznačenu doporučenou rychlost. Ta pochází z navigačního systému GPS. Na překročení doporučené rychlosti řidiče upozorní světelné diody. Přepneme-li do terénního režimu, displej tachometru se automaticky nastaví k zobrazování náklonu vozidla a oznámí řidiči, zda hrozí převrhnutí vozidla.

V horní části palubní desky a uprostřed vozidla se nachází interaktivní obrazovka, která poskytuje informace o dění ve vozidle ostatním cestujícím, konkrétně například nabízí podrobné kartografické údaje.

Běžné povely jsou věrny stylu Touch Design. Centrálně umístěný otočný přepínač rychlostí nabízí novou zjednodušenou ergonomii. Ideálně umístěný ovladač multimediálních informací usnadňuje manipulaci, zatímco páčky řazení na volantu padnou skvěle do ruky.

Požitek z řízení, výkon a ovladatelnost
Dieselový motor V6 o objemu 3 litry a o výkonu 250 koní, umístěný podélně, zabezpečuje výkon a agilnost vozidla Egeus. V souladu s emisními normami Euro 4 je vybaven filtrem pevných částic.

Pohon všech čtyř kol je zcela automatizovaný. Elektrický regulátor dokáže podle aktuálních jízdních podmínek rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní kola v poměru 0–100 procent. Takový typ pohonu spolu se sedmistupňovou impulsní převodovkou poskytuje luxusní řízení při úsporné spotřebě a nízkých emisích CO2.

Egeus je opatřen pneumatikami Michelin Eden Weiss
Tato pneumatika představuje skutečnou rovnováhu mezi subtilností a účinností. Je přizpůsobena dvojímu poslání vozidla: silničního a terénního zároveň. Zdvih na přední a zadní ose je různý.

Světlomety Egeus mají tvar bumerangu. Sdružují funkce denních světel a směrových světel s dvěma odstíny LED diod. Optický systém, vyvinutý ve spolupráci s firmou Valeo, v sobě spojuje kompaktnost, účinnost a originální design.

Všechny osvětlovací funkce studie Egeus jsou zajišťovány vysoce výkonnými diodami. Jako v případě Fluence i jejich ovládání umožňuje přizpůsobit množství a rozložení světla podmínkám řízení. Na zvlněné silnici je nasměrování světelného svazku zabezpečeno specifickou elektronicky ovládanou funkcí.

ROZMĚRY 
Celková délka4700 mm
Šířka (bez zpětných zrcátek)1920 mm
Výška1660 mm
Rozvor kol2900 mm
Rozchod vpředu a vzadu1640 mm
Přední převis875 mm
Zadní převis925 mm
Světlost nápravy285 mm
Úhel náběhu25 stupňů
Úhel záběhu32 stupňů
Hmotnost1950 kg

MOTOR
Diesel šestiválec 3,0 24V dCi turbokompresor Euro 4. Filtr pevných částic.
Výkon 184 kW/250 koní, max. točivý moment 550 Nm/3000 ot.min.
Automatická sedmistuňová převodovka s impulzním převodem ovládání na volantu.

POHON

Pohon na všechny čtyři kola s motorem umístěným podélně vpředu.

Elektrické ovládání pohonu kol podle jízdních podmínek s rozložením točivého momentu mezi přední a zadní kola v poměru od 0 do 100%.

Ráfky 22".

Pneumatiky Michelin 275-800/R560 se systémem Pax.

Renault
Vytisknout

Diskuze: Frankfurt: Studie Renault Egeus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Radegast Birell

Radegast Birell, nejoblíbenější nealkopivo ČR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud