Nový model Cupra Formentor stojí krátce před svým uvedením na trh. Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra, testoval tento týden vozy Formentor v podnikovém areálu v Martorellu za doprovodu Jordiho Geného, závodního jezdce značky a mistra světa v závodech cestovních vozů. Testovací jízdy zahájily odpočítávání do spuštění výroby tohoto nového modelu, který se objeví na silnicích na podzim.
Wayne Griffiths zdůraznil, že „Formentor je prvním modelem, zkonstruovaným výhradně pro značku Cupra. Tento model reprezentuje rozhodující okamžik v realizaci našeho cíle získat si srdce automobilových fanoušků na celém světě. Po slavnostním otevření sídla Cupra Garage a prezentaci modelu Cupra Leon značí Formentor začátek vzrušujícího období, v němž se stane pilířem značky“.
Inovace a sofistikovanost Cupra Formentor, první 100% model Cupra, bude u prodejců k dispozici od podzimu s širokým výběrem motorů včetně zážehové jednotky o výkonu 310 k. Od roku 2021 bude následovat externě nabíjitelná hybridní verze (PHEV) s celkovým výkonem hybridní soustavy 245 k a dojezdem cca 50 kilometrů v režimu výhradně elektrického pohonu.
Tento velmi hospodárný crossover kombinuje DNA značky Cupra s nejmodernější technikou, úchvatným a podmanivým vnějším designem, interiérem s individualizovanými detaily a vyspělými, vysokovýkonnými mechanickými komponenty. Formentor, pojmenovaný po významném mysu na ostrově Mallorca, disponuje nejnovějšími technologiemi v oblastech konektivity a bezpečnosti, mezi něž patří například nový informační a zábavní systém s 12“ displejem a nejinovativnějšími asistenčními systémy.
Formentor je proto modelem, který snoubí sofistikovanost, inovace a zážitky z dynamické a intuitivní jízdy. Nový model vstupuje do stále oblíbenějšího segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), jehož růst bude podle prognóz pokračovat i v následujících letech.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.