Nový model Cupra Formentor stojí krátce před svým uvedením na trh. Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra, testoval tento týden vozy Formentor v podnikovém areálu v Martorellu za doprovodu Jordiho Geného, závodního jezdce značky a mistra světa v závodech cestovních vozů. Testovací jízdy zahájily odpočítávání do spuštění výroby tohoto nového modelu, který se objeví na silnicích na podzim.
Wayne Griffiths zdůraznil, že „Formentor je prvním modelem, zkonstruovaným výhradně pro značku Cupra. Tento model reprezentuje rozhodující okamžik v realizaci našeho cíle získat si srdce automobilových fanoušků na celém světě. Po slavnostním otevření sídla Cupra Garage a prezentaci modelu Cupra Leon značí Formentor začátek vzrušujícího období, v němž se stane pilířem značky“.
Inovace a sofistikovanost Cupra Formentor, první 100% model Cupra, bude u prodejců k dispozici od podzimu s širokým výběrem motorů včetně zážehové jednotky o výkonu 310 k. Od roku 2021 bude následovat externě nabíjitelná hybridní verze (PHEV) s celkovým výkonem hybridní soustavy 245 k a dojezdem cca 50 kilometrů v režimu výhradně elektrického pohonu.
Tento velmi hospodárný crossover kombinuje DNA značky Cupra s nejmodernější technikou, úchvatným a podmanivým vnějším designem, interiérem s individualizovanými detaily a vyspělými, vysokovýkonnými mechanickými komponenty. Formentor, pojmenovaný po významném mysu na ostrově Mallorca, disponuje nejnovějšími technologiemi v oblastech konektivity a bezpečnosti, mezi něž patří například nový informační a zábavní systém s 12“ displejem a nejinovativnějšími asistenčními systémy.
Formentor je proto modelem, který snoubí sofistikovanost, inovace a zážitky z dynamické a intuitivní jízdy. Nový model vstupuje do stále oblíbenějšího segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), jehož růst bude podle prognóz pokračovat i v následujících letech.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?