Nový model Cupra Formentor stojí krátce před svým uvedením na trh. Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra, testoval tento týden vozy Formentor v podnikovém areálu v Martorellu za doprovodu Jordiho Geného, závodního jezdce značky a mistra světa v závodech cestovních vozů. Testovací jízdy zahájily odpočítávání do spuštění výroby tohoto nového modelu, který se objeví na silnicích na podzim.
Wayne Griffiths zdůraznil, že „Formentor je prvním modelem, zkonstruovaným výhradně pro značku Cupra. Tento model reprezentuje rozhodující okamžik v realizaci našeho cíle získat si srdce automobilových fanoušků na celém světě. Po slavnostním otevření sídla Cupra Garage a prezentaci modelu Cupra Leon značí Formentor začátek vzrušujícího období, v němž se stane pilířem značky“.
Inovace a sofistikovanost Cupra Formentor, první 100% model Cupra, bude u prodejců k dispozici od podzimu s širokým výběrem motorů včetně zážehové jednotky o výkonu 310 k. Od roku 2021 bude následovat externě nabíjitelná hybridní verze (PHEV) s celkovým výkonem hybridní soustavy 245 k a dojezdem cca 50 kilometrů v režimu výhradně elektrického pohonu.
Tento velmi hospodárný crossover kombinuje DNA značky Cupra s nejmodernější technikou, úchvatným a podmanivým vnějším designem, interiérem s individualizovanými detaily a vyspělými, vysokovýkonnými mechanickými komponenty. Formentor, pojmenovaný po významném mysu na ostrově Mallorca, disponuje nejnovějšími technologiemi v oblastech konektivity a bezpečnosti, mezi něž patří například nový informační a zábavní systém s 12“ displejem a nejinovativnějšími asistenčními systémy.
Formentor je proto modelem, který snoubí sofistikovanost, inovace a zážitky z dynamické a intuitivní jízdy. Nový model vstupuje do stále oblíbenějšího segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), jehož růst bude podle prognóz pokračovat i v následujících letech.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?