Nový model Cupra Formentor stojí krátce před svým uvedením na trh. Wayne Griffiths, předseda představenstva značky Cupra, testoval tento týden vozy Formentor v podnikovém areálu v Martorellu za doprovodu Jordiho Geného, závodního jezdce značky a mistra světa v závodech cestovních vozů. Testovací jízdy zahájily odpočítávání do spuštění výroby tohoto nového modelu, který se objeví na silnicích na podzim.
Wayne Griffiths zdůraznil, že „Formentor je prvním modelem, zkonstruovaným výhradně pro značku Cupra. Tento model reprezentuje rozhodující okamžik v realizaci našeho cíle získat si srdce automobilových fanoušků na celém světě. Po slavnostním otevření sídla Cupra Garage a prezentaci modelu Cupra Leon značí Formentor začátek vzrušujícího období, v němž se stane pilířem značky“.
Inovace a sofistikovanost Cupra Formentor, první 100% model Cupra, bude u prodejců k dispozici od podzimu s širokým výběrem motorů včetně zážehové jednotky o výkonu 310 k. Od roku 2021 bude následovat externě nabíjitelná hybridní verze (PHEV) s celkovým výkonem hybridní soustavy 245 k a dojezdem cca 50 kilometrů v režimu výhradně elektrického pohonu.
Tento velmi hospodárný crossover kombinuje DNA značky Cupra s nejmodernější technikou, úchvatným a podmanivým vnějším designem, interiérem s individualizovanými detaily a vyspělými, vysokovýkonnými mechanickými komponenty. Formentor, pojmenovaný po významném mysu na ostrově Mallorca, disponuje nejnovějšími technologiemi v oblastech konektivity a bezpečnosti, mezi něž patří například nový informační a zábavní systém s 12“ displejem a nejinovativnějšími asistenčními systémy.
Formentor je proto modelem, který snoubí sofistikovanost, inovace a zážitky z dynamické a intuitivní jízdy. Nový model vstupuje do stále oblíbenějšího segmentu CUV (Crossover Utility Vehicle), jehož růst bude podle prognóz pokračovat i v následujících letech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?