Mladoboleslavská automobilka věnuje své modelové řadě kontinuální péči. I pro rok 2021 se většina vozů ŠKODA dočká modernizace. Automobily nového modelového roku mohou zákazníci objednávat již nyní. Navzdory mnoha technickým inovacím nedochází k žádným změnám doporučených prodejních cen.
Modely KAROQ, KODIAQ a SUPERB dostávají novou generaci infotainmentu MIB3, která přináší například bezdrátový SmartLink a digitální asistentku Lauru. Rozšířené hlasové ovládání využívající i online data dokáže splnit pokyny nejrůznějších druhů. Zahájí například navigaci k určenému cíli, vyhledá oblíbenou hudbu nebo si nechá nadiktovat SMS. To všechno Laura zvládá už v šesti jazycích – vedle angličtiny, němčiny, francouzštiny, španělštiny a italštiny ovládá také češtinu. Je schopna porozumět i dialektům. Díky standardně dodávané eSIM kartě jsou vozy ŠKODA vždy online, což Lauře umožňuje kombinovat data uložená v paměti infotainmentu s online daty a na základě toho rychleji a pružněji reagovat. Přechod mezi online a offline službami probíhá plynule a uživatelé jej vůbec nezaznamenají.
Zásluhou nové funkce Personalizace 2.0 nemusejí uživatelé automobilů ŠKODA SUPERB, KODIAQ, KAROQ, KAMIQ a SCALA znovu nastavovat své uživatelské nastavení u nově zakoupeného vozidla nebo při přesedání mezi několika vozy. Veškeré nastavení ergonomických a komfortních parametrů se automaticky ukládá do cloudu ŠKODA prostřednictvím účtu ŠKODA Connect.
U modelů SUPERB a KAROQ dochází k rozšíření asistenčních systémů o Panoramatický kamerový systém a Asistent pro manévrování s přívěsem. Ty byly dosud výhradní součástí modelu KODIAQ. Podobně jako nová OCTAVIA dostávají i SUPERB, KODIAQ a KAROQ konektory USB-C, přičemž jeden z nich může být na přání umístěn do vnitřního zpětného zrcátka. U modelů FABIA, SCALA, KAMIQ a KAROQ stojí za zmínku update softwaru bezklíčového přístupu KESSY, který bude z důvodu lepšího zabezpečení deaktivován již po 5 minutách bez pohybu. Pro vozy SCALA a KAMIQ bude možné objednávat také rozpoznávání dopravních značek.
ŠKODA AUTO dlouhodobě podporuje digitální příjem, který již například v Norsku zcela nahradil FM vysílání. Nové formáty automobilka konzultovala s největším propagátorem digitalizace v České republice, Českým rozhlasem. Od modelového roku 2021 mají nově digitální radiopříjem DAB+ všechny infotainmenty vozů ŠKODA. Funkce, která nastoupila jako standard v nové generaci modelu OCTAVIA, je tak v základní výbavě všech nových vozů ŠKODA .
V interiérech vozů FABIA, SCALA, KAMIQ, KAROQ, SUPERB a KODIAQ je vizuálně nejzřetelnější změnou nový volant, který již dříve dostala OCTAVIA. Dvouramenný volant, který má ozdobnou lištou v chromovaném provedení, může být na přání vyhřívaný. Multifunkční verze volantu má nově uspořádaná tlačítka a společně s novými otočnými ovladači v chromovaném provedení umožňuje lepší a snadnější ovládání. Celkem lze ovládat až 14 různých funkcí, včetně na přání dostupného vyhřívání volantu nebo asistenčních systémů, které jsou součástí Asistované jízdy 2.0. Tříramenný sportovní multifunkční volant se nabízí na přání (je standardem pro sportovní verze RS, Sportline, Monte Carlo).
Modelový rok 2021 přináší změny i pod kapotu vozů ŠKODA. Pro model FABIA je nyní znovu k dispozici automatická DSG převodovka pro benzinový motor o výkonu 70 kW. Chystá rovněž modernizaci pohonných jednotek jednotlivých modelů. V průběhu letošního roku budou u modelů SCALA, KAMIQ, KAROQ, SUPERB a KODIAQ postupně nahrazovat stávající motory nové agregáty s označením EVO. Některé jsou známé už z nového modelu OCTAVIA. Nový zážehový motor 1,0 TSI je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií rozváděcích lopatek a filtrem pevných částic GPF (Gasoline Particulate Filter). Pracuje v hospodárném Millerově spalovacím cyklu, kdy se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu – kompresní poměr tak zůstává stejný, ale expanzní je zvýšen na 12,5:1. Díky tomu je maximální točivý moment k dispozici v nižších otáčkách než v běžných cyklech. Čtyřválcový motor 1,5 TSI je vybaven technologií aktivního řízení válců ACT (Active Cylinder Technology), která při nízké zátěži automaticky odpojuje dva válce a snižuje tak spotřebu. Oba motory mají plochu válců upravenou metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), která zvyšuje účinnost motoru, a pracují se vstřikovacími tlaky 350 bar. Tím zajišťují nižší hydraulické ztráty a nižší spotřebu paliva. Vrcholným benzinovým motorem je nová generace agregátu 2,0 TSI EVO. Nové naftové motory EVO díky optimalizaci systému úpravy výfukových plynů SCR (Selective Catalytic Reduction) se dvěma katalyzátory vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku (NOx).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.