Pro vybrané zaměstnance společnosti Volkswagen Sachsen začíná elektromobilita budoucnosti již nyní, protože po dobu několika týdnů budou jezdit v každodenním provozu s elektromobilem Volkswagen ID.3 – a to ještě před oficiálním zahájením dodávek prvních vozů zákazníkům na začátku září. Pro zaměstnance tří saských závodů Volkswagen bylo rezervováno celkem 150 vozů ID.3, vyrobených v Cvikově. V každodenním zkušebním provozu v reálných podmínkách budou vyhodnocována anonymizovaná data o způsobu používání a provozních vlastnostech modelu ID.3. Volkswagen tak bude v průběhu nadcházejících měsíců průběžně dostávat dodatečné informace o statisících ujetých kilometrů.
„Dodatečné provozní testy před celoevropským uvedením modelu ID.3 na trh jsou pro nás extrémně cenné,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za elektromobilitu značky Volkswagen. „Navíc obdržíme také osobní dojmy našich zaměstnanců. Díky tomu bude náš tým v Cvikově vyrábět vozy ID.3 v nejvyšší možné kvalitě a současně významným způsobem přispěje k dalšímu vývoji tohoto elektromobilu a jeho techniky.“
Modelem ID.3 stanovuje Volkswagen nová měřítka. ID.3 je prvním automobilem na světě, který je vyráběn a dodáván zákazníkům s neutrální bilancí emisí CO2. Nový elektromobil nabízí dynamické jízdní vlastnosti, dlouhý dojezd a velkorysý prostor v interiéru. Volkswagen činí s modelem ID.3 elektromobilitu cenově dostupnou pro miliony lidí. V závislosti na variantě jsou celkové výdaje včetně pořizovacích a provozních nákladů porovnatelné s vozy, poháněnými spalovacími motory.
Dobrovolná účast na základě losování
Flotila elektromobilů ID.3 ze Saska zahrnuje 150 vozidel, která budou v průběhu nadcházejících týdnů poskytnuta v několika vlnách zaměstnancům společnosti Volkswagen z Cvikova, Saské Kamenice a Drážďan. Dobrovolní zkušební řidiči byli vybráni losováním. Zkušební vozidla nejsou ještě vybavena finální verzí softwaru a v průběhu zkušebního provozu budou aktualizována.
Ohlasy některých zaměstnanců
Robert Zergiebel, závod na výrobu automobilů v Cvikově: „Mám velkou radost, že budu jedním z prvních, kteří si budou užívat řízení našeho nového produktu na silnicích. Jsem přesvědčen o tom, že ID.3 bude přitahovat velmi mnoho pohledů.“
Axel Blechschmidt, motorárna v Saské Kamenici: „Těším se na flotilu vozů pro zaměstnance, protože budu mít jako jeden z prvních příležitost otestovat ID.3. Považuji za důležité, že moje zkušenosti poslouží k dalšímu zdokonalení tohoto elektromobilu.“
Carolina Pfeifferová, Skleněná manufaktura Drážďany: „Auta mě zajímají odjakživa a vždy jsem zvědavá na nové modely. Za volantem trávím hodně času, a tak s napětím očekávám, jak je ID.3 připravený na každodenní provoz – od prostornosti přes dojezd až po digitální služby.“
Miliardové investice do elektromobility
V září budou zákazníkům předány první vozy ID.3 1st Edition, jejichž výroba je limitována na 30 000 exemplářů. Od tohoto okamžiku bude ID.3 jezdit po silnicích ve většině zemí EU. Značka Volkswagen plánuje v rámci své elektrické ofenzivy nabízet od roku 2022 elektromobily ve všech významných segmentech automobilového trhu. Volkswagen se v následujících letech stane na globálním trhu lídrem v oblasti elektromobility, a za tím účelem investuje do roku 2024 v rámci celého koncernu 33 miliard eur. Z této částky připadá 11 miliard eur jen na značku Volkswagen, která počítá s tím, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů. Dlouhodobým cílem – do roku 2050 – je kompletní „dekarbonizace“ produktové řady.
Produkce dalšího modelu z rodiny ID., prvního zcela elektricky poháněného SUV ID.42, bude zahájena letos v Cvikově. Stejně jako ID.3 bude i model ID.4 vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2, aby mohl být zákazníkům předáván s neutrálním vlivem na klima.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.