Pro vybrané zaměstnance společnosti Volkswagen Sachsen začíná elektromobilita budoucnosti již nyní, protože po dobu několika týdnů budou jezdit v každodenním provozu s elektromobilem Volkswagen ID.3 – a to ještě před oficiálním zahájením dodávek prvních vozů zákazníkům na začátku září. Pro zaměstnance tří saských závodů Volkswagen bylo rezervováno celkem 150 vozů ID.3, vyrobených v Cvikově. V každodenním zkušebním provozu v reálných podmínkách budou vyhodnocována anonymizovaná data o způsobu používání a provozních vlastnostech modelu ID.3. Volkswagen tak bude v průběhu nadcházejících měsíců průběžně dostávat dodatečné informace o statisících ujetých kilometrů.
„Dodatečné provozní testy před celoevropským uvedením modelu ID.3 na trh jsou pro nás extrémně cenné,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za elektromobilitu značky Volkswagen. „Navíc obdržíme také osobní dojmy našich zaměstnanců. Díky tomu bude náš tým v Cvikově vyrábět vozy ID.3 v nejvyšší možné kvalitě a současně významným způsobem přispěje k dalšímu vývoji tohoto elektromobilu a jeho techniky.“
Modelem ID.3 stanovuje Volkswagen nová měřítka. ID.3 je prvním automobilem na světě, který je vyráběn a dodáván zákazníkům s neutrální bilancí emisí CO2. Nový elektromobil nabízí dynamické jízdní vlastnosti, dlouhý dojezd a velkorysý prostor v interiéru. Volkswagen činí s modelem ID.3 elektromobilitu cenově dostupnou pro miliony lidí. V závislosti na variantě jsou celkové výdaje včetně pořizovacích a provozních nákladů porovnatelné s vozy, poháněnými spalovacími motory.
Dobrovolná účast na základě losování
Flotila elektromobilů ID.3 ze Saska zahrnuje 150 vozidel, která budou v průběhu nadcházejících týdnů poskytnuta v několika vlnách zaměstnancům společnosti Volkswagen z Cvikova, Saské Kamenice a Drážďan. Dobrovolní zkušební řidiči byli vybráni losováním. Zkušební vozidla nejsou ještě vybavena finální verzí softwaru a v průběhu zkušebního provozu budou aktualizována.
Ohlasy některých zaměstnanců
Robert Zergiebel, závod na výrobu automobilů v Cvikově: „Mám velkou radost, že budu jedním z prvních, kteří si budou užívat řízení našeho nového produktu na silnicích. Jsem přesvědčen o tom, že ID.3 bude přitahovat velmi mnoho pohledů.“
Axel Blechschmidt, motorárna v Saské Kamenici: „Těším se na flotilu vozů pro zaměstnance, protože budu mít jako jeden z prvních příležitost otestovat ID.3. Považuji za důležité, že moje zkušenosti poslouží k dalšímu zdokonalení tohoto elektromobilu.“
Carolina Pfeifferová, Skleněná manufaktura Drážďany: „Auta mě zajímají odjakživa a vždy jsem zvědavá na nové modely. Za volantem trávím hodně času, a tak s napětím očekávám, jak je ID.3 připravený na každodenní provoz – od prostornosti přes dojezd až po digitální služby.“
Miliardové investice do elektromobility
V září budou zákazníkům předány první vozy ID.3 1st Edition, jejichž výroba je limitována na 30 000 exemplářů. Od tohoto okamžiku bude ID.3 jezdit po silnicích ve většině zemí EU. Značka Volkswagen plánuje v rámci své elektrické ofenzivy nabízet od roku 2022 elektromobily ve všech významných segmentech automobilového trhu. Volkswagen se v následujících letech stane na globálním trhu lídrem v oblasti elektromobility, a za tím účelem investuje do roku 2024 v rámci celého koncernu 33 miliard eur. Z této částky připadá 11 miliard eur jen na značku Volkswagen, která počítá s tím, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů. Dlouhodobým cílem – do roku 2050 – je kompletní „dekarbonizace“ produktové řady.
Produkce dalšího modelu z rodiny ID., prvního zcela elektricky poháněného SUV ID.42, bude zahájena letos v Cvikově. Stejně jako ID.3 bude i model ID.4 vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2, aby mohl být zákazníkům předáván s neutrálním vlivem na klima.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.