Startují testy elektrických ID.3 v běžném provozu. Překvapí, kdo je má na triku

AutoRoad.cz, 25. června 2020, 00:57 Google+

Pro vybrané zaměstnance společnosti Volkswagen Sachsen začíná elektromobilita budoucnosti již nyní, protože po dobu několika týdnů budou jezdit v každodenním provozu s elektromobilem Volkswagen ID.3 – a to ještě před oficiálním zahájením dodávek prvních vozů zákazníkům na začátku září. Pro zaměstnance tří saských závodů Volkswagen bylo rezervováno celkem 150 vozů ID.3, vyrobených v Cvikově. V každodenním zkušebním provozu v reálných podmínkách budou vyhodnocována anonymizovaná data o způsobu používání a provozních vlastnostech modelu ID.3. Volkswagen tak bude v průběhu nadcházejících měsíců průběžně dostávat dodatečné informace o statisících ujetých kilometrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Model ID.3, první elektromobil Volkswagenu

Model ID.3, první elektromobil Volkswagenu | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

„Dodatečné provozní testy před celoevropským uvedením modelu ID.3 na trh jsou pro nás extrémně cenné,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za elektromobilitu značky Volkswagen. „Navíc obdržíme také osobní dojmy našich zaměstnanců. Díky tomu bude náš tým v Cvikově vyrábět vozy ID.3 v nejvyšší možné kvalitě a současně významným způsobem přispěje k dalšímu vývoji tohoto elektromobilu a jeho techniky.“

Modelem ID.3 stanovuje Volkswagen nová měřítka. ID.3 je prvním automobilem na světě, který je vyráběn a dodáván zákazníkům s neutrální bilancí emisí CO2. Nový elektromobil nabízí dynamické jízdní vlastnosti, dlouhý dojezd a velkorysý prostor v interiéru. Volkswagen činí s modelem ID.3 elektromobilitu cenově dostupnou pro miliony lidí. V závislosti na variantě jsou celkové výdaje včetně pořizovacích a provozních nákladů porovnatelné s vozy, poháněnými spalovacími motory.

img-responsive

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Dobrovolná účast na základě losování

Flotila elektromobilů ID.3 ze Saska zahrnuje 150 vozidel, která budou v průběhu nadcházejících týdnů poskytnuta v několika vlnách zaměstnancům společnosti Volkswagen z Cvikova, Saské Kamenice a Drážďan. Dobrovolní zkušební řidiči byli vybráni losováním. Zkušební vozidla nejsou ještě vybavena finální verzí softwaru a v průběhu zkušebního provozu budou aktualizována.

img-responsive

Ilustrační foto | foto: Volkswagen

Ohlasy některých zaměstnanců

Robert Zergiebel, závod na výrobu automobilů v Cvikově: „Mám velkou radost, že budu jedním z prvních, kteří si budou užívat řízení našeho nového produktu na silnicích. Jsem přesvědčen o tom, že ID.3 bude přitahovat velmi mnoho pohledů.“

Axel Blechschmidt, motorárna v Saské Kamenici: „Těším se na flotilu vozů pro zaměstnance, protože budu mít jako jeden z prvních příležitost otestovat ID.3. Považuji za důležité, že moje zkušenosti poslouží k dalšímu zdokonalení tohoto elektromobilu.“

Carolina Pfeifferová, Skleněná manufaktura Drážďany: „Auta mě zajímají odjakživa a vždy jsem zvědavá na nové modely. Za volantem trávím hodně času, a tak s napětím očekávám, jak je ID.3 připravený na každodenní provoz – od prostornosti přes dojezd až po digitální služby.“

img-responsive

Motor Volkswagenu ID.3 má 200 koní a vejde se do sportovní tašky | foto: Volkswagen

Miliardové investice do elektromobility

V září budou zákazníkům předány první vozy ID.3 1st Edition, jejichž výroba je limitována na 30 000 exemplářů. Od tohoto okamžiku bude ID.3 jezdit po silnicích ve většině zemí EU. Značka Volkswagen plánuje v rámci své elektrické ofenzivy nabízet od roku 2022 elektromobily ve všech významných segmentech automobilového trhu. Volkswagen se v následujících letech stane na globálním trhu lídrem v oblasti elektromobility, a za tím účelem investuje do roku 2024 v rámci celého koncernu 33 miliard eur. Z této částky připadá 11 miliard eur jen na značku Volkswagen, která počítá s tím, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů. Dlouhodobým cílem – do roku 2050 – je kompletní „dekarbonizace“ produktové řady.

Produkce dalšího modelu z rodiny ID., prvního zcela elektricky poháněného SUV ID.42, bude zahájena letos v Cvikově. Stejně jako ID.3 bude i model ID.4 vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2, aby mohl být zákazníkům předáván s neutrálním vlivem na klima.

Vytisknout

Diskuze: Startují testy elektrických ID.3 v běžném provozu. Překvapí, kdo je má na triku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, den druhý

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

reklama

Doporučujeme

Hrabě Alexander Kolowrat s vozem L&K z roku 1913. Malá vrtulka na vrcholu chladiče připomíná jeho další zálibu - letectví.

Vozy Laurin & Klement slavily úspěchy v nejtěžší rallye počátku 20. století

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  2. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  3. Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

  4. Gumbalkan deník z cest

  5. Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

  6. Gumbalkan deník z cest, den druhý

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud