Pro vybrané zaměstnance společnosti Volkswagen Sachsen začíná elektromobilita budoucnosti již nyní, protože po dobu několika týdnů budou jezdit v každodenním provozu s elektromobilem Volkswagen ID.3 – a to ještě před oficiálním zahájením dodávek prvních vozů zákazníkům na začátku září. Pro zaměstnance tří saských závodů Volkswagen bylo rezervováno celkem 150 vozů ID.3, vyrobených v Cvikově. V každodenním zkušebním provozu v reálných podmínkách budou vyhodnocována anonymizovaná data o způsobu používání a provozních vlastnostech modelu ID.3. Volkswagen tak bude v průběhu nadcházejících měsíců průběžně dostávat dodatečné informace o statisících ujetých kilometrů.
„Dodatečné provozní testy před celoevropským uvedením modelu ID.3 na trh jsou pro nás extrémně cenné,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva, odpovědný za elektromobilitu značky Volkswagen. „Navíc obdržíme také osobní dojmy našich zaměstnanců. Díky tomu bude náš tým v Cvikově vyrábět vozy ID.3 v nejvyšší možné kvalitě a současně významným způsobem přispěje k dalšímu vývoji tohoto elektromobilu a jeho techniky.“
Modelem ID.3 stanovuje Volkswagen nová měřítka. ID.3 je prvním automobilem na světě, který je vyráběn a dodáván zákazníkům s neutrální bilancí emisí CO2. Nový elektromobil nabízí dynamické jízdní vlastnosti, dlouhý dojezd a velkorysý prostor v interiéru. Volkswagen činí s modelem ID.3 elektromobilitu cenově dostupnou pro miliony lidí. V závislosti na variantě jsou celkové výdaje včetně pořizovacích a provozních nákladů porovnatelné s vozy, poháněnými spalovacími motory.
Dobrovolná účast na základě losování
Flotila elektromobilů ID.3 ze Saska zahrnuje 150 vozidel, která budou v průběhu nadcházejících týdnů poskytnuta v několika vlnách zaměstnancům společnosti Volkswagen z Cvikova, Saské Kamenice a Drážďan. Dobrovolní zkušební řidiči byli vybráni losováním. Zkušební vozidla nejsou ještě vybavena finální verzí softwaru a v průběhu zkušebního provozu budou aktualizována.
Ohlasy některých zaměstnanců
Robert Zergiebel, závod na výrobu automobilů v Cvikově: „Mám velkou radost, že budu jedním z prvních, kteří si budou užívat řízení našeho nového produktu na silnicích. Jsem přesvědčen o tom, že ID.3 bude přitahovat velmi mnoho pohledů.“
Axel Blechschmidt, motorárna v Saské Kamenici: „Těším se na flotilu vozů pro zaměstnance, protože budu mít jako jeden z prvních příležitost otestovat ID.3. Považuji za důležité, že moje zkušenosti poslouží k dalšímu zdokonalení tohoto elektromobilu.“
Carolina Pfeifferová, Skleněná manufaktura Drážďany: „Auta mě zajímají odjakživa a vždy jsem zvědavá na nové modely. Za volantem trávím hodně času, a tak s napětím očekávám, jak je ID.3 připravený na každodenní provoz – od prostornosti přes dojezd až po digitální služby.“
Miliardové investice do elektromobility
V září budou zákazníkům předány první vozy ID.3 1st Edition, jejichž výroba je limitována na 30 000 exemplářů. Od tohoto okamžiku bude ID.3 jezdit po silnicích ve většině zemí EU. Značka Volkswagen plánuje v rámci své elektrické ofenzivy nabízet od roku 2022 elektromobily ve všech významných segmentech automobilového trhu. Volkswagen se v následujících letech stane na globálním trhu lídrem v oblasti elektromobility, a za tím účelem investuje do roku 2024 v rámci celého koncernu 33 miliard eur. Z této částky připadá 11 miliard eur jen na značku Volkswagen, která počítá s tím, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů. Dlouhodobým cílem – do roku 2050 – je kompletní „dekarbonizace“ produktové řady.
Produkce dalšího modelu z rodiny ID., prvního zcela elektricky poháněného SUV ID.42, bude zahájena letos v Cvikově. Stejně jako ID.3 bude i model ID.4 vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2, aby mohl být zákazníkům předáván s neutrálním vlivem na klima.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.