Volkswagen stanovil definitivní časový plán pro uvedení prvního člena rodiny ID. na trh. Od 17. června lze ve většině evropských zemí závazně objednávat model ID.3 1st Edition, jehož výroba je limitována na 30 000 vozidel. První zákazníci převezmou vozy ID.3 1st na začátku září.
„Rozsáhlá elektrická ofenziva značky Volkswagen bude nyní s vozy ID.3 patrná i na silnicích. Tento elektromobil ztělesňuje naši ambici nabízet praktickou a cenově dostupnou mobilitu s nulovými lokálními emisemi pro všechny,“ říká Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen.
První zákazníci převezmou své vozy ID.3 1st již na začátku září, druhá vlna předávání elektromobilů z edice ID.3 1st se uskuteční ve 4. čtvrtletí 2020.
Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za elektromobilitu, říká: „Uplynulé měsíce byly pro celý tým, který připravuje výrobu modelu ID.3, velkou výzvou, ztíženou navíc podmínkami probíhající pandemie. O to důležitější je skutečnost, že nyní již stojíme bezprostředně před uvedením modelu ID.3 na trh. Jízda s nulovými lokálními emisemi, vysoké standardy kvality a nadšení z jízdy – to je nový elektromobil ID.3.“
ID.3 1st – limitovaná edice u příležitosti zahájení prodeje
První edice modelu ID.3 disponuje větší sadou akumulátorů s kapacitou 58 kWh a její pohon zajišťuje elektromotor uložený v oblasti zadní nápravy. Elektromotor poskytuje nejvyšší výkon 150 kW a maximální točivý moment 310 N.m. ID.3 díky tomu zrychlí bez řazení z klidu na 60 km/h za 3,4 sekundy. Potěšení z jízdy je tedy součástí sériové výbavy.
Zákazníci obdrží ID.3 1st včetně voucheru na bezplatné nabíjení po dobu jednoho roku. K dispozici jsou tři pevně stanovené konfigurace, které odpovídají typickým požadavkům zákazníků. Ti mají na výběr různé barvy exteriéru a interiéru.
ID.3 1st se základní výbavou stojí necelý 1 000 000 Kč zahrnuje navigační systém, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+, dvouzónovou klimatizaci „Air Care Climatronic“, vyhřívání sedadel a volantu, loketní opěrky vpředu, rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW, resp. střídavým proudem (AC) o výkonu 11 kW, a 18“ kola z lehké slitiny. Sériová výbava zahrnuje asistenta pro ovládání dálkových světel „Light Assist“, hlasové ovládání hovorovou řečí, „ID. light“ v interiéru a mnoho dalších prvků.
ID.3 1st Plus (za méně než 1 150 000 Kč) disponuje navíc zadní kamerou a bezklíčkovým přístupovým systémem „Keyless Advanced“. Vnitřní výbava modelu ID.3 1st Plus zahrnuje kromě toho také středovou konzolu, která je vybavena dvěma dodatečnými vstupy USB-C vzadu. Součástí vnější výbavy jsou tmavě tónovaná skla oken, paket stříbrných prvků pro exteriér, světlomety Matrix LED, zadní svítilny LED s dynamickými ukazateli směru a 19“ kola z lehké slitiny.
Ve vrcholné verzi ID.3 1st Max s cenou pod hranicí 1 300 000 Kč je sériová výbava doplněna Head-up displejem s rozšířenou realitou, dvěma dodatečnými reproduktory, velkým panoramatickým střešním oknem a 20“ koly z lehké slitiny. Řidič má navíc k dispozici asistenta „Travel Assist“ pro jízdu s vysokým stupněm automatizace, asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“, asistenta pro stav nouze „Emergency Assist“ a telefonní rozhraní „Comfort“ s možností indukčního nabíjení. Výbava modelu ID.3 1st Max je završena komfortními sedadly, vpředu včetně elektrického nastavování polohy a masážní funkce.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!