Mazda Motor Corporation představí na letošním frankfurtském autosalonu vzrušující designérský koncept ve stylu Zoom-Zoom - Mazda SASSOU...
- malý třídveřový hatchback, poháněný přeplňovaným tříválcem MZR 1,0 l DISI.
Kombinace designerského stylu Zoom-Zoom a jedinečného interiéru konceptu Mazda SASSOU jsou pohledem do budoucnosti, kam asi bude Mazda směrovat v B-segmentu vozů. O podium se bude SASSOU dělit s dalším konceptem, a to MX-Crossport, face-liftovanou Mazdou2, třetí generací MX-5, vysoce-výkonnou Mazdou6 MPS a novinkami na trhu, Mazdou6 F/L a Mazdou5.
Mazda SASSOU Nejnovější vůz Mazdy je lehký městský vůz pro mladé. První vůz zákazníka, který mu bude každý den přinášet radost z řízení po městě. Současně je to vůz velice praktický a ekonomický. Exteriér elegantního třídveřového hatchbacku nese jasné znaky designerského stylu Zoom-Zooom ve spojení s mladistvým odlehčením a překvapivými skrytými vlastnostmi. Koncept Mazda SASSOU, který byl vyvinut v německém designérském centru v Oberurselu, blízko Frankfurtu, je prvním designerským konceptem, který promítá jedinečný přístup Mazda Motor Corporation k výstavním vozům v tomto roce. Následně po autosalonu ve Frankfurtu budou také pro autosalony v Tokiu a v Severním Americe v příštím roce připraveny koncepty, které vzniknou v regionálních designérských centrech.
Jméno SASSOU znamená v japonštině pozitivní stav mysli, pohled do budoucnosti plný optimismu. A Mazda SASSOU je ztělesněním toho všeho. Je to progresivní interpretace elegance značky Mazda, která současně přináší nejnovější směry v aerodynamice, která vizuálně skvěle sedí k agilnosti vozu a radosti z řízení, které jsou tak typické pro tuto značku. Toto je výborně namícháno s jedinečným využitím materiálů v exteriéru i interiéru a překvapivými skrytými prvky, založenými na principu "Shoji". Shoji zástěny jsou průhledné japonské dveře vyrobené z rýžového papíru, které umožňují, abyste viděli obrysy toho, co je za nimi, bez toho, že by byly viditelné detaily. Koncept Mazda SASSOU má určité vlastnosti, které jsou skryté a náhle odhalitelné díky systému osvětlení, které způsobuje, že auto vypadá jako zdroj života, a to způsobem dojemným a překvapujícím.
Uvnitř vozu se setkáte s vyspělou technologií, interaktivní interiér konceptu, který by měl používat USB jako klíč a jako propojení pro naprogramování hard disku. Obsahuje také jedinečný systém zadních sedadel, který nabízí střední sedadlo pro jednoho, boční sedadla pro dva a rovnou praktickou podlahu pro nakládání větších věcí.
Mazda SASSOU designérský koncept naznačuje možnou cestu značky Mazda v B-segmentu tak, aby v budoucnu naplnila velice přísná evropská pravidla pro regulaci emisí. Koncept je osazen přeplňovaným motor DISI o objemu 1,0 litru. Vůz je pojatý jako lehký, nízko-emisní, městský vůz pro mladé. Jako první vůz pro zákazníky, kterým má přinášet radost z řízení ve městě a vysokou praktičnost. Mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.