Volkswagen Jetta nové generace se již zanedlouho objeví v autosalonech tuzemských prodejců Volkswagen a importér právě zveřejnil jeho cenu:
u modelu Jetta se zážehovým motorem 1.6/75 kW ve výbavě Trendline začíná na 537 000 Kč, a ve verzi se vznětovým motorem 1.9 TDI/77 kW na 605 600 Kč.
Už sériová výbava Trendline obsahuje mj. čelní, boční a průběžné hlavové airbagy, antiblokovací systém kotoučových brzd ABS (včetně EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu "dual rate"), poloautomatickou klimatizaci Climatic, autorádio RCD 300 s CD přehrávačem vpředu a 6 reproduktory, elektrické ovládání předních i zadních oken a zpětných zrcátek, posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, šestnáctipalcová kola nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Nová Jetta, vyráběná v mexickém závodu Volkswagen ve městě Puebla, je dlouhá 4,55 m, což je o 17,8 cm více než vybíhající model Bora, který právě Jetta nahradí. Také šířka 1,78 m je o 4,6 cm větší a výška vzrostla o 1,3 cm na 1,46 m. O zřetelných 6,5 cm se prodloužil také rozvor, a to na 2,58 m.
Větší vnější rozměry přinesly prostornější pětimístný interiér. Efektivně využitelná délka prostoru pro nohy na zadních sedadlech se zvětšila o celých 5 cm a prostor pro hlavy se zvětšil o 2,4 cm. Tradičně silnou stránkou vozů Volkswagen Jetta byl velký zavazadlový prostor a nastupující model svými 527 litry (+ 72 l oproti modelu Bora) vysoce překračuje běžné hodnoty své třídy. Opěradlo zadního sedadla je standardně dělené v poměru 1/3 ku 2/3, opěradla po překlopení vytvářejí prakticky rovnou ložnou plochu.
Pro novou Jettu je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři moderní turbodiesely. Výkonová škála těchto agregátů sahá od 75 kW/102 k až po 147 kW/200 k. Kromě základního motoru, kterým je zážehová šestnáctistovka 1.6/75 kW jsou všechny ostatní agregáty vybaveny systémem přímého vstřikování paliva (benzinu nebo nafty) do válců. Zákazníci tedy budou moci volit přímovstřikové zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW (115 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k) a 2.0 Turbo FSI/147 kW (200 k) nebo vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Posledně jmenovaný turbodiesel o výkonu 125 kW/170 k bude na trh uveden o něco později.
Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.