Majitelé nového Fordu Mustang Mach-E se mohou těšit na stále nové funkce bez nutnosti jakéhokoliv zásahu. Jejich elektrické SUV se totiž bude průběžně samo zdokonalovat díky aktualizacím na dálku.
Na rozdíl od některých automobilů, jejichž řidiči musí čekat, než aktualizace proběhne, Ford vyvinul systém, umožňující stahovat zabezpečené aktualizace na pozadí. Instalace v některých případech proběhne za méně než dvě minuty.
„Půvab Mustangu Mach-E spočívá i v tom, že to, jak ho majitelé poznají první den, je pouze začátek. V průběhu času se bude vyvíjet a získávat ještě více funkcí a schopností,“ řekl John Vangelov, manažer online služeb ve Ford Motor Company. „Naše promyšlené aktualizace na dálku zároveň minimalizují prostoje díky neuvěřitelně rychlé aktivaci. Váš Mustang Mach-E se zkrátka pořád vylepšuje, i když třeba zrovna spíte.“
Aktualizace se zdaleka netýkají pouze systému SYNC®. Bezdrátově lze aktualizovat téměř všechny počítačové moduly Mustangu Mach-E. Ford tedy může přinášet zlepšení dynamických vlastností nebo i zcela nové funkce, které v okamžiku předání vozu zákazníkovi ještě neexistovaly.
Některé instalace proběhnou prakticky bez povšimnutí. Zákazník si může zvolit aktualizace v pravidelnou dobu, například o půlnoci. V řadě případů bude instalace dokončena téměř okamžitě po prvním následujícím nastartování vozu. Řidič se o aktualizaci dozví prostřednictvím upozornění v palubním systému.
Mnohé aktualizace bude možné provést za méně než dvě minuty. V případě komplexnějších vylepšení, při nichž bude zapotřebí ponechat vůz zaparkovaný po delší dobu, lze naplánovat instalaci na vhodnou dobu.
Ford předpokládá, že první aktualizace proběhnou do šesti měsíců od zahájení dodávek modelu Mustang Mach-E zákazníkům. Uživatelé budou na dostupnou aktualizaci vždy upozorněni a instalace bude možná přes Wi-Fi nebo mobilní připojení.
Ford Mustang Mach-E si čeští zákazníci budou moci objednat již ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.