Majitelé nového Fordu Mustang Mach-E se mohou těšit na stále nové funkce bez nutnosti jakéhokoliv zásahu. Jejich elektrické SUV se totiž bude průběžně samo zdokonalovat díky aktualizacím na dálku.
Na rozdíl od některých automobilů, jejichž řidiči musí čekat, než aktualizace proběhne, Ford vyvinul systém, umožňující stahovat zabezpečené aktualizace na pozadí. Instalace v některých případech proběhne za méně než dvě minuty.
„Půvab Mustangu Mach-E spočívá i v tom, že to, jak ho majitelé poznají první den, je pouze začátek. V průběhu času se bude vyvíjet a získávat ještě více funkcí a schopností,“ řekl John Vangelov, manažer online služeb ve Ford Motor Company. „Naše promyšlené aktualizace na dálku zároveň minimalizují prostoje díky neuvěřitelně rychlé aktivaci. Váš Mustang Mach-E se zkrátka pořád vylepšuje, i když třeba zrovna spíte.“
Aktualizace se zdaleka netýkají pouze systému SYNC®. Bezdrátově lze aktualizovat téměř všechny počítačové moduly Mustangu Mach-E. Ford tedy může přinášet zlepšení dynamických vlastností nebo i zcela nové funkce, které v okamžiku předání vozu zákazníkovi ještě neexistovaly.
Některé instalace proběhnou prakticky bez povšimnutí. Zákazník si může zvolit aktualizace v pravidelnou dobu, například o půlnoci. V řadě případů bude instalace dokončena téměř okamžitě po prvním následujícím nastartování vozu. Řidič se o aktualizaci dozví prostřednictvím upozornění v palubním systému.
Mnohé aktualizace bude možné provést za méně než dvě minuty. V případě komplexnějších vylepšení, při nichž bude zapotřebí ponechat vůz zaparkovaný po delší dobu, lze naplánovat instalaci na vhodnou dobu.
Ford předpokládá, že první aktualizace proběhnou do šesti měsíců od zahájení dodávek modelu Mustang Mach-E zákazníkům. Uživatelé budou na dostupnou aktualizaci vždy upozorněni a instalace bude možná přes Wi-Fi nebo mobilní připojení.
Ford Mustang Mach-E si čeští zákazníci budou moci objednat již ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?