V souladu s politikou neustálého rozvoje modelové řady uvádí značka Peugeot na trh svou novou tříprostorovou verzi vozu 206.
Tato nová silueta, již pátá v pořadí (tří a pětidveřový hatchback, CC a SW), bude světové veřejnosti poprvé představena na letošním ročníku frankfurtského mezinárodního autosalonu. Čtyřdveřový sedan se zavazadlovým prostorem se bude vyrábět v Teheránu v závodě Iran Khodro, obchodně bude na iránský trh uveden v lednu 2006 a pro ostatní země v květnu 2006.
Nový Peugeot 206 sedan čerpá ze základních rysů a prvků produktového programu 206, v rámci kterého si každá z z uvedených siluet zachovává svou vlastní specifickou prezentaci. Při svém prvotním uvedení na trh s jednoprostorovou architekturou a ve tří nebo pětidveřovém provedení se model 206 stal odpovědí na stále náročnější potřeby a očekávání zákazníků jednadvacátého století.
206 : Mezinárodní obchodní úspěchV současnosti jezdí po silnicích téměř všech zemí světa více než 5 miliónů vozů 206 - jsou důkazem mimořádného obchodního úspěchu modelu, jenž se velice rychle stal ve své kategorii uznávanou referencí, zapsal se do povědomí automobilové veřejnosti svým výrazným, nadčasovým designem, dynamickými kvalitami, komfortem a vysokou mírou poskytované bezpečnosti.
Díky obrovskému zájmu zákazníků se model 206 blíží překonání historického rekordu v počtu vyrobených vozů jednoho modelu Peugeot, který doposud s 5 278 000 kusů drží doposud nepřekonaný bestseller modelové řady, vůz 205.
Nejprodávanější vůz na evropském trhu v letech 2000 a 2003 je dnes na prvním místě v prodejích v segmentu malých vozů a mimo jiné také neprodávanějším vozem s dieselovým motorem v této kategorii. Je obchodně uveden ve 145 zemích světa a exportní podíl celých 82 % v roce 2004 dokládá širokou mezinárodní působnost značky Peugeot.
Je vyráběn nebo montován v šesti závodech - třech evropských (Mulhouse, Poissy a Ryton) a třech mimoevropských (Irán, Brazílie a Argentina) a jeho denní produkce dosahuje 3 100 kusů.
Trojnásobný mistr světa v rallye
Jednoznačný obchodní úspěch je doprovázen i dominancí na profesionální sportovním poli v podnicích nejvyšší úrovně - soutěžní verze 206 WRC se stává v letech 2000, 2001 a 2002 třikrát po sobě vítězem světového poháru konstruktérů v rallye a v letech 2000 a 2002 získává titul mistra světa i její pilot Marcus Grönholm.
Nový Peugeot 206, důstojný zástupce své řady
Nová karosářská varianta 206 sedan je odpovědí společnosti Peugeot na silnou mezinárodní poptávku po tříprostorových siluetách, značka nabízí vůz, který se v oblasti komfortu, bezpečnosti a jízdních vlastností již stal ve své kategorii celosvětově uznávanou referencí.
Se svými 4,19 délky (dodatečných 35 cm připadá na prodloužení zadního převisu) a 1,66 m šířky se varianta 206 sedan představuje jako prostorný vůz s mimořádně praktickým a optimálně využitelným vnitřním prostorem.
Nový Peugeot 206 sedan pohání dva benzinové motory: 1.4 o výkonu 55 kW (přibližně 75 k) s manuální pětistupňovou převodovkou a 1.6 16V o výkonu 80 kW (přibližně 110 k) s možností výběru manuální nebo automatické sekvenční převodovky Tiptronic System Porsche.
Dohody mezi společností Automobiles Peugeot a Iran Khodro
17. června 2004 podepsal generální ředitel společnosti Automobiles Peugeot, p. Frédéric Saint-Geours, a p. Manteghi, prezident společnosti Iran Khodro, nové dohody o vzájemné spolupráci, které navazují na dlouholetou vzájemnou spolupráci započatou v roce 1988 výrobou modelu 405 a od roku 2001 i modelu 206.
Zmíněné dohody a další rozvoj partnerských vztahů předpokládá mimo jiné i uvedení této nové verze sedan na iránský trh a její vývoz do přibližně třiceti okolních zemí.
Vzhledem k zájmu společnosti Iran Khodro na rozvoji exportu plánuje společnost Peugeot v květnu 2006 uvedení verze 206 sedan v zemích východní Evropy a středomořských oblastech (Turecko, Balkán, země Blízkého a Středního Východu, severní Afriky).
Iránský automobilový trh
Automobilový trh v Iránu je dnes největším a nejrychleji se rozvíjejícím trhem v zemích Středního Východu. V roce 2004 zde bylo úředně zaregistrováno 800 000 nových vozidel.
Iránský stát se již několik desetiletí snaží podporovat a rozvíjet místní průmysl. Ve výrobních a montážních závodech společnosti Iran Khodro se vyrobilo na 57 % vozů prodaných v Iránu v roce 2004.
Počet prodaných vozů nového modelu 206 sedan na iránském trhu by měl v roce 2007 dosáhnout více než 50 000 kusů.Peugeot
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.