Nový Volkswagen cabriolet-coupé se bude jmenovat Eos. Jméno se váže k řecké mytologii, v níž Eos byla bohyní úsvitu a ranních červánků.
Zároveň evokuje nejkrásnější okamžiky při jízdě v otevřeném kabrioletu - první minuty letního dne za rozbřesku.
Z fonetického hlediska je Eos krátké, jasné a čisté jméno, snadno vyslovitelné po celém světě.
Použitím jména Eos značka Volkswagen pokračuje v čerpání z řecké mytologie. Pokud věříte řeckým mýtům, víte, že bohyně Eos se vynořovala se svým vozem z mořských hlubin, aby lidem za rozbřesku přinášela denní světlo. Eos je také matkou větru a hvězd Večerky a Jitřenky. Úsvit, vítr, hvězdy - to všechno nádherně ladí s jízdou ve fascinujícím kabrioletu.
Eos není přímo odvozen z některého uzavřeného modelu, od začátku byl vyvíjen samostatně jako cabriolet-coupé. Základní technické prvky, zejména motory, jejichž výkony se pohybují v rozmezí od 85 do 184 kW a podvozkové skupiny mají hodně společného s novým Passatem.
Nový Eos poprvé představí veřejnosti Dr. Wolfgang Bernhard, člen představenstva odpovědný za značku Volkswagen, na frankfurtském autosalonu 12. září v 11.00 hodin.Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.