Nový Volkswagen cabriolet-coupé se bude jmenovat Eos. Jméno se váže k řecké mytologii, v níž Eos byla bohyní úsvitu a ranních červánků.
Zároveň evokuje nejkrásnější okamžiky při jízdě v otevřeném kabrioletu - první minuty letního dne za rozbřesku.
Z fonetického hlediska je Eos krátké, jasné a čisté jméno, snadno vyslovitelné po celém světě.
Použitím jména Eos značka Volkswagen pokračuje v čerpání z řecké mytologie. Pokud věříte řeckým mýtům, víte, že bohyně Eos se vynořovala se svým vozem z mořských hlubin, aby lidem za rozbřesku přinášela denní světlo. Eos je také matkou větru a hvězd Večerky a Jitřenky. Úsvit, vítr, hvězdy - to všechno nádherně ladí s jízdou ve fascinujícím kabrioletu.
Eos není přímo odvozen z některého uzavřeného modelu, od začátku byl vyvíjen samostatně jako cabriolet-coupé. Základní technické prvky, zejména motory, jejichž výkony se pohybují v rozmezí od 85 do 184 kW a podvozkové skupiny mají hodně společného s novým Passatem.
Nový Eos poprvé představí veřejnosti Dr. Wolfgang Bernhard, člen představenstva odpovědný za značku Volkswagen, na frankfurtském autosalonu 12. září v 11.00 hodin.Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.