Britský výrobce leteckých motorů Rolls-Royce Holdings připravuje zrušení až 8000 pracovních míst, což odpovídá zhruba 15 procentům jeho pracovní síly. Reaguje tak na pokles poptávky po letadlech, který je důsledkem koronavirové krize. Informoval o tom list Financial Times s odvoláním na zdroje z podniku.
Šéf společnosti Warren East minulý měsíc uvedl, že firma bude usilovat o snižování výdajů, a to včetně mzdových nákladů. Podle zdrojů listu Financial Times jsou jednání podniku s odbory o snižování počtu zaměstnanců teprve na začátku a oficiální oznámení konečného rozsahu propouštění se neočekává před koncem května.
Koronavirová krize vedla k prudkému poklesu osobní letecké přepravy po celém světě, což podkopalo poptávku aerolinek po nových letadlech. Americký výrobce letadel Boeing tento týden oznámil, že hodlá zrušit asi deset procent pracovních míst, což se dotkne zhruba 16.000 zaměstnanců.
Boeing rovněž uvedl, že za první čtvrtletí vykázal ztrátu 641 milionů dolarů (téměř 16 miliard Kč), zatímco loni ve stejném období vydělal 2,15 miliardy dolarů. Evropský konkurent Airbus za první čtvrtletí prodělal 481 milionů eur (přes 13 miliard Kč) po zisku 40 milionů eur před rokem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?