Britský výrobce leteckých motorů Rolls-Royce Holdings připravuje zrušení až 8000 pracovních míst, což odpovídá zhruba 15 procentům jeho pracovní síly. Reaguje tak na pokles poptávky po letadlech, který je důsledkem koronavirové krize. Informoval o tom list Financial Times s odvoláním na zdroje z podniku.
Šéf společnosti Warren East minulý měsíc uvedl, že firma bude usilovat o snižování výdajů, a to včetně mzdových nákladů. Podle zdrojů listu Financial Times jsou jednání podniku s odbory o snižování počtu zaměstnanců teprve na začátku a oficiální oznámení konečného rozsahu propouštění se neočekává před koncem května.
Koronavirová krize vedla k prudkému poklesu osobní letecké přepravy po celém světě, což podkopalo poptávku aerolinek po nových letadlech. Americký výrobce letadel Boeing tento týden oznámil, že hodlá zrušit asi deset procent pracovních míst, což se dotkne zhruba 16.000 zaměstnanců.
Boeing rovněž uvedl, že za první čtvrtletí vykázal ztrátu 641 milionů dolarů (téměř 16 miliard Kč), zatímco loni ve stejném období vydělal 2,15 miliardy dolarů. Evropský konkurent Airbus za první čtvrtletí prodělal 481 milionů eur (přes 13 miliard Kč) po zisku 40 milionů eur před rokem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?