PR článek - Rok 2020 přinesl pro řidiče hned několik novinek. Jednou z nich je i zdražení povinného ručení.
V našem článku se dozvíte na jak velké navýšení se připravit, kdo si připlatí především, a jestli je možné na povinném ručení nějak ušetřit.
Pojišťovny zdražují povinné ručeníDíky houstnoucímu provozu na silnicích se i loňský rok vyznačoval vysokou nehodovostí. Celkový finanční objem škod se pohyboval kolem 11 miliard korun, což ve srovnání posledních pěti let znamená nárůst o celých 7 miliard. A to není málo… Je tedy samozřejmé, že na tuto skutečnost reagují i pojišťovny. Těm díky vysoké nehodovosti a vyplácení finančních náhrad chybí v rozpočtu nemalá částka. Přistoupilo se tedy k jasnému kroku – navýšení povinného ručení.
Vliv ovšem měla i vzrůstající cena náhradních dílů a vyšší platy automechaniků. Dalo by se říci, že v této oblasti se náklady zvýšily až o třetinu ceny, kterou pojišťovny za opravu uhradily před pěti lety.
Sečteno podtrženo, díky tomu všemu tedy můžeme v roce 2020 počítat s navýšením povinného ručení přibližně o 3 %.
Připlatí si u povinného ručení všichni řidiči?Pojišťovnám budiž ke cti, že chtějí více segmentovat své klienty. Tzn., že budou více penalizovány rizikové skupiny a navýšení se naopak nebude tolik týkat řidičů, kteří jezdí bezpečně a bez nehod.
Do rizikových skupin jsou zahrnuti: Mladí řidiči pod 30 let a řidiči starší 65 let Notoričtí „bourači“ (je zajímavé, že sami řidiči se rozdělují do dvou skupin: na časté bourače a ty, kteří mají téměř nulovou nehodovost) Leasingové společnosti Firmy s velkým vozovým parkem Nákladní vozidla Výpočet povinného ručení ovlivňuje:Klasická segmentace: věk a bydliště, bonus/malus, užití vozidla, objem a výkon motoru, počet škod.
Nová segmentace: roční nájezd km, četnost a rozsah přestupků, telematika.
Dá se na povinném ručení nějak ušetřit?Cesta se vždycky najde. Třeba u povinného ručení je možné využít slevy, při sjednání online cestou využijte kalkulačku povinného ručení – pak můžete ušetřit až 20 %. Další možností je sleva za „propojištění“. Jednoduše – v případě, že sjednat s povinným ručení i havarijní pojištění, můžete dostat jistou slevu za projevenou věrnost a důvěru. Ta se většinou pohybuje kolem 5 %. Další možnost je sleva za bezeškodné měsíce.
Jestli zvažujete změnu pojišťovny a přechod ke konkurenci, pečlivě vše zvažte a pořádně si projděte nabídku. Jinde vám sice mohou dát nižší nabídku, ale ta zase může mít horší krytí (méně kvalitní asistenční služby, nižší limity atd.). Tím pádem ve finále vlastně moc neušetříte.
Věříme, že si vyberete to nejlepší z aktuální nabídky a zároveň budete myslet i na své bezpečí. Přejeme spoustu bezpečně najetých kilometrů! 😊
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.