PR článek - Rok 2020 přinesl pro řidiče hned několik novinek. Jednou z nich je i zdražení povinného ručení.
V našem článku se dozvíte na jak velké navýšení se připravit, kdo si připlatí především, a jestli je možné na povinném ručení nějak ušetřit.
Pojišťovny zdražují povinné ručeníDíky houstnoucímu provozu na silnicích se i loňský rok vyznačoval vysokou nehodovostí. Celkový finanční objem škod se pohyboval kolem 11 miliard korun, což ve srovnání posledních pěti let znamená nárůst o celých 7 miliard. A to není málo… Je tedy samozřejmé, že na tuto skutečnost reagují i pojišťovny. Těm díky vysoké nehodovosti a vyplácení finančních náhrad chybí v rozpočtu nemalá částka. Přistoupilo se tedy k jasnému kroku – navýšení povinného ručení.
Vliv ovšem měla i vzrůstající cena náhradních dílů a vyšší platy automechaniků. Dalo by se říci, že v této oblasti se náklady zvýšily až o třetinu ceny, kterou pojišťovny za opravu uhradily před pěti lety.
Sečteno podtrženo, díky tomu všemu tedy můžeme v roce 2020 počítat s navýšením povinného ručení přibližně o 3 %.
Připlatí si u povinného ručení všichni řidiči?Pojišťovnám budiž ke cti, že chtějí více segmentovat své klienty. Tzn., že budou více penalizovány rizikové skupiny a navýšení se naopak nebude tolik týkat řidičů, kteří jezdí bezpečně a bez nehod.
Do rizikových skupin jsou zahrnuti: Mladí řidiči pod 30 let a řidiči starší 65 let Notoričtí „bourači“ (je zajímavé, že sami řidiči se rozdělují do dvou skupin: na časté bourače a ty, kteří mají téměř nulovou nehodovost) Leasingové společnosti Firmy s velkým vozovým parkem Nákladní vozidla Výpočet povinného ručení ovlivňuje:Klasická segmentace: věk a bydliště, bonus/malus, užití vozidla, objem a výkon motoru, počet škod.
Nová segmentace: roční nájezd km, četnost a rozsah přestupků, telematika.
Dá se na povinném ručení nějak ušetřit?Cesta se vždycky najde. Třeba u povinného ručení je možné využít slevy, při sjednání online cestou využijte kalkulačku povinného ručení – pak můžete ušetřit až 20 %. Další možností je sleva za „propojištění“. Jednoduše – v případě, že sjednat s povinným ručení i havarijní pojištění, můžete dostat jistou slevu za projevenou věrnost a důvěru. Ta se většinou pohybuje kolem 5 %. Další možnost je sleva za bezeškodné měsíce.
Jestli zvažujete změnu pojišťovny a přechod ke konkurenci, pečlivě vše zvažte a pořádně si projděte nabídku. Jinde vám sice mohou dát nižší nabídku, ale ta zase může mít horší krytí (méně kvalitní asistenční služby, nižší limity atd.). Tím pádem ve finále vlastně moc neušetříte.
Věříme, že si vyberete to nejlepší z aktuální nabídky a zároveň budete myslet i na své bezpečí. Přejeme spoustu bezpečně najetých kilometrů! 😊
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?