PR článek - Rok 2020 přinesl pro řidiče hned několik novinek. Jednou z nich je i zdražení povinného ručení.
V našem článku se dozvíte na jak velké navýšení se připravit, kdo si připlatí především, a jestli je možné na povinném ručení nějak ušetřit.
Pojišťovny zdražují povinné ručeníDíky houstnoucímu provozu na silnicích se i loňský rok vyznačoval vysokou nehodovostí. Celkový finanční objem škod se pohyboval kolem 11 miliard korun, což ve srovnání posledních pěti let znamená nárůst o celých 7 miliard. A to není málo… Je tedy samozřejmé, že na tuto skutečnost reagují i pojišťovny. Těm díky vysoké nehodovosti a vyplácení finančních náhrad chybí v rozpočtu nemalá částka. Přistoupilo se tedy k jasnému kroku – navýšení povinného ručení.
Vliv ovšem měla i vzrůstající cena náhradních dílů a vyšší platy automechaniků. Dalo by se říci, že v této oblasti se náklady zvýšily až o třetinu ceny, kterou pojišťovny za opravu uhradily před pěti lety.
Sečteno podtrženo, díky tomu všemu tedy můžeme v roce 2020 počítat s navýšením povinného ručení přibližně o 3 %.
Připlatí si u povinného ručení všichni řidiči?Pojišťovnám budiž ke cti, že chtějí více segmentovat své klienty. Tzn., že budou více penalizovány rizikové skupiny a navýšení se naopak nebude tolik týkat řidičů, kteří jezdí bezpečně a bez nehod.
Do rizikových skupin jsou zahrnuti: Mladí řidiči pod 30 let a řidiči starší 65 let Notoričtí „bourači“ (je zajímavé, že sami řidiči se rozdělují do dvou skupin: na časté bourače a ty, kteří mají téměř nulovou nehodovost) Leasingové společnosti Firmy s velkým vozovým parkem Nákladní vozidla Výpočet povinného ručení ovlivňuje:Klasická segmentace: věk a bydliště, bonus/malus, užití vozidla, objem a výkon motoru, počet škod.
Nová segmentace: roční nájezd km, četnost a rozsah přestupků, telematika.
Dá se na povinném ručení nějak ušetřit?Cesta se vždycky najde. Třeba u povinného ručení je možné využít slevy, při sjednání online cestou využijte kalkulačku povinného ručení – pak můžete ušetřit až 20 %. Další možností je sleva za „propojištění“. Jednoduše – v případě, že sjednat s povinným ručení i havarijní pojištění, můžete dostat jistou slevu za projevenou věrnost a důvěru. Ta se většinou pohybuje kolem 5 %. Další možnost je sleva za bezeškodné měsíce.
Jestli zvažujete změnu pojišťovny a přechod ke konkurenci, pečlivě vše zvažte a pořádně si projděte nabídku. Jinde vám sice mohou dát nižší nabídku, ale ta zase může mít horší krytí (méně kvalitní asistenční služby, nižší limity atd.). Tím pádem ve finále vlastně moc neušetříte.
Věříme, že si vyberete to nejlepší z aktuální nabídky a zároveň budete myslet i na své bezpečí. Přejeme spoustu bezpečně najetých kilometrů! 😊
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?