Víme, proč povinné ručení bude v roce 2020 dražší

AutoRoad.cz, 17. dubna 2020, 05:39 Google+

PR článek - Rok 2020 přinesl pro řidiče hned několik novinek. Jednou z nich je i zdražení povinného ručení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Víme, proč se povinné ručení bude v roce 2020 dražší

Víme, proč se povinné ručení bude v roce 2020 dražší | foto: Losman

Sdílejte článek

V našem článku se dozvíte na jak velké navýšení se připravit, kdo si připlatí především, a jestli je možné na povinném ručení nějak ušetřit.

Pojišťovny zdražují povinné ručení

Díky houstnoucímu provozu na silnicích se i loňský rok vyznačoval vysokou nehodovostí. Celkový finanční objem škod se pohyboval kolem 11 miliard korun, což ve srovnání posledních pěti let znamená nárůst o celých 7 miliard. A to není málo… Je tedy samozřejmé, že na tuto skutečnost reagují i pojišťovny. Těm díky vysoké nehodovosti a vyplácení finančních náhrad chybí v rozpočtu nemalá částka. Přistoupilo se tedy k jasnému kroku – navýšení povinného ručení.

Vliv ovšem měla i vzrůstající cena náhradních dílů a vyšší platy automechaniků. Dalo by se říci, že v této oblasti se náklady zvýšily až o třetinu ceny, kterou pojišťovny za opravu uhradily před pěti lety.

Sečteno podtrženo, díky tomu všemu tedy můžeme v roce 2020 počítat s navýšením povinného ručení přibližně o 3 %.

Připlatí si u povinného ručení všichni řidiči?

Pojišťovnám budiž ke cti, že chtějí více segmentovat své klienty. Tzn., že budou více penalizovány rizikové skupiny a navýšení se naopak nebude tolik týkat řidičů, kteří jezdí bezpečně a bez nehod.

Do rizikových skupin jsou zahrnuti:

  • Mladí řidiči pod 30 let a řidiči starší 65 let
  • Notoričtí „bourači“ (je zajímavé, že sami řidiči se rozdělují do dvou skupin: na časté bourače a ty, kteří mají téměř nulovou nehodovost)
  • Leasingové společnosti
  • Firmy s velkým vozovým parkem
  • Nákladní vozidla

Výpočet povinného ručení ovlivňuje:

Klasická segmentace: věk a bydliště, bonus/malus, užití vozidla, objem a výkon motoru, počet škod.

Nová segmentace: roční nájezd km, četnost a rozsah přestupků, telematika.

Dá se na povinném ručení nějak ušetřit?

Cesta se vždycky najde. Třeba u povinného ručení je možné využít slevy, při sjednání online cestou využijte kalkulačku povinného ručení – pak můžete ušetřit až 20 %. Další možností je sleva za „propojištění“. Jednoduše – v případě, že sjednat s povinným ručení i havarijní pojištění, můžete dostat jistou slevu za projevenou věrnost a důvěru. Ta se většinou pohybuje kolem 5 %. Další možnost je sleva za bezeškodné měsíce. 

img-responsive

Víme, proč se povinné ručení bude v roce 2020 dražší | foto: Losman

Jestli zvažujete změnu pojišťovny a přechod ke konkurenci, pečlivě vše zvažte a pořádně si projděte nabídku. Jinde vám sice mohou dát nižší nabídku, ale ta zase může mít horší krytí (méně kvalitní asistenční služby, nižší limity atd.). Tím pádem ve finále vlastně moc neušetříte.

Věříme, že si vyberete to nejlepší z aktuální nabídky a zároveň budete myslet i na své bezpečí. Přejeme spoustu bezpečně najetých kilometrů! 😊

Vytisknout

Diskuze: Víme, proč povinné ručení bude v roce 2020 dražší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Škoda Scala

Nejoblíbenější barvy u Škody Scala a Kamiq. Jedna docela překvapí

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud