Nový Hyundai i10 byl uveden na trh před necelými dvěma měsíci a nyní již obdržel první prestižní ocenění. Německý motoristický časopis Auto Bild a nezávislá poradenská společnost pro výzkum trhu Schwacke GmbH vyhlásili nový model Hyundai i10 „Šampionem zůstatkové hodnoty 2020“ v kategorii malých městských vozů.
Nová generace modelu i10 překonala etablované konkurenty předpokládanou zůstatkovou hodnotou ve výši 61,34 procenta po čtyřech letech provozu s 11 000 ujetými kilometry ročně. Zcela nový Hyundai i10 tak patří díky své vysoké zůstatkové hodnotě do elitní skupiny vozidel, která se mohou pochlubit jedním z nejmenších poklesů hodnoty na trhu.
„Máme velkou radost, že náš nový model obdržel hned na začátku toto výjimečné ocenění. Potvrzuje se tím, že naše rozhodnutí zůstat v segmentu malých vozů bylo správné a že jsme Hyundai i10 vyvíjeli s velkou prozíravostí. Svým sportovním, atraktivním designem a nejmodernější výbavou v oblastech bezpečnosti a konektivity splňuje vkus a požadavky našich zákazníků. Jsem přesvědčen o tom, že nový i10 jim bude po dlouhou dobu poskytovat mimořádné potěšení a skvělý poměr cena/výkon,“ říká Jürgen Keller, generální ředitel společnosti Hyundai Motor Germany.
Hodnocení na základě mnoha kritériíAuto Bild a Schwacke udělovali v roce 2020 toto ocenění vozidlům s nejvyšší zůstatkovou hodnotou již posedmnácté. Vyhodnoceno přitom bylo mnoho stovek jednotlivých údajů. Mezi ně patří vnější faktory, jakými jsou všeobecný hospodářský vývoj, nové legislativní požadavky a trendy v poptávce zákazníků. Součástí hodnocení jsou také provozní náklady, koncept produktu, design, rozsah výbavy a samozřejmě i cena. Kromě toho se zohledňují rovněž produktová kvalita, očekávaný celkový počet vyrobených vozů, slevy poskytované výrobcem a budoucí modernizace modelu.
„Naše ocenění ‚Wertmeister 2020‘ je pro motoristy opravdu velmi cenným vodítkem. Vysoká zůstatková hodnota znamená nízkou ztrátu celkové hodnoty – a leasingové společnosti i banky ji oceňují výhodnějšími podmínkami financování,“ vysvětluje Tom Drechsler, šéfredaktor divize AUTO skupiny Bild.
Vozidla s nízkým poklesem hodnoty, mezi něž patří nový Hyundai i10, se těší vysoké poptávce dokonce i s rostoucím věkem a dosahují vyšší transakčních cen na trhu s použitými automobily. V případě značky Hyundai přispívá k tomuto výsledku také jedinečná pětiletá záruka výrobce bez omezení ujetých kilometrů. Pro všechny nové vozy Hyundai, zakoupené od autorizovaných prodejců Hyundai v zemích Evropského hospodářského prostoru a ve Švýcarsku, platí rozsáhlý soubor záruk Hyundai poskytovaný standardně bez příplatku.
Nový Hyundai i10: bezpečnost a konektivita ze světa high-tech ve standardní výbavěNový Hyundai i10 stanovuje svou výbavou nová měřítka v segmentu A. Zákazníci s tímto modelem obdrží mnoho nových prvků výbavy, které byly dosud vyhrazeny pouze vozidlům z vyšších segmentů. Dokonce i základní verze nového modelu Hyundai i10 je standardně vybavena nejdůležitějšími bezpečnostními a asistenčními systémy, jakými jsou asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist), asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist).
Telematický systém Hyundai Bluelink navíc umožňuje řidiči spojit se s informačním a zábavním systémem vozidla prostřednictvím aplikace. Ve spojení s 8“ displejem navigačního systému Hyundai mohou řidiči využívat služby Hyundai Live Services a systémy Android Auto a Apple CarPlay pro připojení chytrého telefonu k vozidlu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.