Bezkontaktní služba pro majitele vozů Ford znamená: vy zůstaňte doma a my se v době koronavirové krize postaráme o zajištění bezpečné údržby vašeho auta. Vyzvednutí a navrácení vozu včetně dezinfekce přitom proběhne zdarma!
Bezkontaktní převzetí vozu znamená, že si pracovník servisu auto po telefonické nebo mailové dohodě na smluveném místě vyzvedne, dopraví do servisu, kde se vozu dostane potřebné péče – a pak ho zaměstnanec servisu opět – důkladně vydezinfikovaný – doveze zpět a předá zákazníkovi.
Pro schválení všech doporučených servisních úkonů včetně jejich ceny má zákazník k dispozici tzv. videocheck, tedy kontrolu prostřednictvím krátkého videa pořízeného přejímacím technikem.
Situace kolem koronaviru vyžaduje, aby se lidé zdržovali co nejvíce doma. Mnohé organizace, společnosti ani jednotlivci se ale bez jízd automobilem neobejdou.
Proto také servisy autorizovaných partnerů Ford v České republice zůstávají otevřené, i když jejich showroomy musejí být v důsledku platných vládních nařízení zavřené. Veškerý personál značkových servisů Ford přitom úzkostlivě dodržuje všechna platná bezpečnostní nařízení.
Kromě dalších opatření používají technici a mechanici v servisu vždy rukavice na jedno použití – a mimo samotného interiéru se samozřejmě dezinfikuje i klíč od vozu. Volant, hlavice řadicí páky a sedadlo řidiče se v průběhu servisních prací zakrývají plastovou ochranou, která se před vrácením vozu zákazníkovi zase odstraní.
V prostorách servisů Ford přitom panují i další hygienicko-bezpečnostní opatření. Všichni pracovníci samozřejmě nosí obličejovou roušku, několikrát denně se dezinfikují všechny kontaktní povrchy jako desky pracovních stolů, kliky a madla, nábytek, toalety atd. – a všichni zaměstnanci mají k dispozici dostatečné množství dezinfekčního gelu.
Aby bylo možné vyloučit jakýkoliv přenos záludného koronaviru, zavádí český Ford v servisech svých autorizovaných partnerů takzvanou bezkontaktní (No Touch) službu, tedy servis vozu bez přítomnosti zákazníka. Při něm si pracovník servisu vůz vyzvedne v místě zákazníkova bydliště nebo zaměstnání a dopraví ho do servisu – a po ukončení všech servisních úkonů a důsledné dezinfekci opět vůz přistaví zpět.
V servisu nejdříve proběhne videokontrola (tzv. VideoCheck), při níž přejímací technik pořídí krátké video dílů nebo skupin, vozu, pro které doporučuje konkrétní servisní úkony. Toto video sdílí se zákazníkem – využít k tomu lze chytrý telefon, tablet i počítač. Teprve pokud zákazník navrhované servisní úkony včetně ceny schválí, rozbíhají se vlastní servisní práce.
Po ukončení práce je vůz důkladně vydenzifikován a zaměstnanec servisu ho ve smluvený čas dopraví na smluvené místo, kde si jej zákazník převezme zpět. Celá tato nová služba je u participujících autorizovaných partnerů Ford pro zákazníky zcela zdarma.
„Bezpečí nejen našich zákazníků, ale i zaměstnanců autorizovaných opravců Ford je pro nás na prvním místě. Více než kdy jindy si přitom uvědomujeme, že v dané situaci musí být zejména rozvážkové služby a zákazníci, kteří si potřebují zajet na nákup, dojíždějí do práce nebo se potřebují postarat o své nejbližší, stále mobilní. Bezkontaktní služba poskytuje zákazníkovi vyzvednutí a předání vydenzifikovaného vozidla zcela zdarma z pohodlí domova. I v této složité době je naším hlavním cílem poskytovat servisní služby zákazníkům takovým způsobem, na jaký jsou zvyklí – na nejvyšší možné úrovni a s maximální bezpečností,“ říká Barbora Nováková, ředitelka poprodejních služeb.
V České republice poskytuje bezkontaktní servis velká většina autorizovaných partnerů Ford. Jejich seznam bude od 30. března vyvěšen na stránkách www.ford.cz
Bezkontaktní servis zavedl Ford kromě České republiky také v Belgii, Dánsku, Finsku, ve Francii, Maďarsku, Německu, Nizozemsku, Norsku, Polsku, Portugalsku, Řecku, ve Španělsku, Švédsku i ve Spojeném království. Další země budou následovat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.