Hyundai ix20, oblíbené MPV, které se až do loňského roku vyrábělo v Nošovicích u Frýdku-Místku, zcela ovládlo anketu „Senior Car 2019“, když za sebou nechalo dva modely mladoboleslavské Škody Auto – druhou Fabii a třetí Karoq. Anketu „Senior Car 2019“ pořádaly portály i60.cz a automakers.cz za podpory webu garaz.cz a pod záštitou Sdružení automobilového průmyslu.
„Vítězství v anketě „Senior Car 2019“ je pro model Hyundai ix20 symbolickou zlatou tečkou za úspěšnou devítiletou dráhou, během které se vůz stal velmi oblíbeným,“ komentuje výsledek ankety Jana Sekeráková, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor Czech a dodává: „Model ix20 se v roce 2013 stal nejprodávanějším vozidlem segmentu MPV a zároveň patřil mezi 10 nejprodávanějších vozidel celého trhu v České republice. To hovoří za vše.“
Hyundai ix20 byl velice žádaným vozem také v Itálii a Německu, kam se tento model vyvážel nejvíce.
„Požadavky seniorů na ideální vůz jsou jiné než u mladých lidí či střední generace, ať už se jedná o vybavení, motorizaci, typ karoserie nebo přístup do zavazadlového prostoru. V důchodovém věku se navíc ocitají ročníky, kterým jsou blízké i nové technologie a jejichž životní úroveň často neklesá,“ vysvětluje Petr Orálek, výkonný ředitel společnosti i60 Publishers, jednoho z pořadatelů ankety. V ní se sešlo takřka 12 tisíc hlasů.
Hyundai ix20 vyniká univerzálností, praktičností a prostorností interiéru. Základem výjimečné variability jsou posuvná zadní sedadla, jejichž složením se objem zavazadlového prostoru zvětší z 570 litrů na 1 486 litrů. Výbava zahrnuje vyhřívaný volant a novou generaci audiosystému se vstupem pro iPod, handsfree Bluetooth a vstupy USB a AUX. Nad bezpečností zákazníků bdí také šest airbagů, ESP, ABS a EBD ve standardní výbavě. Mezi další přednosti patří také jeho stále svěží design, technické vybavení a přijatelná cena.
Pohon obstarává osvědčený a výkonný benzínový motor, který může být doplněn i samočinnou převodovkou DCT. Hyundai ix20 během své cesty získal celou řadu prestižních ocenění jako např. „Rodinný vůz roku“ v Belgii, „Nejlepší malé MPV“ od britského časopisu Auto Express a mnoho dalších.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?