Hyundai ix20, oblíbené MPV, které se až do loňského roku vyrábělo v Nošovicích u Frýdku-Místku, zcela ovládlo anketu „Senior Car 2019“, když za sebou nechalo dva modely mladoboleslavské Škody Auto – druhou Fabii a třetí Karoq. Anketu „Senior Car 2019“ pořádaly portály i60.cz a automakers.cz za podpory webu garaz.cz a pod záštitou Sdružení automobilového průmyslu.
„Vítězství v anketě „Senior Car 2019“ je pro model Hyundai ix20 symbolickou zlatou tečkou za úspěšnou devítiletou dráhou, během které se vůz stal velmi oblíbeným,“ komentuje výsledek ankety Jana Sekeráková, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor Czech a dodává: „Model ix20 se v roce 2013 stal nejprodávanějším vozidlem segmentu MPV a zároveň patřil mezi 10 nejprodávanějších vozidel celého trhu v České republice. To hovoří za vše.“
Hyundai ix20 byl velice žádaným vozem také v Itálii a Německu, kam se tento model vyvážel nejvíce.
„Požadavky seniorů na ideální vůz jsou jiné než u mladých lidí či střední generace, ať už se jedná o vybavení, motorizaci, typ karoserie nebo přístup do zavazadlového prostoru. V důchodovém věku se navíc ocitají ročníky, kterým jsou blízké i nové technologie a jejichž životní úroveň často neklesá,“ vysvětluje Petr Orálek, výkonný ředitel společnosti i60 Publishers, jednoho z pořadatelů ankety. V ní se sešlo takřka 12 tisíc hlasů.
Hyundai ix20 vyniká univerzálností, praktičností a prostorností interiéru. Základem výjimečné variability jsou posuvná zadní sedadla, jejichž složením se objem zavazadlového prostoru zvětší z 570 litrů na 1 486 litrů. Výbava zahrnuje vyhřívaný volant a novou generaci audiosystému se vstupem pro iPod, handsfree Bluetooth a vstupy USB a AUX. Nad bezpečností zákazníků bdí také šest airbagů, ESP, ABS a EBD ve standardní výbavě. Mezi další přednosti patří také jeho stále svěží design, technické vybavení a přijatelná cena.
Pohon obstarává osvědčený a výkonný benzínový motor, který může být doplněn i samočinnou převodovkou DCT. Hyundai ix20 během své cesty získal celou řadu prestižních ocenění jako např. „Rodinný vůz roku“ v Belgii, „Nejlepší malé MPV“ od britského časopisu Auto Express a mnoho dalších.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?