Hyundai ix20, oblíbené MPV, které se až do loňského roku vyrábělo v Nošovicích u Frýdku-Místku, zcela ovládlo anketu „Senior Car 2019“, když za sebou nechalo dva modely mladoboleslavské Škody Auto – druhou Fabii a třetí Karoq. Anketu „Senior Car 2019“ pořádaly portály i60.cz a automakers.cz za podpory webu garaz.cz a pod záštitou Sdružení automobilového průmyslu.
„Vítězství v anketě „Senior Car 2019“ je pro model Hyundai ix20 symbolickou zlatou tečkou za úspěšnou devítiletou dráhou, během které se vůz stal velmi oblíbeným,“ komentuje výsledek ankety Jana Sekeráková, marketingová ředitelka společnosti Hyundai Motor Czech a dodává: „Model ix20 se v roce 2013 stal nejprodávanějším vozidlem segmentu MPV a zároveň patřil mezi 10 nejprodávanějších vozidel celého trhu v České republice. To hovoří za vše.“
Hyundai ix20 byl velice žádaným vozem také v Itálii a Německu, kam se tento model vyvážel nejvíce.
„Požadavky seniorů na ideální vůz jsou jiné než u mladých lidí či střední generace, ať už se jedná o vybavení, motorizaci, typ karoserie nebo přístup do zavazadlového prostoru. V důchodovém věku se navíc ocitají ročníky, kterým jsou blízké i nové technologie a jejichž životní úroveň často neklesá,“ vysvětluje Petr Orálek, výkonný ředitel společnosti i60 Publishers, jednoho z pořadatelů ankety. V ní se sešlo takřka 12 tisíc hlasů.
Hyundai ix20 vyniká univerzálností, praktičností a prostorností interiéru. Základem výjimečné variability jsou posuvná zadní sedadla, jejichž složením se objem zavazadlového prostoru zvětší z 570 litrů na 1 486 litrů. Výbava zahrnuje vyhřívaný volant a novou generaci audiosystému se vstupem pro iPod, handsfree Bluetooth a vstupy USB a AUX. Nad bezpečností zákazníků bdí také šest airbagů, ESP, ABS a EBD ve standardní výbavě. Mezi další přednosti patří také jeho stále svěží design, technické vybavení a přijatelná cena.
Pohon obstarává osvědčený a výkonný benzínový motor, který může být doplněn i samočinnou převodovkou DCT. Hyundai ix20 během své cesty získal celou řadu prestižních ocenění jako např. „Rodinný vůz roku“ v Belgii, „Nejlepší malé MPV“ od britského časopisu Auto Express a mnoho dalších.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?