Bezplatné bezpečnostní kontroly vozidel, které v roce 2019 prováděly nezávislé autoservisy ze sítě ProfiAuto Service v České republice a na Slovensku, ukázaly, že stálé velké množství řidičů zanedbává servisování svých vozidel. Kontroly odhalily například používání nekvalitní brzdové kapaliny, sjetých pneumatik, špatně nastavených světel nebo chybějící dětské autosedačky.
Přes 750 vozidel zkontrolovali zdarma mechanici v českých a slovenských městech v roce 2019. „Mezi nejčastější prohřešky patřily nekvalitní brzdová kapalina, sjeté a málo nahuštěné pneumatiky, opotřebované brzdové destičky i kotouče, nesprávně nastavená světla nebo problémy se zavěšením a vůlí,“ shrnuje Lukáš Czauderna, expert ProfiAuto, a dodává: „Velmi nás ale znepokojilo, že ve velkém množství vozidel, která převážela malé děti, chyběly dětské autosedačky. Předpokládali jsme, že to je již zažité pravidlo, ale naše bezpečnostní kontroly ukázaly pravý opak“.
Během akcí PitStop mechanici ze sítě ProfiAuto Service zkontrolovali systémy a díly, které přímo ovlivňují bezpečí a komfort jízdy. Zaměřili se na zavěšení, brzdy, kontrolovali akumulátory, tlak v pneumatikách a jejich stav nebo správné nastavení světel. Pozornost věnovali také kvalitě provozních kapalin.
„Smyslem a cílem našich kontrolních akcí PitStop je nejen ověření stavu vozidel a poskytnutí odborné konzultace přímo na místě konání, ale rovněž chceme řidiče naučit a připomínat jim, že systematické kontroly jejich vozidel se přímo promítají do bezpečnosti na silnicích a že by měly být pravidelné, což stále většina řidičů nedělá,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel ProfiAuto pro Českou republiku a Slovensko.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?