Bezplatné bezpečnostní kontroly vozidel, které v roce 2019 prováděly nezávislé autoservisy ze sítě ProfiAuto Service v České republice a na Slovensku, ukázaly, že stálé velké množství řidičů zanedbává servisování svých vozidel. Kontroly odhalily například používání nekvalitní brzdové kapaliny, sjetých pneumatik, špatně nastavených světel nebo chybějící dětské autosedačky.
Přes 750 vozidel zkontrolovali zdarma mechanici v českých a slovenských městech v roce 2019. „Mezi nejčastější prohřešky patřily nekvalitní brzdová kapalina, sjeté a málo nahuštěné pneumatiky, opotřebované brzdové destičky i kotouče, nesprávně nastavená světla nebo problémy se zavěšením a vůlí,“ shrnuje Lukáš Czauderna, expert ProfiAuto, a dodává: „Velmi nás ale znepokojilo, že ve velkém množství vozidel, která převážela malé děti, chyběly dětské autosedačky. Předpokládali jsme, že to je již zažité pravidlo, ale naše bezpečnostní kontroly ukázaly pravý opak“.
Během akcí PitStop mechanici ze sítě ProfiAuto Service zkontrolovali systémy a díly, které přímo ovlivňují bezpečí a komfort jízdy. Zaměřili se na zavěšení, brzdy, kontrolovali akumulátory, tlak v pneumatikách a jejich stav nebo správné nastavení světel. Pozornost věnovali také kvalitě provozních kapalin.
„Smyslem a cílem našich kontrolních akcí PitStop je nejen ověření stavu vozidel a poskytnutí odborné konzultace přímo na místě konání, ale rovněž chceme řidiče naučit a připomínat jim, že systematické kontroly jejich vozidel se přímo promítají do bezpečnosti na silnicích a že by měly být pravidelné, což stále většina řidičů nedělá,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel ProfiAuto pro Českou republiku a Slovensko.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.