Bezplatné bezpečnostní kontroly vozidel, které v roce 2019 prováděly nezávislé autoservisy ze sítě ProfiAuto Service v České republice a na Slovensku, ukázaly, že stálé velké množství řidičů zanedbává servisování svých vozidel. Kontroly odhalily například používání nekvalitní brzdové kapaliny, sjetých pneumatik, špatně nastavených světel nebo chybějící dětské autosedačky.
Přes 750 vozidel zkontrolovali zdarma mechanici v českých a slovenských městech v roce 2019. „Mezi nejčastější prohřešky patřily nekvalitní brzdová kapalina, sjeté a málo nahuštěné pneumatiky, opotřebované brzdové destičky i kotouče, nesprávně nastavená světla nebo problémy se zavěšením a vůlí,“ shrnuje Lukáš Czauderna, expert ProfiAuto, a dodává: „Velmi nás ale znepokojilo, že ve velkém množství vozidel, která převážela malé děti, chyběly dětské autosedačky. Předpokládali jsme, že to je již zažité pravidlo, ale naše bezpečnostní kontroly ukázaly pravý opak“.
Během akcí PitStop mechanici ze sítě ProfiAuto Service zkontrolovali systémy a díly, které přímo ovlivňují bezpečí a komfort jízdy. Zaměřili se na zavěšení, brzdy, kontrolovali akumulátory, tlak v pneumatikách a jejich stav nebo správné nastavení světel. Pozornost věnovali také kvalitě provozních kapalin.
„Smyslem a cílem našich kontrolních akcí PitStop je nejen ověření stavu vozidel a poskytnutí odborné konzultace přímo na místě konání, ale rovněž chceme řidiče naučit a připomínat jim, že systematické kontroly jejich vozidel se přímo promítají do bezpečnosti na silnicích a že by měly být pravidelné, což stále většina řidičů nedělá,“ říká Jindřich Krejčí, ředitel ProfiAuto pro Českou republiku a Slovensko.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?