Toyota obnovuje výrobu náhradních dílů starších modelů Supry. Dnes jsou tyto vozy velmi žádané a ceněné rarity, ale je jich velmi málo a ještě méně je k dispozici náhradních dílů.
Toyota Supra A70, která se prodávala v letech 1986 až 1993 a model A80 v letech 1993 až 2002, je ceněným sběratelským kouskem. Styling Toyoty Supra sportovního vozu kategorie GT (Gran Turismo) vycházel z modelu Celica, ale Supra byla delší a širší.
Od roku 1986 se tehdejší přídomek Supra oprostil od jména Celica a tím vznikly dva různé modely. První separátní Supra měla interní označení A70. Toyota Supra si vzala spousty příkladů z Toyoty 2000-GT, například motor, ten byl zvolen jako řadový šestiválec, jehož obsah byl od 1998 cm³ až po 2997 cm³.
Dnes jsou tyto vozy velmi žádané a ceněné rarity, ale je jich velmi málo a ještě méně v původním originálním stavu bez úprav. A právě sběratele a fanoušky Toyoty potěší zpráva, že Toyota obnovuje výrobu kopií náhradních dílů pro své modely Supra A70 a A80 v rámci projektu GR Heritage Parts.
Tyto díly bude Toyota prodávat na domácím i zahraničním trhu v Severní Americe nebo v Evropě. Všichni dlouholetí příznivci modelu Supra budou moci díky těmto dílům svůj vůz dále používat. Kopie náhradních dílů bude možné zakoupit u prodejců Toyota stejným způsobem jako běžné originální díly.
Projekt GR Heritage Parts bude mít rovněž vlastní expozici na Tokijském autosalonu 2020 v mezinárodním konferenčním centru Makuhari Messe (Mihama-ku, Chiba City) po dobu tří dnů od 10. do 12. ledna 2020.
Zdroj: Toyota
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?