Ruský výrobce nákladních automobilů KAMAZ představil neobvyklý náklaďák bez kabiny, který dostal jméno KAMAZ Shuttle. O jeho představení informoval portál ST-KT.ru
Neobvyklý nákladní automobil prozatím není schválen pro použití na veřejných komunikacích. Sloužit má pro vnitrozávodní přepravu rámů kabin mezi továrními budovami.
KAMAZ Shuttle je vybaven kanadským synchronním elektromotorem o výkonu 250 kW, což stačí autonomnímu automobilu k maximální rychlosti 90 km/h. S ohledem na jeho určení k přepravě uvnitř továrny je rychlost omezena na 40 km/h. Lithium-iontové baterie zaručují dojezd v rozmezí 50-60 km. Není to moc, ale na denní vození rámů kabin z jedné budovy do druhé je tento dojezd zcela vyhovující.
Shuttle je 8 metrů dlouhý a jeho pohotovostní hmotnost činí 8 tun, ta užitková pak celkem působivých 10 tun. Pro lepší manévrovatelnost jsou v nižších rychlostech otočná všechna čtyři kola. Ve vyšších rychlostech v rámci lepší stability jsou zadní kola aretovaná do přímé polohy.
K orientaci v prostoru slouží skupina senzorů, radarů a videokamer, které jsou rovnoměrně rozdělené mezi přední a zadní část. To KAMAZu umožňuje skvělou manévrovatelnost v obou směrech bez nutnosti otáčení. Univerzálnost dále podporuje možnost nakládky / vykládky z obou stran.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?