Ruský výrobce nákladních automobilů KAMAZ představil neobvyklý náklaďák bez kabiny, který dostal jméno KAMAZ Shuttle. O jeho představení informoval portál ST-KT.ru
Neobvyklý nákladní automobil prozatím není schválen pro použití na veřejných komunikacích. Sloužit má pro vnitrozávodní přepravu rámů kabin mezi továrními budovami.
KAMAZ Shuttle je vybaven kanadským synchronním elektromotorem o výkonu 250 kW, což stačí autonomnímu automobilu k maximální rychlosti 90 km/h. S ohledem na jeho určení k přepravě uvnitř továrny je rychlost omezena na 40 km/h. Lithium-iontové baterie zaručují dojezd v rozmezí 50-60 km. Není to moc, ale na denní vození rámů kabin z jedné budovy do druhé je tento dojezd zcela vyhovující.
Shuttle je 8 metrů dlouhý a jeho pohotovostní hmotnost činí 8 tun, ta užitková pak celkem působivých 10 tun. Pro lepší manévrovatelnost jsou v nižších rychlostech otočná všechna čtyři kola. Ve vyšších rychlostech v rámci lepší stability jsou zadní kola aretovaná do přímé polohy.
K orientaci v prostoru slouží skupina senzorů, radarů a videokamer, které jsou rovnoměrně rozdělené mezi přední a zadní část. To KAMAZu umožňuje skvělou manévrovatelnost v obou směrech bez nutnosti otáčení. Univerzálnost dále podporuje možnost nakládky / vykládky z obou stran.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?