Ruský výrobce nákladních automobilů KAMAZ představil neobvyklý náklaďák bez kabiny, který dostal jméno KAMAZ Shuttle. O jeho představení informoval portál ST-KT.ru
Neobvyklý nákladní automobil prozatím není schválen pro použití na veřejných komunikacích. Sloužit má pro vnitrozávodní přepravu rámů kabin mezi továrními budovami.
KAMAZ Shuttle je vybaven kanadským synchronním elektromotorem o výkonu 250 kW, což stačí autonomnímu automobilu k maximální rychlosti 90 km/h. S ohledem na jeho určení k přepravě uvnitř továrny je rychlost omezena na 40 km/h. Lithium-iontové baterie zaručují dojezd v rozmezí 50-60 km. Není to moc, ale na denní vození rámů kabin z jedné budovy do druhé je tento dojezd zcela vyhovující.
Shuttle je 8 metrů dlouhý a jeho pohotovostní hmotnost činí 8 tun, ta užitková pak celkem působivých 10 tun. Pro lepší manévrovatelnost jsou v nižších rychlostech otočná všechna čtyři kola. Ve vyšších rychlostech v rámci lepší stability jsou zadní kola aretovaná do přímé polohy.
K orientaci v prostoru slouží skupina senzorů, radarů a videokamer, které jsou rovnoměrně rozdělené mezi přední a zadní část. To KAMAZu umožňuje skvělou manévrovatelnost v obou směrech bez nutnosti otáčení. Univerzálnost dále podporuje možnost nakládky / vykládky z obou stran.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.