S listopadovým návratem LPG variant do českého ceníku Dacie se pod kapoty modelů rumunského výrobce dostává moderní tříválec 1.0 TCe. U modelů Logan a Sandero zaujímá pozici nejvýkonnější motorizace s nejnižšími náklady na provoz. A s maximální výbavou stojí jen lehce nad 300 tisíc Kč.
Vozy automobilky Dacia už nenabízí pouze výběhové technologie koncernu Renault. Do interiéru a pod kapotu nejlevnějších modelů Sandero a Logan se dostává stále konkurenceschopnější technika. Začalo to solidním infotainmentem s dotykovou obrazovkou na palubní desce a také např. parkovací kamerou. Také si můžete dopřát komfort ve formě automatické klimatizace, kterou nastavíte na 22 °C a máte celý rok klid. Na dálnici zapojíte do akce tempomat a ani vás nenapadne, že sedíte ve voze, který zdobí cenovka od 169 900 Kč.
Nyní se pod kapoty motorů vrací motory spalující LPG. V minulosti bylo možné pořídit dýchavičný čtyřválec o objemu 1.2 litru, který později vystřídal přeplňovaný tříválec 0.9 TCe. Ten je znám příkladnou spolehlivostí a verze na LPG dokonce v praxi dosahuje vyššího výkonu než benzinová varianta. Důvodem je vyšší oktanové číslo LPG, pod zátěží pak motor nebojuje s klepáním a nemusí rapidně snižovat předstih zážehu. Nejnovější motorem na LPG je nová jednotka 1.0 TCe. Ta je v Renaultech nabízena v různých variantách - existuje verze s přímým i nepřímým vstřikem paliva. Varianta s nepřímým vstřikem bojuje hlavně proti strašáku moderních motorů provozovaných ve městě - karbonovým úsadám na sacích ventilech. Další výhodou tohoto motoru je absence filtru pevných částic.
Nový motor 1.0 TCe nevznikl úpravou stávajícího a příkladně spolehlivého tříválce 0.9 TCe, nýbrž úpravou čtyřválce 1.3 TCe. Při jeho vývoji byl kladen důraz na jednoduchost a spolehlivost - přesně tedy zapadá do filozofie automobilky Dacia. Motor byl přímo vyvíjen pro provoz na LPG, z paliva vytěží maximum a jeho spolehlivost by neměla být poznamenána. S výkonem 74 kW (100 koní) se stává nejvýkonnější motorizací modelů Sandero a Logan. Točivý moment 170 Nm je 30 Nm vyšší než u předchůdce. Dacia Sandero s tímto motorem váží pouhých 1134 kilogramů, brzdou provozu určitě nebudete.
Rostoucí popularitu vozů značky Dacia lze snadno vysvětlit. Robustní, osvědčenou, ale zastaralou techniku nahrazuje moderní technika vyvíjená s důrazem na jednoduchost a spolehlivost. Důležité je také pochopit smýšlení svých zákazníků. Ti sice chtějí ušetřit, to ale neznamená že chtějí být ochuzeni. Ke konci životního cyklu modelů Sandero/Logan se z nich stává jedna z nejlepších koupí v této kategorii.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.