Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

pet / AutoRoad.cz, 18. listopadu 2019, 19:56 Google+

S listopadovým návratem LPG variant do českého ceníku Dacie se pod kapoty modelů rumunského výrobce dostává moderní tříválec 1.0 TCe. U modelů Logan a Sandero zaujímá pozici nejvýkonnější motorizace s nejnižšími náklady na provoz. A s maximální výbavou stojí jen lehce nad 300 tisíc Kč.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze

Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze | foto: Dacia

Sdílejte článek

Vozy automobilky Dacia už nenabízí pouze výběhové technologie koncernu Renault. Do interiéru a pod kapotu nejlevnějších modelů Sandero a Logan se dostává stále konkurenceschopnější technika. Začalo to solidním infotainmentem s dotykovou obrazovkou na palubní desce a také např. parkovací kamerou. Také si můžete dopřát komfort ve formě automatické klimatizace, kterou nastavíte na 22 °C a máte celý rok klid. Na dálnici zapojíte do akce tempomat a ani vás nenapadne, že sedíte ve voze, který zdobí cenovka od 169 900 Kč.

img-responsive

Dacii Logan zdobí cenovka od 169 900 Kč | foto: Dacia

Nyní se pod kapoty motorů vrací motory spalující LPG. V minulosti bylo možné pořídit dýchavičný čtyřválec o objemu 1.2 litru, který později vystřídal přeplňovaný tříválec 0.9 TCe. Ten je znám příkladnou spolehlivostí a verze na LPG dokonce v praxi dosahuje vyššího výkonu než benzinová varianta. Důvodem je vyšší oktanové číslo LPG, pod zátěží pak motor nebojuje s klepáním a nemusí rapidně snižovat předstih zážehu. Nejnovější motorem na LPG je nová jednotka 1.0 TCe. Ta je v Renaultech nabízena v různých variantách - existuje verze s přímým i nepřímým vstřikem paliva. Varianta s nepřímým vstřikem bojuje hlavně proti strašáku moderních motorů provozovaných ve městě - karbonovým úsadám na sacích ventilech. Další výhodou tohoto motoru je absence filtru pevných částic.

Nový motor 1.0 TCe nevznikl úpravou stávajícího a příkladně spolehlivého tříválce 0.9 TCe, nýbrž úpravou čtyřválce 1.3 TCe. Při jeho vývoji byl kladen důraz na jednoduchost a spolehlivost - přesně tedy zapadá do filozofie automobilky Dacia. Motor byl přímo vyvíjen pro provoz na LPG, z paliva vytěží maximum a jeho spolehlivost by neměla být poznamenána. S výkonem 74 kW (100 koní) se stává nejvýkonnější motorizací modelů Sandero a Logan. Točivý moment 170 Nm je 30 Nm vyšší než u předchůdce. Dacia Sandero s tímto motorem váží pouhých 1134 kilogramů, brzdou provozu určitě nebudete. 

Rostoucí popularitu vozů značky Dacia  lze snadno vysvětlit. Robustní, osvědčenou, ale zastaralou techniku nahrazuje moderní technika vyvíjená s důrazem na jednoduchost a spolehlivost. Důležité je také pochopit smýšlení svých zákazníků. Ti sice chtějí ušetřit, to ale neznamená že chtějí být ochuzeni. Ke konci životního cyklu modelů Sandero/Logan se z nich stává jedna z nejlepších koupí v této kategorii.

Vytisknout

Diskuze: Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Autobazary

EU NAVZDORY. V autobazarech je vše vzhůru nohama. Tohle nikdo nečekal

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud