Dacia nabízí nejmodernější motor na LPG

Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze
Dacia Sandero na LPG nabízí moderní techniku za rozumné peníze, foto: Dacia
Petar Kovač , AutoRoad.cz 18. listopadu 2019 19:56
Sdílej:

S listopadovým návratem LPG variant do českého ceníku Dacie se pod kapoty modelů rumunského výrobce dostává moderní tříválec 1.0 TCe. U modelů Logan a Sandero zaujímá pozici nejvýkonnější motorizace s nejnižšími náklady na provoz. A s maximální výbavou stojí jen lehce nad 300 tisíc Kč.

Vozy automobilky Dacia už nenabízí pouze výběhové technologie koncernu Renault. Do interiéru a pod kapotu nejlevnějších modelů Sandero a Logan se dostává stále konkurenceschopnější technika. Začalo to solidním infotainmentem s dotykovou obrazovkou na palubní desce a také např. parkovací kamerou. Také si můžete dopřát komfort ve formě automatické klimatizace, kterou nastavíte na 22 °C a máte celý rok klid. Na dálnici zapojíte do akce tempomat a ani vás nenapadne, že sedíte ve voze, který zdobí cenovka od 169 900 Kč.

Nyní se pod kapoty motorů vrací motory spalující LPG. V minulosti bylo možné pořídit dýchavičný čtyřválec o objemu 1.2 litru, který později vystřídal přeplňovaný tříválec 0.9 TCe. Ten je znám příkladnou spolehlivostí a verze na LPG dokonce v praxi dosahuje vyššího výkonu než benzinová varianta. Důvodem je vyšší oktanové číslo LPG, pod zátěží pak motor nebojuje s klepáním a nemusí rapidně snižovat předstih zážehu. Nejnovější motorem na LPG je nová jednotka 1.0 TCe. Ta je v Renaultech nabízena v různých variantách - existuje verze s přímým i nepřímým vstřikem paliva. Varianta s nepřímým vstřikem bojuje hlavně proti strašáku moderních motorů provozovaných ve městě - karbonovým úsadám na sacích ventilech. Další výhodou tohoto motoru je absence filtru pevných částic.

Nový motor 1.0 TCe nevznikl úpravou stávajícího a příkladně spolehlivého tříválce 0.9 TCe, nýbrž úpravou čtyřválce 1.3 TCe. Při jeho vývoji byl kladen důraz na jednoduchost a spolehlivost - přesně tedy zapadá do filozofie automobilky Dacia. Motor byl přímo vyvíjen pro provoz na LPG, z paliva vytěží maximum a jeho spolehlivost by neměla být poznamenána. S výkonem 74 kW (100 koní) se stává nejvýkonnější motorizací modelů Sandero a Logan. Točivý moment 170 Nm je 30 Nm vyšší než u předchůdce. Dacia Sandero s tímto motorem váží pouhých 1134 kilogramů, brzdou provozu určitě nebudete. 

Rostoucí popularitu vozů značky Dacia  lze snadno vysvětlit. Robustní, osvědčenou, ale zastaralou techniku nahrazuje moderní technika vyvíjená s důrazem na jednoduchost a spolehlivost. Důležité je také pochopit smýšlení svých zákazníků. Ti sice chtějí ušetřit, to ale neznamená že chtějí být ochuzeni. Ke konci životního cyklu modelů Sandero/Logan se z nich stává jedna z nejlepších koupí v této kategorii.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?