S listopadovým návratem LPG variant do českého ceníku Dacie se pod kapoty modelů rumunského výrobce dostává moderní tříválec 1.0 TCe. U modelů Logan a Sandero zaujímá pozici nejvýkonnější motorizace s nejnižšími náklady na provoz. A s maximální výbavou stojí jen lehce nad 300 tisíc Kč.
Vozy automobilky Dacia už nenabízí pouze výběhové technologie koncernu Renault. Do interiéru a pod kapotu nejlevnějších modelů Sandero a Logan se dostává stále konkurenceschopnější technika. Začalo to solidním infotainmentem s dotykovou obrazovkou na palubní desce a také např. parkovací kamerou. Také si můžete dopřát komfort ve formě automatické klimatizace, kterou nastavíte na 22 °C a máte celý rok klid. Na dálnici zapojíte do akce tempomat a ani vás nenapadne, že sedíte ve voze, který zdobí cenovka od 169 900 Kč.
Nyní se pod kapoty motorů vrací motory spalující LPG. V minulosti bylo možné pořídit dýchavičný čtyřválec o objemu 1.2 litru, který později vystřídal přeplňovaný tříválec 0.9 TCe. Ten je znám příkladnou spolehlivostí a verze na LPG dokonce v praxi dosahuje vyššího výkonu než benzinová varianta. Důvodem je vyšší oktanové číslo LPG, pod zátěží pak motor nebojuje s klepáním a nemusí rapidně snižovat předstih zážehu. Nejnovější motorem na LPG je nová jednotka 1.0 TCe. Ta je v Renaultech nabízena v různých variantách - existuje verze s přímým i nepřímým vstřikem paliva. Varianta s nepřímým vstřikem bojuje hlavně proti strašáku moderních motorů provozovaných ve městě - karbonovým úsadám na sacích ventilech. Další výhodou tohoto motoru je absence filtru pevných částic.
Nový motor 1.0 TCe nevznikl úpravou stávajícího a příkladně spolehlivého tříválce 0.9 TCe, nýbrž úpravou čtyřválce 1.3 TCe. Při jeho vývoji byl kladen důraz na jednoduchost a spolehlivost - přesně tedy zapadá do filozofie automobilky Dacia. Motor byl přímo vyvíjen pro provoz na LPG, z paliva vytěží maximum a jeho spolehlivost by neměla být poznamenána. S výkonem 74 kW (100 koní) se stává nejvýkonnější motorizací modelů Sandero a Logan. Točivý moment 170 Nm je 30 Nm vyšší než u předchůdce. Dacia Sandero s tímto motorem váží pouhých 1134 kilogramů, brzdou provozu určitě nebudete.
Rostoucí popularitu vozů značky Dacia lze snadno vysvětlit. Robustní, osvědčenou, ale zastaralou techniku nahrazuje moderní technika vyvíjená s důrazem na jednoduchost a spolehlivost. Důležité je také pochopit smýšlení svých zákazníků. Ti sice chtějí ušetřit, to ale neznamená že chtějí být ochuzeni. Ke konci životního cyklu modelů Sandero/Logan se z nich stává jedna z nejlepších koupí v této kategorii.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?