S listopadovým návratem LPG variant do českého ceníku Dacie se pod kapoty modelů rumunského výrobce dostává moderní tříválec 1.0 TCe. U modelů Logan a Sandero zaujímá pozici nejvýkonnější motorizace s nejnižšími náklady na provoz. A s maximální výbavou stojí jen lehce nad 300 tisíc Kč.
Vozy automobilky Dacia už nenabízí pouze výběhové technologie koncernu Renault. Do interiéru a pod kapotu nejlevnějších modelů Sandero a Logan se dostává stále konkurenceschopnější technika. Začalo to solidním infotainmentem s dotykovou obrazovkou na palubní desce a také např. parkovací kamerou. Také si můžete dopřát komfort ve formě automatické klimatizace, kterou nastavíte na 22 °C a máte celý rok klid. Na dálnici zapojíte do akce tempomat a ani vás nenapadne, že sedíte ve voze, který zdobí cenovka od 169 900 Kč.
Nyní se pod kapoty motorů vrací motory spalující LPG. V minulosti bylo možné pořídit dýchavičný čtyřválec o objemu 1.2 litru, který později vystřídal přeplňovaný tříválec 0.9 TCe. Ten je znám příkladnou spolehlivostí a verze na LPG dokonce v praxi dosahuje vyššího výkonu než benzinová varianta. Důvodem je vyšší oktanové číslo LPG, pod zátěží pak motor nebojuje s klepáním a nemusí rapidně snižovat předstih zážehu. Nejnovější motorem na LPG je nová jednotka 1.0 TCe. Ta je v Renaultech nabízena v různých variantách - existuje verze s přímým i nepřímým vstřikem paliva. Varianta s nepřímým vstřikem bojuje hlavně proti strašáku moderních motorů provozovaných ve městě - karbonovým úsadám na sacích ventilech. Další výhodou tohoto motoru je absence filtru pevných částic.
Nový motor 1.0 TCe nevznikl úpravou stávajícího a příkladně spolehlivého tříválce 0.9 TCe, nýbrž úpravou čtyřválce 1.3 TCe. Při jeho vývoji byl kladen důraz na jednoduchost a spolehlivost - přesně tedy zapadá do filozofie automobilky Dacia. Motor byl přímo vyvíjen pro provoz na LPG, z paliva vytěží maximum a jeho spolehlivost by neměla být poznamenána. S výkonem 74 kW (100 koní) se stává nejvýkonnější motorizací modelů Sandero a Logan. Točivý moment 170 Nm je 30 Nm vyšší než u předchůdce. Dacia Sandero s tímto motorem váží pouhých 1134 kilogramů, brzdou provozu určitě nebudete.
Rostoucí popularitu vozů značky Dacia lze snadno vysvětlit. Robustní, osvědčenou, ale zastaralou techniku nahrazuje moderní technika vyvíjená s důrazem na jednoduchost a spolehlivost. Důležité je také pochopit smýšlení svých zákazníků. Ti sice chtějí ušetřit, to ale neznamená že chtějí být ochuzeni. Ke konci životního cyklu modelů Sandero/Logan se z nich stává jedna z nejlepších koupí v této kategorii.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.