Společnost Toyota GAZOO Racing potvrdila, že v březnu nadcházejícího roku zahájí prodej svého závodního modelu GR Supra GT4.
Čistokrevný závodní vůz nebude určen do běžného provozu. Bude výlučně nasazován do okruhových závodů, včetně těch vytrvalostních. Vůz splňuje veškeré požadavky FIA pro nasazení v závodech kategorie GT4.
Závodní Supru pohání 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec, naladěný na 320 kW (430 koní) a 650 N.m. Výkon je přenášen na zadní nápravu, vybavenou samosvorným diferenciálem, skrze 7 stupňovou automatickou převodovku s řazením pod volantem. Výfukové potrubí pochází od firmy Akrapovič.
GR Supra GT4 je vybavena díly od věhlasných dodavatelů. Přední náprava je typu Mc Person, zadní má víceprvkové zavěšení. Stavitelné tlumiče pochází od KW, 18 palcové disky kol od OZ. Na nich vynikají pneumatiky Pirelli o šířce 305 mm. O zpomalení se starají brzdy Brembo, kde přední kotouče mají průměr 390 mm a zadní 355 mm. Kotoučům sekundují třmeny s šesti pístky u předních brzd, oproti čtyřem u těch zadních.
Předpokládaná cena bez daně a příplatkové výbavy by měla začínat na částce 175.000 € , což je přibližně 4.460.000 Kč. Ve standardu již nechybí vysokopevnostní bezpečnostní klec, hasící systém ani pneumatický zvedák.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?