Společnost Toyota GAZOO Racing potvrdila, že v březnu nadcházejícího roku zahájí prodej svého závodního modelu GR Supra GT4.
Čistokrevný závodní vůz nebude určen do běžného provozu. Bude výlučně nasazován do okruhových závodů, včetně těch vytrvalostních. Vůz splňuje veškeré požadavky FIA pro nasazení v závodech kategorie GT4.
Závodní Supru pohání 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec, naladěný na 320 kW (430 koní) a 650 N.m. Výkon je přenášen na zadní nápravu, vybavenou samosvorným diferenciálem, skrze 7 stupňovou automatickou převodovku s řazením pod volantem. Výfukové potrubí pochází od firmy Akrapovič.
GR Supra GT4 je vybavena díly od věhlasných dodavatelů. Přední náprava je typu Mc Person, zadní má víceprvkové zavěšení. Stavitelné tlumiče pochází od KW, 18 palcové disky kol od OZ. Na nich vynikají pneumatiky Pirelli o šířce 305 mm. O zpomalení se starají brzdy Brembo, kde přední kotouče mají průměr 390 mm a zadní 355 mm. Kotoučům sekundují třmeny s šesti pístky u předních brzd, oproti čtyřem u těch zadních.
Předpokládaná cena bez daně a příplatkové výbavy by měla začínat na částce 175.000 € , což je přibližně 4.460.000 Kč. Ve standardu již nechybí vysokopevnostní bezpečnostní klec, hasící systém ani pneumatický zvedák.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.