Společnost Toyota GAZOO Racing potvrdila, že v březnu nadcházejícího roku zahájí prodej svého závodního modelu GR Supra GT4.
Čistokrevný závodní vůz nebude určen do běžného provozu. Bude výlučně nasazován do okruhových závodů, včetně těch vytrvalostních. Vůz splňuje veškeré požadavky FIA pro nasazení v závodech kategorie GT4.
Závodní Supru pohání 3.0 litrový přeplňovaný šestiválec, naladěný na 320 kW (430 koní) a 650 N.m. Výkon je přenášen na zadní nápravu, vybavenou samosvorným diferenciálem, skrze 7 stupňovou automatickou převodovku s řazením pod volantem. Výfukové potrubí pochází od firmy Akrapovič.
GR Supra GT4 je vybavena díly od věhlasných dodavatelů. Přední náprava je typu Mc Person, zadní má víceprvkové zavěšení. Stavitelné tlumiče pochází od KW, 18 palcové disky kol od OZ. Na nich vynikají pneumatiky Pirelli o šířce 305 mm. O zpomalení se starají brzdy Brembo, kde přední kotouče mají průměr 390 mm a zadní 355 mm. Kotoučům sekundují třmeny s šesti pístky u předních brzd, oproti čtyřem u těch zadních.
Předpokládaná cena bez daně a příplatkové výbavy by měla začínat na částce 175.000 € , což je přibližně 4.460.000 Kč. Ve standardu již nechybí vysokopevnostní bezpečnostní klec, hasící systém ani pneumatický zvedák.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?