Vedoucí globálního prodeje a marketingu Alain Favey nedávno potvrdil, že Škoda plánuje řadu čistě elektrických modelů, které jsou ve vývoji a budou postupně uváděny na trh počínaje rokem 2020.
Škoda ale pracuje také na řadě výkonných elektrických vozidel, která budou nazývána e-RS, a budou ekvivalentem současných RS, jež automobilka prodává jako sportovně laděné verze svých modelů.
První čistě elektrická Škoda je e-Citigo, které je právě uváděno na trh. Dále přijde nový crossover EV, který má mít premiéru o rok později, tedy na podzim 2020 a který získá jako vůbec první i verzi s označením e-RS.
Proč plánuje Škoda elektromobily s označením e-RS? Automobilka chce tímto navázat na velmi úspěšné modely, které mají marketingový úspěch po celém světě. Například ve Velké Británii má každá jedna z pěti Octavií na masce chladiče označení RS.
Favey řekl: „Logika je stejná jako u RS. Nejde jen o výkon jako takový, jde spíše o vzhled, sportovní sedadla, zážitek. To je duch RS.“
První rodinný elektrický vůz Škoda má stát přibližně stejně jako současný špičkový Kodiaq. Při zahájení prodeje na konci roku 2020 bude nabízen s jedinou možností pohonné jednotky. Na základě nové platformy MEB pro elektrickou energii, nelze očekávat různé velikosti baterií, jako je tomu u Tesly. Škoda chce maximálně zjednodušit a zlevnit výrobu.
„Prototyp Vision E dává velmi dobrou představu o tom, co lze očekávat," dodal Favey. „Musíme přilákat lidi, kteří mají kupní sílu, abychom si mohli dovolit naše první sériové elektrické auto, a chceme, aby to bylo řešení pro masový trh, jako je naše první SUV Škoda Kodiaq. Očekávejte dojezd 300 kilometrů, design v souladu s běžnými modely Škoda, nabíjecí síť u prodejců, a nejnovější připojení.”
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.