Vedoucí globálního prodeje a marketingu Alain Favey nedávno potvrdil, že Škoda plánuje řadu čistě elektrických modelů, které jsou ve vývoji a budou postupně uváděny na trh počínaje rokem 2020.
Škoda ale pracuje také na řadě výkonných elektrických vozidel, která budou nazývána e-RS, a budou ekvivalentem současných RS, jež automobilka prodává jako sportovně laděné verze svých modelů.
První čistě elektrická Škoda je e-Citigo, které je právě uváděno na trh. Dále přijde nový crossover EV, který má mít premiéru o rok později, tedy na podzim 2020 a který získá jako vůbec první i verzi s označením e-RS.
Proč plánuje Škoda elektromobily s označením e-RS? Automobilka chce tímto navázat na velmi úspěšné modely, které mají marketingový úspěch po celém světě. Například ve Velké Británii má každá jedna z pěti Octavií na masce chladiče označení RS.
Favey řekl: „Logika je stejná jako u RS. Nejde jen o výkon jako takový, jde spíše o vzhled, sportovní sedadla, zážitek. To je duch RS.“
První rodinný elektrický vůz Škoda má stát přibližně stejně jako současný špičkový Kodiaq. Při zahájení prodeje na konci roku 2020 bude nabízen s jedinou možností pohonné jednotky. Na základě nové platformy MEB pro elektrickou energii, nelze očekávat různé velikosti baterií, jako je tomu u Tesly. Škoda chce maximálně zjednodušit a zlevnit výrobu.
„Prototyp Vision E dává velmi dobrou představu o tom, co lze očekávat," dodal Favey. „Musíme přilákat lidi, kteří mají kupní sílu, abychom si mohli dovolit naše první sériové elektrické auto, a chceme, aby to bylo řešení pro masový trh, jako je naše první SUV Škoda Kodiaq. Očekávejte dojezd 300 kilometrů, design v souladu s běžnými modely Škoda, nabíjecí síť u prodejců, a nejnovější připojení.”
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.