Vedoucí globálního prodeje a marketingu Alain Favey nedávno potvrdil, že Škoda plánuje řadu čistě elektrických modelů, které jsou ve vývoji a budou postupně uváděny na trh počínaje rokem 2020.
Škoda ale pracuje také na řadě výkonných elektrických vozidel, která budou nazývána e-RS, a budou ekvivalentem současných RS, jež automobilka prodává jako sportovně laděné verze svých modelů.
První čistě elektrická Škoda je e-Citigo, které je právě uváděno na trh. Dále přijde nový crossover EV, který má mít premiéru o rok později, tedy na podzim 2020 a který získá jako vůbec první i verzi s označením e-RS.
Proč plánuje Škoda elektromobily s označením e-RS? Automobilka chce tímto navázat na velmi úspěšné modely, které mají marketingový úspěch po celém světě. Například ve Velké Británii má každá jedna z pěti Octavií na masce chladiče označení RS.
Favey řekl: „Logika je stejná jako u RS. Nejde jen o výkon jako takový, jde spíše o vzhled, sportovní sedadla, zážitek. To je duch RS.“
První rodinný elektrický vůz Škoda má stát přibližně stejně jako současný špičkový Kodiaq. Při zahájení prodeje na konci roku 2020 bude nabízen s jedinou možností pohonné jednotky. Na základě nové platformy MEB pro elektrickou energii, nelze očekávat různé velikosti baterií, jako je tomu u Tesly. Škoda chce maximálně zjednodušit a zlevnit výrobu.
„Prototyp Vision E dává velmi dobrou představu o tom, co lze očekávat," dodal Favey. „Musíme přilákat lidi, kteří mají kupní sílu, abychom si mohli dovolit naše první sériové elektrické auto, a chceme, aby to bylo řešení pro masový trh, jako je naše první SUV Škoda Kodiaq. Očekávejte dojezd 300 kilometrů, design v souladu s běžnými modely Škoda, nabíjecí síť u prodejců, a nejnovější připojení.”
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?