Vedoucí globálního prodeje a marketingu Alain Favey nedávno potvrdil, že Škoda plánuje řadu čistě elektrických modelů, které jsou ve vývoji a budou postupně uváděny na trh počínaje rokem 2020.
Škoda ale pracuje také na řadě výkonných elektrických vozidel, která budou nazývána e-RS, a budou ekvivalentem současných RS, jež automobilka prodává jako sportovně laděné verze svých modelů.
První čistě elektrická Škoda je e-Citigo, které je právě uváděno na trh. Dále přijde nový crossover EV, který má mít premiéru o rok později, tedy na podzim 2020 a který získá jako vůbec první i verzi s označením e-RS.
Proč plánuje Škoda elektromobily s označením e-RS? Automobilka chce tímto navázat na velmi úspěšné modely, které mají marketingový úspěch po celém světě. Například ve Velké Británii má každá jedna z pěti Octavií na masce chladiče označení RS.
Favey řekl: „Logika je stejná jako u RS. Nejde jen o výkon jako takový, jde spíše o vzhled, sportovní sedadla, zážitek. To je duch RS.“
První rodinný elektrický vůz Škoda má stát přibližně stejně jako současný špičkový Kodiaq. Při zahájení prodeje na konci roku 2020 bude nabízen s jedinou možností pohonné jednotky. Na základě nové platformy MEB pro elektrickou energii, nelze očekávat různé velikosti baterií, jako je tomu u Tesly. Škoda chce maximálně zjednodušit a zlevnit výrobu.
„Prototyp Vision E dává velmi dobrou představu o tom, co lze očekávat," dodal Favey. „Musíme přilákat lidi, kteří mají kupní sílu, abychom si mohli dovolit naše první sériové elektrické auto, a chceme, aby to bylo řešení pro masový trh, jako je naše první SUV Škoda Kodiaq. Očekávejte dojezd 300 kilometrů, design v souladu s běžnými modely Škoda, nabíjecí síť u prodejců, a nejnovější připojení.”
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?