Dle tiskové zprávy severoamerického dealera vozů Porsche bude pro modelový rok 2020 u současné generace modelu 911 (992) jako součást volitelné výbavy k dispozici manuální 7 stupňová převodovka. A to ve verzích Carrera S a Carrera 4S, v karosářské verzi kupé, i kabrio.
Model 911 automobilky Porsche si kupují nadšení řidiči. Nemalá čas z nich touží ještě po větším propojení se svým vozem a automatická převodovka jim nevyhovuje. A právě pro takovou skupinu potenciálních zákazníků si stuttgartská automobilka připravila dárek v podobě možnosti, nechat svůj nový vůz zdarma vybavit manuální převodovkou.
Není překvapením, že volbou manuální převodovky se zhorší dynamické schopnosti. Přesné informace doposud nejsou známé, ale údajně má 911 Carrera S s manuální převodovkou zrychlit z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Varianta s automatickou převodovkou PDK zvládá zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s, s paketem Sport Chrono dokonce v čase 3,3 s. Což je už oproti manuální převodovce velký rozdíl. Maximální rychlost klesla s manuálem jen o 3 km/h. Konkrétně z 308 km/h na 305 km/h. Na druhou stranu je manuální převodovka o 38 kg lehčí než automat PDK. Díky nižší váze by nová 911 mohla být ještě agilnější a do zatáček by se měla vrhat s větší chutí.
Takto o nové sedmistupňové manuální převodovce hovoří lidé od Porsche:Čistý, přímý, přesný. Pohyby s krátkým řazením a optimální přechod z jednoho rychlostního stupně na druhý. Sedmistupňová manuální převodovka kombinuje vysokou úroveň sportovního výkonu s rychlým řazením. Ve spojení s volitelným Sport Chrono Package aktivuje režim SPORT nebo SPORT PLUS dynamickou funkci škrticí klapky, která zajišťuje optimální otáčky motoru při každém řazení dolů, emotivnější zážitek z jízdy a působivý zvuk.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?