Dle tiskové zprávy severoamerického dealera vozů Porsche bude pro modelový rok 2020 u současné generace modelu 911 (992) jako součást volitelné výbavy k dispozici manuální 7 stupňová převodovka. A to ve verzích Carrera S a Carrera 4S, v karosářské verzi kupé, i kabrio.
Model 911 automobilky Porsche si kupují nadšení řidiči. Nemalá čas z nich touží ještě po větším propojení se svým vozem a automatická převodovka jim nevyhovuje. A právě pro takovou skupinu potenciálních zákazníků si stuttgartská automobilka připravila dárek v podobě možnosti, nechat svůj nový vůz zdarma vybavit manuální převodovkou.
Není překvapením, že volbou manuální převodovky se zhorší dynamické schopnosti. Přesné informace doposud nejsou známé, ale údajně má 911 Carrera S s manuální převodovkou zrychlit z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Varianta s automatickou převodovkou PDK zvládá zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s, s paketem Sport Chrono dokonce v čase 3,3 s. Což je už oproti manuální převodovce velký rozdíl. Maximální rychlost klesla s manuálem jen o 3 km/h. Konkrétně z 308 km/h na 305 km/h. Na druhou stranu je manuální převodovka o 38 kg lehčí než automat PDK. Díky nižší váze by nová 911 mohla být ještě agilnější a do zatáček by se měla vrhat s větší chutí.
Takto o nové sedmistupňové manuální převodovce hovoří lidé od Porsche:Čistý, přímý, přesný. Pohyby s krátkým řazením a optimální přechod z jednoho rychlostního stupně na druhý. Sedmistupňová manuální převodovka kombinuje vysokou úroveň sportovního výkonu s rychlým řazením. Ve spojení s volitelným Sport Chrono Package aktivuje režim SPORT nebo SPORT PLUS dynamickou funkci škrticí klapky, která zajišťuje optimální otáčky motoru při každém řazení dolů, emotivnější zážitek z jízdy a působivý zvuk.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?