Dle tiskové zprávy severoamerického dealera vozů Porsche bude pro modelový rok 2020 u současné generace modelu 911 (992) jako součást volitelné výbavy k dispozici manuální 7 stupňová převodovka. A to ve verzích Carrera S a Carrera 4S, v karosářské verzi kupé, i kabrio.
Model 911 automobilky Porsche si kupují nadšení řidiči. Nemalá čas z nich touží ještě po větším propojení se svým vozem a automatická převodovka jim nevyhovuje. A právě pro takovou skupinu potenciálních zákazníků si stuttgartská automobilka připravila dárek v podobě možnosti, nechat svůj nový vůz zdarma vybavit manuální převodovkou.
Není překvapením, že volbou manuální převodovky se zhorší dynamické schopnosti. Přesné informace doposud nejsou známé, ale údajně má 911 Carrera S s manuální převodovkou zrychlit z 0 na 100 km/h za 4 sekundy. Varianta s automatickou převodovkou PDK zvládá zrychlovat z 0 na 100 km/h za 3,7 s, s paketem Sport Chrono dokonce v čase 3,3 s. Což je už oproti manuální převodovce velký rozdíl. Maximální rychlost klesla s manuálem jen o 3 km/h. Konkrétně z 308 km/h na 305 km/h. Na druhou stranu je manuální převodovka o 38 kg lehčí než automat PDK. Díky nižší váze by nová 911 mohla být ještě agilnější a do zatáček by se měla vrhat s větší chutí.
Takto o nové sedmistupňové manuální převodovce hovoří lidé od Porsche:Čistý, přímý, přesný. Pohyby s krátkým řazením a optimální přechod z jednoho rychlostního stupně na druhý. Sedmistupňová manuální převodovka kombinuje vysokou úroveň sportovního výkonu s rychlým řazením. Ve spojení s volitelným Sport Chrono Package aktivuje režim SPORT nebo SPORT PLUS dynamickou funkci škrticí klapky, která zajišťuje optimální otáčky motoru při každém řazení dolů, emotivnější zážitek z jízdy a působivý zvuk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.