Nejnovější generace dlouhodobě nejprodávanějšího rodinného vozu, který byl poprvé uveden na trh v roce 1974 a do dnešní doby se ho prodalo více než 35 milionů kusů, bude v podeji příští rok v pětidveřové verzi s novými hybridními motory a řadou nových digitálních technologií. Nový Golf byl odhalen na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
Motorová řada bude zahrnovat tři nové zážehové hybridy a přepracovaný plug-in hybrid. Golf budou pohánět zážehové motry o objemu 1,0 litru se třemi válci s výkony 89 koní a 109 koní a čtyřválcový 1,5 litru se 129 a 148 koňmi, všechny s manuální převodovkou. Jedinou vznětovou verzíý bude dvoulitr s výkonem 114 koní, dostupný s manuální i automatickou převodovkou.
Hybridní zážehové motory s označením eTSI využívají napětí 48V. VW tvrdí, že jednotky eTSI, nabízené s výkony 109 koní, 129 koní a 148 koní, sníží spotřebu paliva přibližně o 10 % tím, že umožní dojezdové vypínání motoru, a zvýší akceleraci díky elektrické energii.
Nejvýkonnějším golfem bude hybridní plug-in GTE s výkonem 241 koní, který kombinuje benzínový motor 1,4 litru TSI s elektromotorem. Energie je uložena v 13 kWh baterii, což poskytuje o 50 % více kapacity, než předchozí GTE. VW bude na některých trzích nabízet i méně výkonný model eHybrid o výkonu 201 koní a verzi na zemní plyn TGI.
Golf využívá nejnovější verzi platformy MQB skupiny VW Group s rozměry do značné míry nezměněnými od předchůdce: je dlouhý 4284 mm, široký 1789 mm, vysoký 1456 mm, s rozvorem 2636 mm. Zachovává si víceprvkové zavěšení MacPherson, které pracuje s adaptivními tlumiči, řízení bylo přepracováno s přímějším poměrem, aby bylo možné získat lepší zpětnou vazbu.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Zatímco design exteriéru je pouze modernizovaný, interiér byl kompletně přepracován se zaměřením na digitální nástroje a ovládací prvky. Na palubní desce dominuje infotainmentu dotyková obrazovka, která je spárována se standardním digitálním displejem. Golf také obsahuje nejnovejší verzi informačního systému VW MIB3, který podporuje ovládání dotykem i hlasem. Je trvale připojen k internetu prostřednictvím SIM karty, což umožňuje online streamování hudby, dopravní informace a nakupování. Dále majitelům umožní online výpočet tras a aktualizaci map v navigaci.
Poloha zbývajících ovládacích prvků byla přepracována. Mnoho z nich bylo spojeno dohromady a umístěno výše a blíže k volantu a nástrojům na přístrojové desce, aby byl interiér čistší a prostornější. Společnost VW se intenzivně zaměřila na modernizaci technologie nového Golfu s cílem přivést své digitální systémy na vyšší úroveň, než nabídnou ostatní vozy ve třídě. Je nabízen s Travel Assist, který využívá kombinaci adaptivního tempomatu a asistence při jízdě v pruhu, aby umožnil „asistovanou jízdu“ rychlostí až 200 km/h.
Golf je nabízen s vylepšenou přední asistencí, což je systém, který může automaticky zabrzdit přímo proti sobě jedoucí vozidla. Standardně je k dispozici také LED osvětlení s možností špičkového systému IQ Light. To zabraňuje oslnění protijedoucích vozidel.
VW vyvinula systém mobilních klíčů, který umožní provozovat Golf pomocí smartphonu, ale technické podrobnosti a specifikace musí být ještě potvrzeny a budou zavedeny později.
Zatímco se předpokládá, že automobily na základní úrovni budou jezdit na šestnáctipalcových kolech, vyšší výbavy získají sedmnáctipalcové ráfky, chromové výfuky a možnost koženého čalounění. Modely R-Line získají zakázkové nárazníky, ozdobné prvky a sportovní sedadla s podobnými vylepšeními očekávanými pro verzi GTE.
Nový Golf je také prvním VW, který je vybaven technologií Car2X, založenou na harmonizované normě Evropské unie. Car2X používá informace z ostatních automobilů a různých senzorů infrastruktury (například semafory) k produkci dat založených na místním provozu a podmínkách na silnicích. Car2X využívá Wi-Fi a mobilní data 4G nebo 5G. Díky tomu mohou taková zařízení sdružovat informace, které lze kombinovat, aby vytvořily živá data v reálném čase, ukazující provoz, semafory, poruchy, počasí nebo přibližující se zásahová vozidla. Například data ukazující brzdění několika aut mohou být použita k varování řidiče před blížící se kolonou.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.