Nový Golf skrývá největší technický skok v historii modelu

AutoRoad.cz, 1. listopadu 2019, 01:03 Google+

Nejnovější generace dlouhodobě nejprodávanějšího rodinného vozu, který byl poprvé uveden na trh v roce 1974 a do dnešní doby se ho prodalo více než 35 milionů kusů, bude v podeji příští rok v pětidveřové verzi s novými hybridními motory a řadou nových digitálních technologií. Nový Golf byl odhalen na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Motorová řada bude zahrnovat tři nové zážehové hybridy a přepracovaný plug-in hybrid. Golf budou pohánět zážehové motry o objemu 1,0 litru se třemi válci s výkony 89 koní a 109 koní a čtyřválcový 1,5 litru se 129 a 148 koňmi, všechny s manuální převodovkou. Jedinou vznětovou verzíý bude dvoulitr s výkonem 114 koní, dostupný s manuální i automatickou převodovkou.

Hybridní zážehové motory s označením eTSI využívají napětí 48V. VW tvrdí, že jednotky eTSI, nabízené s výkony 109 koní, 129 koní a 148 koní, sníží spotřebu paliva přibližně o 10 % tím, že umožní dojezdové vypínání motoru, a zvýší akceleraci díky elektrické energii.

img-responsive

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

Nejvýkonnějším golfem bude hybridní plug-in GTE s výkonem 241 koní, který kombinuje benzínový motor 1,4 litru TSI s elektromotorem. Energie je uložena v 13 kWh baterii, což poskytuje o 50 % více kapacity, než předchozí GTE. VW bude na některých trzích nabízet i méně výkonný model eHybrid o výkonu 201 koní a verzi na zemní plyn TGI.

Golf využívá nejnovější verzi platformy MQB skupiny VW Group s rozměry do značné míry nezměněnými od předchůdce: je dlouhý 4284 mm, široký 1789 mm, vysoký 1456 mm, s rozvorem 2636 mm. Zachovává si víceprvkové zavěšení MacPherson, které pracuje s adaptivními tlumiči, řízení bylo přepracováno s přímějším poměrem, aby bylo možné získat lepší zpětnou vazbu.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Zatímco design exteriéru je pouze modernizovaný, interiér byl kompletně přepracován se zaměřením na digitální nástroje a ovládací prvky. Na palubní desce dominuje infotainmentu dotyková obrazovka, která je spárována se standardním digitálním displejem. Golf také obsahuje nejnovejší verzi informačního systému VW MIB3, který podporuje ovládání dotykem i hlasem. Je trvale připojen k internetu prostřednictvím SIM karty, což umožňuje online streamování hudby, dopravní informace a nakupování. Dále majitelům umožní online výpočet tras a aktualizaci map v navigaci.

img-responsive

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

Poloha zbývajících ovládacích prvků byla přepracována. Mnoho z nich bylo spojeno dohromady a umístěno výše a blíže k volantu a nástrojům na přístrojové desce, aby byl interiér čistší a prostornější. Společnost VW se intenzivně zaměřila na modernizaci technologie nového Golfu s cílem přivést své digitální systémy na vyšší úroveň, než nabídnou ostatní vozy ve třídě. Je nabízen s Travel Assist, který využívá kombinaci adaptivního tempomatu a asistence při jízdě v pruhu, aby umožnil „asistovanou jízdu“ rychlostí až 200 km/h.

Golf je nabízen s vylepšenou přední asistencí, což je systém, který může automaticky zabrzdit přímo proti sobě jedoucí vozidla. Standardně je k dispozici také LED osvětlení s možností špičkového systému IQ Light. To zabraňuje oslnění protijedoucích vozidel.

img-responsive

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf | foto: Volkswagen

VW vyvinula systém mobilních klíčů, který umožní provozovat Golf pomocí smartphonu, ale technické podrobnosti a specifikace musí být ještě potvrzeny a budou zavedeny později.

Zatímco se předpokládá, že automobily na základní úrovni budou jezdit na šestnáctipalcových kolech, vyšší výbavy získají sedmnáctipalcové ráfky, chromové výfuky a možnost koženého čalounění. Modely R-Line získají zakázkové nárazníky, ozdobné prvky a sportovní sedadla s podobnými vylepšeními očekávanými pro verzi GTE.

Nový Golf je také prvním VW, který je vybaven technologií Car2X, založenou na harmonizované normě Evropské unie. Car2X používá informace z ostatních automobilů a různých senzorů infrastruktury (například semafory) k produkci dat založených na místním provozu a podmínkách na silnicích. Car2X využívá Wi-Fi a mobilní data 4G nebo 5G. Díky tomu mohou taková zařízení sdružovat informace, které lze kombinovat, aby vytvořily živá data v reálném čase, ukazující provoz, semafory, poruchy, počasí nebo přibližující se zásahová vozidla. Například data ukazující brzdění několika aut mohou být použita k varování řidiče před blížící se kolonou.

Vytisknout

Diskuze: Nový Golf skrývá největší technický skok v historii modelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Toyota GR Supra

TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

on-line prodej

Zdarma ověření najetých kilometrů ojetých aut v Česku

Volkswagen představil zcela nový Tiguan

Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Bonusovka od Suzuki, slevy až 270 000 Kč

peugeot 408

Stellantis již otestoval použití syntetických paliv

MG HS

TEST: MG HS 1.5 TGI Emotion – nové SUV za 600 tisíc, má to háček?

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

Nejběžnější problémy brzdového systému a jejich možné řešení

ceny pohonných hmot

Pět zásadních změn pro české řidiče

Ilustrační foto

Novela zákona o povinném ručení - nejdůležitější změny

Volkswagen ID. GTI Concept

Volkswagen představuje ID. GTI Concept

Lexus LC 500 Convertible

TEST Lexus LC 500 CV Hokkaido Edition - japonský samuraj nahoře bez

MINI Cooper SE Countryman ALL4 v edici Untamed

Tvrdá rána elektromobilitě možná už za 2 roky? Optimismus přesto vládne dál...

Škoda Superb Sportline

Výrazná změna čekacích lhůt na nová auta

Nová Toyota Prius, z ošklivky kráskou s křivkami

Krátká video-prezentace nové Toyoty Prius, která je plná inovací

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq

Nároky na pneumatiky u SUV a osobních aut nejsou stejné. Co s tím?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volkswagen představil zcela nový Tiguan. TDI ano, na manuál zapomeňte

  2. TEST Toyota GR Supra - naštvaný kříženec s manuální převodovkou

  3. Extrémní testy nových modelů Kodiaq a Superb úspěšné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud