Polské úřady jsou daleko benevolentnější, co se týče přihlášení neobvyklých automobilů do provozu, než ty naše. Proto můžeme být svědky nejrůzněji upravených vozů, které legálně jezdí v běžném provozu. My si dnes představíme hodně povedeného křížence sovětského kamionu a amerického SUV.
Polský motorkář se nechal inspirovat různými přestavbami založenými na nákladních vozech ZIL - 157. Při hledání vhodného základu pro svou stavbu narazil na něco daleko zajímavějšího. A to konkrétně na zbídačený ZIS - 150 z roku 1953, ze kterého se rozhodl použít kabinu.
Kabinu sovětského nákladního vozu se majitel rozhodl namontovat na rám z americkou SUV Ford Explorer ročník 1992. Z něj byl též použít motor, převodovka a nápravy. Původní ZIS nabízel z šestiválcového motoru o objemu 5,6 litru výkon 71 kW (97 koní). Nástupce Fordu Bronco spoléhá na V6 4.0 litry s výkonem 116 kW (158 koní). Pomocí 4 stupňové automatické převodovky jsou poháněná všechna čtyři kola.
Jak již bylo uvedeno výše, ZIS nebyl rozhodně v nejlepší kondici. Celá kabina musela být opískována a vyvařena. Kvůli disproporci ji byla snížena střecha a zkrácena kapota. Poté putovala na platformu Explorera. Celkový dojem dokreslují zvolená nová 35 palcová kola s terénními pneumatikami Kumho KL71.
K hotovému vozu je v tuto chvíli ještě dlouhá cesta. Majitel se rozhodl nechat opískovat také rám. Poté proběhne instalace interiéru, komplet elektriky a montáž nástavby pro převoz motocyklu.
Nemůžeme se dočkat, až bude výtvor tohoto kreativního Poláka hotov a my vám budeme moci přinést informace a případně i videa o jeho schopnostech jak na silnici, tak i mimo ni. Za nás v redakci pro takové přestavby jednoznačně palec nahoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.