Polské úřady jsou daleko benevolentnější, co se týče přihlášení neobvyklých automobilů do provozu, než ty naše. Proto můžeme být svědky nejrůzněji upravených vozů, které legálně jezdí v běžném provozu. My si dnes představíme hodně povedeného křížence sovětského kamionu a amerického SUV.
Polský motorkář se nechal inspirovat různými přestavbami založenými na nákladních vozech ZIL - 157. Při hledání vhodného základu pro svou stavbu narazil na něco daleko zajímavějšího. A to konkrétně na zbídačený ZIS - 150 z roku 1953, ze kterého se rozhodl použít kabinu.
Kabinu sovětského nákladního vozu se majitel rozhodl namontovat na rám z americkou SUV Ford Explorer ročník 1992. Z něj byl též použít motor, převodovka a nápravy. Původní ZIS nabízel z šestiválcového motoru o objemu 5,6 litru výkon 71 kW (97 koní). Nástupce Fordu Bronco spoléhá na V6 4.0 litry s výkonem 116 kW (158 koní). Pomocí 4 stupňové automatické převodovky jsou poháněná všechna čtyři kola.
Jak již bylo uvedeno výše, ZIS nebyl rozhodně v nejlepší kondici. Celá kabina musela být opískována a vyvařena. Kvůli disproporci ji byla snížena střecha a zkrácena kapota. Poté putovala na platformu Explorera. Celkový dojem dokreslují zvolená nová 35 palcová kola s terénními pneumatikami Kumho KL71.
K hotovému vozu je v tuto chvíli ještě dlouhá cesta. Majitel se rozhodl nechat opískovat také rám. Poté proběhne instalace interiéru, komplet elektriky a montáž nástavby pro převoz motocyklu.
Nemůžeme se dočkat, až bude výtvor tohoto kreativního Poláka hotov a my vám budeme moci přinést informace a případně i videa o jeho schopnostech jak na silnici, tak i mimo ni. Za nás v redakci pro takové přestavby jednoznačně palec nahoru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.