Polské úřady jsou daleko benevolentnější, co se týče přihlášení neobvyklých automobilů do provozu, než ty naše. Proto můžeme být svědky nejrůzněji upravených vozů, které legálně jezdí v běžném provozu. My si dnes představíme hodně povedeného křížence sovětského kamionu a amerického SUV.
Polský motorkář se nechal inspirovat různými přestavbami založenými na nákladních vozech ZIL - 157. Při hledání vhodného základu pro svou stavbu narazil na něco daleko zajímavějšího. A to konkrétně na zbídačený ZIS - 150 z roku 1953, ze kterého se rozhodl použít kabinu.
Kabinu sovětského nákladního vozu se majitel rozhodl namontovat na rám z americkou SUV Ford Explorer ročník 1992. Z něj byl též použít motor, převodovka a nápravy. Původní ZIS nabízel z šestiválcového motoru o objemu 5,6 litru výkon 71 kW (97 koní). Nástupce Fordu Bronco spoléhá na V6 4.0 litry s výkonem 116 kW (158 koní). Pomocí 4 stupňové automatické převodovky jsou poháněná všechna čtyři kola.
Jak již bylo uvedeno výše, ZIS nebyl rozhodně v nejlepší kondici. Celá kabina musela být opískována a vyvařena. Kvůli disproporci ji byla snížena střecha a zkrácena kapota. Poté putovala na platformu Explorera. Celkový dojem dokreslují zvolená nová 35 palcová kola s terénními pneumatikami Kumho KL71.
K hotovému vozu je v tuto chvíli ještě dlouhá cesta. Majitel se rozhodl nechat opískovat také rám. Poté proběhne instalace interiéru, komplet elektriky a montáž nástavby pro převoz motocyklu.
Nemůžeme se dočkat, až bude výtvor tohoto kreativního Poláka hotov a my vám budeme moci přinést informace a případně i videa o jeho schopnostech jak na silnici, tak i mimo ni. Za nás v redakci pro takové přestavby jednoznačně palec nahoru.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?