Výrobce, jehož auta výjimečně dobře odolávají zkoušce času? V aktuálním americkém testu 2019 J.D. Power Resale Value Awards obdrželo šest modelů japonské značky Lexus ocenění, že ve svém segmentu nejméně ztrácejí na hodnotě. Skvělé výsledky si připsala rovněž Toyota.
V každoročním testu analytické firmy J.D. Power soupeří tři roky staré automobily. Analytici srovnávají dnešní prodejní cenu auta s jeho počáteční hodnotou. Letos byl Lexus opět vyhlášen producentem největšího počtu modelů, které nejpomaleji tratí na hodnotě. První místo ve svých segmentech zaujalo hned šest aut.
Lexus GS dosáhl nejlepšího výsledku v kategorii středně velkých aut prémiové třídy, model RC se umístil na čelní pozici mezi kompakty třídy premium, dvě příčky před Lexusem IS, a hatchback CT si odnesl vítězství v segmentu Premium Car, kam Američané zařadili nejen malá auta, ale i kompakty třídy C, jako je právě Lexus CT.
Ze skvělých výsledků se radují i SUV od Lexusu. Model LX skončil na prvním místě v kategorii velkých SUV prémiové třídy, Lexus RX vede žebříček mezi SUV střední velikosti, přičemž druhou pozici v této třídě zaujal model GX. Lexus NX pak vyhrál v kategorii kompaktních SUV třídy premium.
Velmi vysokou hodnotu si podle názoru J.D. Power udržují také Toyoty. Modely japonského výrobce se umístily na čelních pozicích ve čtyřech segmentech. Toyota Prius nejpomaleji ztrácí na hodnotě mezi kompaktními MPV, stejně je na tom i Tacoma v segmentu pickupů střední velikosti a Toyota 4Runner mezi středně velkými SUV.
Na druhé příčce v posledním jmenovaném segmentu pak skončil model Highlander. Reprezentaci Toyoty na čelních pozicích uzavírá Tundra, která si vede nejlépe ve třídě Large Light-Duty Pickup.
Ba co víc, Prius a Tacoma, jakožto jediné modely, a Tundra, jako jeden ze dvou, docílily lepších výsledků, než je průměr pro jejich segmenty. A tím vynikající výsledky Toyoty nekončí. Další modely japonské značky také figurují na předních pozicích ve svých třídách. Toyota Camry zaujala druhé místo mezi vozy střední velikosti a model Avalon se dočkal stejného hodnocení v kategorii velkých automobilů.
Na stupních vítězů v segmentu malých a kompaktních aut pak stanuly rovněž Yaris a Prius. A aby toho nebylo málo, v kategorii kompaktních SUV je druhá Toyota RAV4, přičemž tutéž pozici zaujal model Sienna mezi MPV. K tomu ještě přidejme model Sequoia, který byl třetí v kategorii velkých SUV.
Do letošního hodnocení 2019 J.D. Power Resale Value Awards bylo zařazeno 256 modelů aut. Analytici prozkoumali více než 630 tisíc transakcí, z čehož se na jeden model vztahovalo průměrně 2 400. Test vycházel z informací shromážděných od ledna do června roku 2019.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.