Výrobce, jehož auta výjimečně dobře odolávají zkoušce času? V aktuálním americkém testu 2019 J.D. Power Resale Value Awards obdrželo šest modelů japonské značky Lexus ocenění, že ve svém segmentu nejméně ztrácejí na hodnotě. Skvělé výsledky si připsala rovněž Toyota.
V každoročním testu analytické firmy J.D. Power soupeří tři roky staré automobily. Analytici srovnávají dnešní prodejní cenu auta s jeho počáteční hodnotou. Letos byl Lexus opět vyhlášen producentem největšího počtu modelů, které nejpomaleji tratí na hodnotě. První místo ve svých segmentech zaujalo hned šest aut.
Lexus GS dosáhl nejlepšího výsledku v kategorii středně velkých aut prémiové třídy, model RC se umístil na čelní pozici mezi kompakty třídy premium, dvě příčky před Lexusem IS, a hatchback CT si odnesl vítězství v segmentu Premium Car, kam Američané zařadili nejen malá auta, ale i kompakty třídy C, jako je právě Lexus CT.
Ze skvělých výsledků se radují i SUV od Lexusu. Model LX skončil na prvním místě v kategorii velkých SUV prémiové třídy, Lexus RX vede žebříček mezi SUV střední velikosti, přičemž druhou pozici v této třídě zaujal model GX. Lexus NX pak vyhrál v kategorii kompaktních SUV třídy premium.
Velmi vysokou hodnotu si podle názoru J.D. Power udržují také Toyoty. Modely japonského výrobce se umístily na čelních pozicích ve čtyřech segmentech. Toyota Prius nejpomaleji ztrácí na hodnotě mezi kompaktními MPV, stejně je na tom i Tacoma v segmentu pickupů střední velikosti a Toyota 4Runner mezi středně velkými SUV.
Na druhé příčce v posledním jmenovaném segmentu pak skončil model Highlander. Reprezentaci Toyoty na čelních pozicích uzavírá Tundra, která si vede nejlépe ve třídě Large Light-Duty Pickup.
Ba co víc, Prius a Tacoma, jakožto jediné modely, a Tundra, jako jeden ze dvou, docílily lepších výsledků, než je průměr pro jejich segmenty. A tím vynikající výsledky Toyoty nekončí. Další modely japonské značky také figurují na předních pozicích ve svých třídách. Toyota Camry zaujala druhé místo mezi vozy střední velikosti a model Avalon se dočkal stejného hodnocení v kategorii velkých automobilů.
Na stupních vítězů v segmentu malých a kompaktních aut pak stanuly rovněž Yaris a Prius. A aby toho nebylo málo, v kategorii kompaktních SUV je druhá Toyota RAV4, přičemž tutéž pozici zaujal model Sienna mezi MPV. K tomu ještě přidejme model Sequoia, který byl třetí v kategorii velkých SUV.
Do letošního hodnocení 2019 J.D. Power Resale Value Awards bylo zařazeno 256 modelů aut. Analytici prozkoumali více než 630 tisíc transakcí, z čehož se na jeden model vztahovalo průměrně 2 400. Test vycházel z informací shromážděných od ledna do června roku 2019.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?