Výrobce, jehož auta výjimečně dobře odolávají zkoušce času? V aktuálním americkém testu 2019 J.D. Power Resale Value Awards obdrželo šest modelů japonské značky Lexus ocenění, že ve svém segmentu nejméně ztrácejí na hodnotě. Skvělé výsledky si připsala rovněž Toyota.
V každoročním testu analytické firmy J.D. Power soupeří tři roky staré automobily. Analytici srovnávají dnešní prodejní cenu auta s jeho počáteční hodnotou. Letos byl Lexus opět vyhlášen producentem největšího počtu modelů, které nejpomaleji tratí na hodnotě. První místo ve svých segmentech zaujalo hned šest aut.
Lexus GS dosáhl nejlepšího výsledku v kategorii středně velkých aut prémiové třídy, model RC se umístil na čelní pozici mezi kompakty třídy premium, dvě příčky před Lexusem IS, a hatchback CT si odnesl vítězství v segmentu Premium Car, kam Američané zařadili nejen malá auta, ale i kompakty třídy C, jako je právě Lexus CT.
Ze skvělých výsledků se radují i SUV od Lexusu. Model LX skončil na prvním místě v kategorii velkých SUV prémiové třídy, Lexus RX vede žebříček mezi SUV střední velikosti, přičemž druhou pozici v této třídě zaujal model GX. Lexus NX pak vyhrál v kategorii kompaktních SUV třídy premium.
Velmi vysokou hodnotu si podle názoru J.D. Power udržují také Toyoty. Modely japonského výrobce se umístily na čelních pozicích ve čtyřech segmentech. Toyota Prius nejpomaleji ztrácí na hodnotě mezi kompaktními MPV, stejně je na tom i Tacoma v segmentu pickupů střední velikosti a Toyota 4Runner mezi středně velkými SUV.
Na druhé příčce v posledním jmenovaném segmentu pak skončil model Highlander. Reprezentaci Toyoty na čelních pozicích uzavírá Tundra, která si vede nejlépe ve třídě Large Light-Duty Pickup.
Ba co víc, Prius a Tacoma, jakožto jediné modely, a Tundra, jako jeden ze dvou, docílily lepších výsledků, než je průměr pro jejich segmenty. A tím vynikající výsledky Toyoty nekončí. Další modely japonské značky také figurují na předních pozicích ve svých třídách. Toyota Camry zaujala druhé místo mezi vozy střední velikosti a model Avalon se dočkal stejného hodnocení v kategorii velkých automobilů.
Na stupních vítězů v segmentu malých a kompaktních aut pak stanuly rovněž Yaris a Prius. A aby toho nebylo málo, v kategorii kompaktních SUV je druhá Toyota RAV4, přičemž tutéž pozici zaujal model Sienna mezi MPV. K tomu ještě přidejme model Sequoia, který byl třetí v kategorii velkých SUV.
Do letošního hodnocení 2019 J.D. Power Resale Value Awards bylo zařazeno 256 modelů aut. Analytici prozkoumali více než 630 tisíc transakcí, z čehož se na jeden model vztahovalo průměrně 2 400. Test vycházel z informací shromážděných od ledna do června roku 2019.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.