Výrobce, jehož auta výjimečně dobře odolávají zkoušce času? V aktuálním americkém testu 2019 J.D. Power Resale Value Awards obdrželo šest modelů japonské značky Lexus ocenění, že ve svém segmentu nejméně ztrácejí na hodnotě. Skvělé výsledky si připsala rovněž Toyota.
V každoročním testu analytické firmy J.D. Power soupeří tři roky staré automobily. Analytici srovnávají dnešní prodejní cenu auta s jeho počáteční hodnotou. Letos byl Lexus opět vyhlášen producentem největšího počtu modelů, které nejpomaleji tratí na hodnotě. První místo ve svých segmentech zaujalo hned šest aut.
Lexus GS dosáhl nejlepšího výsledku v kategorii středně velkých aut prémiové třídy, model RC se umístil na čelní pozici mezi kompakty třídy premium, dvě příčky před Lexusem IS, a hatchback CT si odnesl vítězství v segmentu Premium Car, kam Američané zařadili nejen malá auta, ale i kompakty třídy C, jako je právě Lexus CT.
Ze skvělých výsledků se radují i SUV od Lexusu. Model LX skončil na prvním místě v kategorii velkých SUV prémiové třídy, Lexus RX vede žebříček mezi SUV střední velikosti, přičemž druhou pozici v této třídě zaujal model GX. Lexus NX pak vyhrál v kategorii kompaktních SUV třídy premium.
Velmi vysokou hodnotu si podle názoru J.D. Power udržují také Toyoty. Modely japonského výrobce se umístily na čelních pozicích ve čtyřech segmentech. Toyota Prius nejpomaleji ztrácí na hodnotě mezi kompaktními MPV, stejně je na tom i Tacoma v segmentu pickupů střední velikosti a Toyota 4Runner mezi středně velkými SUV.
Na druhé příčce v posledním jmenovaném segmentu pak skončil model Highlander. Reprezentaci Toyoty na čelních pozicích uzavírá Tundra, která si vede nejlépe ve třídě Large Light-Duty Pickup.
Ba co víc, Prius a Tacoma, jakožto jediné modely, a Tundra, jako jeden ze dvou, docílily lepších výsledků, než je průměr pro jejich segmenty. A tím vynikající výsledky Toyoty nekončí. Další modely japonské značky také figurují na předních pozicích ve svých třídách. Toyota Camry zaujala druhé místo mezi vozy střední velikosti a model Avalon se dočkal stejného hodnocení v kategorii velkých automobilů.
Na stupních vítězů v segmentu malých a kompaktních aut pak stanuly rovněž Yaris a Prius. A aby toho nebylo málo, v kategorii kompaktních SUV je druhá Toyota RAV4, přičemž tutéž pozici zaujal model Sienna mezi MPV. K tomu ještě přidejme model Sequoia, který byl třetí v kategorii velkých SUV.
Do letošního hodnocení 2019 J.D. Power Resale Value Awards bylo zařazeno 256 modelů aut. Analytici prozkoumali více než 630 tisíc transakcí, z čehož se na jeden model vztahovalo průměrně 2 400. Test vycházel z informací shromážděných od ledna do června roku 2019.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?