Takovou sumu zvládla už spousta vozů a o takových rekordmanech slýcháme poměrně často. U stařičkého Opelu Corsa B tato cifra překvapí. Obdivuhodná je především výdrž všech komponentů, malé městské vozítko zvládlo tuto kilometrovou nádrž téměř bez závad.
Bájnou metu 1 000 000 kilometrů nepokoří jen tak nějaké vozidlo. Nejdůležitějšími faktory jsou však údržba a druh provozu. Pokud je údržba zanedbávána a vůz jezdí jen krátké trasy po městě, trpí všechny komponenty. Okamžik, kdy už takový vůz není výhodné opravovat, nastane poměrně brzy. Pokud je však stejný vůz poctivě udržován a jezdí pouze delší trasy mimo město, může se svým nájezdem dostat i k této sedmiciferné hodnotě. Takovým případem je Opel Corsa B s atmosferickým naftovým motorem 1.7 D pod jeho kapotou. Německý majitel s tímto vozem tohoto čísla dosáhl a vůz je nadále v provozu. Při dojíždění do práce ujede každý den 165 km.
Pohled do servisní knížky možná může být překvapením, každodenní dlouhé trasy však nejsou pro vůz tak velkou zátěží jako poskakování po městě. Největším 'problémem' byla výměna alternátoru a startéru každých 200 až 250 tisíc km. Také bylo jednou vyměněno těsnění pod hlavou válců. Jinak se jednalo o běžnou údržbu. Poprvé byla spojka preventivně vyměněna při 300 000 kilometrech. To však příliš brzy, ta druhá už má na kontě 700 000 km! A to i přes časté využití tažného zařízení.
Motor je stále původní, nevykazuje ani žádnou spotřebu oleje. Naftová jednotka o objemu 1,7 litru se skromným výkonem 44 kW (60 koní) má původ u Isuzu. Nevyniká sice kultivovaností ani jízdními výkony, jeho životnost je však ohromná a spotřeba paliva nízká. Na jednu nádrž o objemu 45 litrů urazí majitel 1000 km. Z toho vychází spotřeba 4,5 litru na 100 km.
Největším problémem vozu je samozřejmě koroze, tou trpí všechny Opely z tohoto období. Majitel se však o svůj vůz pečlivě stará a snaží se s touto oranžovou nemocí bojovat a je to na voze vidět. Přesto si však pochvaluje, že si na autě může všechno opravit sám a vzhledem k nízké spotřebě jsou náklady na provoz minimální. Se svou Corsou se podíval i do Španělska, Velké Británie a chystá do Norska k Severnímu mysu. Tak mu držme palce, aby to jeho rekordní Corsa zvládla.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.