Takovou sumu zvládla už spousta vozů a o takových rekordmanech slýcháme poměrně často. U stařičkého Opelu Corsa B tato cifra překvapí. Obdivuhodná je především výdrž všech komponentů, malé městské vozítko zvládlo tuto kilometrovou nádrž téměř bez závad.
Bájnou metu 1 000 000 kilometrů nepokoří jen tak nějaké vozidlo. Nejdůležitějšími faktory jsou však údržba a druh provozu. Pokud je údržba zanedbávána a vůz jezdí jen krátké trasy po městě, trpí všechny komponenty. Okamžik, kdy už takový vůz není výhodné opravovat, nastane poměrně brzy. Pokud je však stejný vůz poctivě udržován a jezdí pouze delší trasy mimo město, může se svým nájezdem dostat i k této sedmiciferné hodnotě. Takovým případem je Opel Corsa B s atmosferickým naftovým motorem 1.7 D pod jeho kapotou. Německý majitel s tímto vozem tohoto čísla dosáhl a vůz je nadále v provozu. Při dojíždění do práce ujede každý den 165 km.
Pohled do servisní knížky možná může být překvapením, každodenní dlouhé trasy však nejsou pro vůz tak velkou zátěží jako poskakování po městě. Největším 'problémem' byla výměna alternátoru a startéru každých 200 až 250 tisíc km. Také bylo jednou vyměněno těsnění pod hlavou válců. Jinak se jednalo o běžnou údržbu. Poprvé byla spojka preventivně vyměněna při 300 000 kilometrech. To však příliš brzy, ta druhá už má na kontě 700 000 km! A to i přes časté využití tažného zařízení.
Motor je stále původní, nevykazuje ani žádnou spotřebu oleje. Naftová jednotka o objemu 1,7 litru se skromným výkonem 44 kW (60 koní) má původ u Isuzu. Nevyniká sice kultivovaností ani jízdními výkony, jeho životnost je však ohromná a spotřeba paliva nízká. Na jednu nádrž o objemu 45 litrů urazí majitel 1000 km. Z toho vychází spotřeba 4,5 litru na 100 km.
Největším problémem vozu je samozřejmě koroze, tou trpí všechny Opely z tohoto období. Majitel se však o svůj vůz pečlivě stará a snaží se s touto oranžovou nemocí bojovat a je to na voze vidět. Přesto si však pochvaluje, že si na autě může všechno opravit sám a vzhledem k nízké spotřebě jsou náklady na provoz minimální. Se svou Corsou se podíval i do Španělska, Velké Británie a chystá do Norska k Severnímu mysu. Tak mu držme palce, aby to jeho rekordní Corsa zvládla.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?