Takovou sumu zvládla už spousta vozů a o takových rekordmanech slýcháme poměrně často. U stařičkého Opelu Corsa B tato cifra překvapí. Obdivuhodná je především výdrž všech komponentů, malé městské vozítko zvládlo tuto kilometrovou nádrž téměř bez závad.
Bájnou metu 1 000 000 kilometrů nepokoří jen tak nějaké vozidlo. Nejdůležitějšími faktory jsou však údržba a druh provozu. Pokud je údržba zanedbávána a vůz jezdí jen krátké trasy po městě, trpí všechny komponenty. Okamžik, kdy už takový vůz není výhodné opravovat, nastane poměrně brzy. Pokud je však stejný vůz poctivě udržován a jezdí pouze delší trasy mimo město, může se svým nájezdem dostat i k této sedmiciferné hodnotě. Takovým případem je Opel Corsa B s atmosferickým naftovým motorem 1.7 D pod jeho kapotou. Německý majitel s tímto vozem tohoto čísla dosáhl a vůz je nadále v provozu. Při dojíždění do práce ujede každý den 165 km.
Pohled do servisní knížky možná může být překvapením, každodenní dlouhé trasy však nejsou pro vůz tak velkou zátěží jako poskakování po městě. Největším 'problémem' byla výměna alternátoru a startéru každých 200 až 250 tisíc km. Také bylo jednou vyměněno těsnění pod hlavou válců. Jinak se jednalo o běžnou údržbu. Poprvé byla spojka preventivně vyměněna při 300 000 kilometrech. To však příliš brzy, ta druhá už má na kontě 700 000 km! A to i přes časté využití tažného zařízení.
Motor je stále původní, nevykazuje ani žádnou spotřebu oleje. Naftová jednotka o objemu 1,7 litru se skromným výkonem 44 kW (60 koní) má původ u Isuzu. Nevyniká sice kultivovaností ani jízdními výkony, jeho životnost je však ohromná a spotřeba paliva nízká. Na jednu nádrž o objemu 45 litrů urazí majitel 1000 km. Z toho vychází spotřeba 4,5 litru na 100 km.
Největším problémem vozu je samozřejmě koroze, tou trpí všechny Opely z tohoto období. Majitel se však o svůj vůz pečlivě stará a snaží se s touto oranžovou nemocí bojovat a je to na voze vidět. Přesto si však pochvaluje, že si na autě může všechno opravit sám a vzhledem k nízké spotřebě jsou náklady na provoz minimální. Se svou Corsou se podíval i do Španělska, Velké Británie a chystá do Norska k Severnímu mysu. Tak mu držme palce, aby to jeho rekordní Corsa zvládla.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.