Takovou sumu zvládla už spousta vozů a o takových rekordmanech slýcháme poměrně často. U stařičkého Opelu Corsa B tato cifra překvapí. Obdivuhodná je především výdrž všech komponentů, malé městské vozítko zvládlo tuto kilometrovou nádrž téměř bez závad.
Bájnou metu 1 000 000 kilometrů nepokoří jen tak nějaké vozidlo. Nejdůležitějšími faktory jsou však údržba a druh provozu. Pokud je údržba zanedbávána a vůz jezdí jen krátké trasy po městě, trpí všechny komponenty. Okamžik, kdy už takový vůz není výhodné opravovat, nastane poměrně brzy. Pokud je však stejný vůz poctivě udržován a jezdí pouze delší trasy mimo město, může se svým nájezdem dostat i k této sedmiciferné hodnotě. Takovým případem je Opel Corsa B s atmosferickým naftovým motorem 1.7 D pod jeho kapotou. Německý majitel s tímto vozem tohoto čísla dosáhl a vůz je nadále v provozu. Při dojíždění do práce ujede každý den 165 km.
Pohled do servisní knížky možná může být překvapením, každodenní dlouhé trasy však nejsou pro vůz tak velkou zátěží jako poskakování po městě. Největším 'problémem' byla výměna alternátoru a startéru každých 200 až 250 tisíc km. Také bylo jednou vyměněno těsnění pod hlavou válců. Jinak se jednalo o běžnou údržbu. Poprvé byla spojka preventivně vyměněna při 300 000 kilometrech. To však příliš brzy, ta druhá už má na kontě 700 000 km! A to i přes časté využití tažného zařízení.
Motor je stále původní, nevykazuje ani žádnou spotřebu oleje. Naftová jednotka o objemu 1,7 litru se skromným výkonem 44 kW (60 koní) má původ u Isuzu. Nevyniká sice kultivovaností ani jízdními výkony, jeho životnost je však ohromná a spotřeba paliva nízká. Na jednu nádrž o objemu 45 litrů urazí majitel 1000 km. Z toho vychází spotřeba 4,5 litru na 100 km.
Největším problémem vozu je samozřejmě koroze, tou trpí všechny Opely z tohoto období. Majitel se však o svůj vůz pečlivě stará a snaží se s touto oranžovou nemocí bojovat a je to na voze vidět. Přesto si však pochvaluje, že si na autě může všechno opravit sám a vzhledem k nízké spotřebě jsou náklady na provoz minimální. Se svou Corsou se podíval i do Španělska, Velké Británie a chystá do Norska k Severnímu mysu. Tak mu držme palce, aby to jeho rekordní Corsa zvládla.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.