Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

pet / AutoRoad.cz, 15. září 2019, 17:00 Google+

Volkswagen představil hatchback ID.3 jako elektrickou alternativu k běžnému Golfu. Motoristé, kteří hledají alternativu ke Golfu R s elektrickým pohonem se také dočkají, musí však být trpěliví.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Firma se sídlem ve Wolfsburgu nemá v plánu vyřadit svou divizi sportovních vozů s písmenem R v názvu ze své elektrifikační strategie. „Pokud má R budoucnost, musí být elektrická, je to velmi jednoduché,“ vysvětlil člen představenstva Volkswagen Jurgen Stackmann v rozhovoru s britským časopisem Autocar. Je mnohem snazší elektrifikovat běžný hatchback, jako je ID.3, než sportovní auto pro nadšence jako je Golf R.

Stackmannův tým je právě v procesu definování parametrů, které musí vůz sportovní divize R splnit, pakliže bude poháněn elektromotorem. Inženýři by si ostrou variantu modelu ID.3 představovali s pohonem všech čtyř kol - pravděpodobně s dvojicí elektromotorů - a akceleraci překonávající modely z řady GTI. Dosažení tohoto cíle bude vyžadovat dosažení křehké rovnováhy mezi výkonem a dojezdem. Volkswagen ID.3 vyvinutý divizí R by mohl dorazit v roce 2024. V mezičase začne postupná částečná elektrifikace modelů Volkswagen R, které dostanou plug-in hybridní pohon v kombinaci s benzinovým motorem. V současné době je ve vývoji výkonná verze Touaregu jako plug-in hybridu. Že divize R nekončí dokazuje i závodní vůz ID.R, který v roce 2019 překonal několik rekordů.

img-responsive

Závodní vůz ID.R ukazuje, že ostré Volkswageny čeká elektrická budoucnost | foto: Volkswagen

Standardní ID.3 je nasazen do stejného segmentu jako Honda E, která debutovala v produkční podobě během frankfurtské show. Japonská firma také používá písmeno R k označení svých sportovních modelů, ale jeden z jejích vedoucích pracovníků prozradil, že se Hondy E Type-R nedočkáme.

Vytisknout

Diskuze: Výkonná R-verze Volkswagenu ID.3 by měla přijít do pěti let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Sian

Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  2. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  3. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  4. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  5. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  6. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud