Volkswagen představil hatchback ID.3 jako elektrickou alternativu k běžnému Golfu. Motoristé, kteří hledají alternativu ke Golfu R s elektrickým pohonem se také dočkají, musí však být trpěliví.
Firma se sídlem ve Wolfsburgu nemá v plánu vyřadit svou divizi sportovních vozů s písmenem R v názvu ze své elektrifikační strategie. „Pokud má R budoucnost, musí být elektrická, je to velmi jednoduché,“ vysvětlil člen představenstva Volkswagen Jurgen Stackmann v rozhovoru s britským časopisem Autocar. Je mnohem snazší elektrifikovat běžný hatchback, jako je ID.3, než sportovní auto pro nadšence jako je Golf R.
Stackmannův tým je právě v procesu definování parametrů, které musí vůz sportovní divize R splnit, pakliže bude poháněn elektromotorem. Inženýři by si ostrou variantu modelu ID.3 představovali s pohonem všech čtyř kol - pravděpodobně s dvojicí elektromotorů - a akceleraci překonávající modely z řady GTI. Dosažení tohoto cíle bude vyžadovat dosažení křehké rovnováhy mezi výkonem a dojezdem. Volkswagen ID.3 vyvinutý divizí R by mohl dorazit v roce 2024. V mezičase začne postupná částečná elektrifikace modelů Volkswagen R, které dostanou plug-in hybridní pohon v kombinaci s benzinovým motorem. V současné době je ve vývoji výkonná verze Touaregu jako plug-in hybridu. Že divize R nekončí dokazuje i závodní vůz ID.R, který v roce 2019 překonal několik rekordů.
Standardní ID.3 je nasazen do stejného segmentu jako Honda E, která debutovala v produkční podobě během frankfurtské show. Japonská firma také používá písmeno R k označení svých sportovních modelů, ale jeden z jejích vedoucích pracovníků prozradil, že se Hondy E Type-R nedočkáme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?