Volkswagen představil hatchback ID.3 jako elektrickou alternativu k běžnému Golfu. Motoristé, kteří hledají alternativu ke Golfu R s elektrickým pohonem se také dočkají, musí však být trpěliví.
Firma se sídlem ve Wolfsburgu nemá v plánu vyřadit svou divizi sportovních vozů s písmenem R v názvu ze své elektrifikační strategie. „Pokud má R budoucnost, musí být elektrická, je to velmi jednoduché,“ vysvětlil člen představenstva Volkswagen Jurgen Stackmann v rozhovoru s britským časopisem Autocar. Je mnohem snazší elektrifikovat běžný hatchback, jako je ID.3, než sportovní auto pro nadšence jako je Golf R.
Stackmannův tým je právě v procesu definování parametrů, které musí vůz sportovní divize R splnit, pakliže bude poháněn elektromotorem. Inženýři by si ostrou variantu modelu ID.3 představovali s pohonem všech čtyř kol - pravděpodobně s dvojicí elektromotorů - a akceleraci překonávající modely z řady GTI. Dosažení tohoto cíle bude vyžadovat dosažení křehké rovnováhy mezi výkonem a dojezdem. Volkswagen ID.3 vyvinutý divizí R by mohl dorazit v roce 2024. V mezičase začne postupná částečná elektrifikace modelů Volkswagen R, které dostanou plug-in hybridní pohon v kombinaci s benzinovým motorem. V současné době je ve vývoji výkonná verze Touaregu jako plug-in hybridu. Že divize R nekončí dokazuje i závodní vůz ID.R, který v roce 2019 překonal několik rekordů.
Standardní ID.3 je nasazen do stejného segmentu jako Honda E, která debutovala v produkční podobě během frankfurtské show. Japonská firma také používá písmeno R k označení svých sportovních modelů, ale jeden z jejích vedoucích pracovníků prozradil, že se Hondy E Type-R nedočkáme.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?