Představením nové značky Škoda iV a prvních sériově vyráběných elektrifikovaných vozů Škoda Superb iV a Škoda CITIGOe iV vstupuje značka do éry elektromobility.
Kromě prvního vozu Škoda s plug-in hybridním pohonem, modelu Superb iV, doplňuje nabídku nedávno modernizované vlajkové lodě robustní verze Scout. Rozšíření modelové řady se dočkaly i modely Scala a městské SUV Kamiq. Nová výbavová varianta Monte Carlo dodává těmto vozům sportovně-lifestylový tón. Nové verze Scala G-TEC a Kamiq G-TEC doplňují nabídku úsporných a velmi ekologických vozů značky Škoda s pohonem na zemní plyn. Automobilka intenzivně podporuje oblast digitalizace v rámci své Strategie 2025. Škoda DigiLab uvede na trh několik digitálních služeb.
Elektromobilita: Škoda vstoupila se značkou iV do nové éryV polovině května představila Škoda ve slovenské metropoli Bratislavě novou značku pro elektrifikované vozy s názvem iV. Při této příležitosti představila také první dva elektrifikované sériové vozy v historii značky. Čistě elektrický model CITIGOe iV a Superb iV s plug-in hybridním pohonem nabízí „Simply Clever“ e-mobilitu a to díky krátkým dobíjecím časům, dlouhému dojezdu a dostupným cenám. Škoda tak oficiálně vstupuje do éry elektromobility a podniká kroky v přípravě na úspěšnou budoucnost. Od září 2019 vyrábí hlavní závod elektrické komponenty pro některé značky koncernu Volkswagen. Automobilka vyrábí v Mladé Boleslavi vysokonapěťové trakční baterie. Současně Škoda buduje výkonnou dobíjecí infrastrukturu pro elektrické vozy. Do roku 2025 plánuje výstavbu přibližně 7 000 dobíjecích stanic a investice ve výši přibližně 32 milionů euro. Škoda také intenzivně připravuje zaměstnance na elektromobilitu. Již více než 13 000 zaměstnanců absolvovalo školení zaměřená na výrobu elektrických vozů.
První elektrifikované modely Škoda Superb iV a Škoda CITIGOe iVŠkoda Superb iV a Škoda CITIGOe iV jsou první elektrifikované, sériově vyráběné vozy ve 124leté historii automobilky. Na začátku roku 2020 bude v nabídce vlajková loď s plug-in hybridním pohonem kombinující výkonný benzinový motor a elektromotor. CITIGOe iV je první sériový vůz značky poháněný elektromotorem o výkonu 61 kW. Dojezd činí až 260 km. Tento nejmenší model značky je poháněn elektřinou uloženou baterii a jeho provoz je tedy lokálně bezemisní.
Škoda Superb poprvé také ve verzi ScoutČtyři roky po představení třetí generace vozu Superb nabízí modernizovaná modelová řada výrazné designové změny a nové technologie. Poprvé je také nabízena robustní verze Scout. Technickou novinkou jsou nové full LED Matrix světlomety. Model Škoda Superb Scout, který je nabízen výhradně v karosářské verzi kombi, v sobě spojuje prvky offroadového vozu, mezi které patří pohon všech kol, robustní prvky karoserie a paket pro špatné cesty se zvětšenou světlou výškou, s elegancí multifunkčního lifestylového vozu kombi. V neposlední řadě přidává všechny přednosti modelové řady Superb.
Škoda Scala a Škoda Kamiq v nových variantách Monte Carlo a G-TECNovou výbavovou variantou Monte Carlo pro modely Scala a Kamiq rozšiřuje značka nabídku sportovně-lifestylových modelů také o kompaktní třídu a třídu městských SUV. Díky výrazným, černým prvkům karoserie mají sportovnější vzhled a nabízejí také lepší výbavu. V roce 2019 budou uvedeny na trh také modely Scala G-TEC a Kamiq G-TEC, které tak doplní nabídku velmi ekologických vozů s pohonem na zemní plyn. Při této příležitosti představí Škoda na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu studie podobné novým, sériovým vozům Scala G-TEC a Kamiq G-TEC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.