Neobvyklá jízda na limitu, pozoruhodné fotografie a první rekord na úpatí hory Tianmen Mountain! Volkswagen vytyčil se závodním elektromobilem ID.R velký milník v Číně a elektromobilitu posunul doslova na vrchol.
Romain Dumas (F) absolvoval 99 ostrých zatáček horské silnice, vinoucí se k hoře Tianmen, za 7:38,585 minuty, což je nový rekord. ID.R je v současnosti držitelem traťových rekordů na Pikes Peaku (USA) a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (GB). Kromě toho také zajel nejrychlejší kolo v kategorii elektromobilů na Severní smyčce Nürburgringu (D). A nyní stanovil nejlepší čas rovněž na hoře Tianmen v Číně. ID.R je zástupcem nové rodiny elektromobilů Volkswagen ID. v motoristickém sportu. První sériově vyráběný model – ID.31 – oslaví světovou premiéru 10. září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
„Volkswagen novým rekordem se závodním vozem ID.R na opravdu ohromující silnici znovu dokázal, jakých výkonů je elektromobilita budoucnosti již dnes schopna,“ říká Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy. „Nejen, že elektromobily, jako je ID.R, vylepšují etablované rekordy a stanovují nová měřítka – ID.R také ukazuje, jak emocionální a vzrušující je mobilita budoucnosti.“
„Tianmen Shan Big Gate Road“ na úpatí hory Tianmen je opravdu nevšední výzvou. Romain Dumas přistupoval k „čínské výzvě“ o délce 10,906 kilometru až k „Bráně do nebes“ – 131,5 metru vysokému skalnímu útvaru – s respektem i odvahou. Celkem 99 zatáček, z nichž některé mají poloměr pouhých šest metrů, je propojeno krátkými rovinkami, ale také rychlými úseky s táhlými zatáčkami, na nichž bylo možné dosáhnout rychlosti jízdy až 230 km/h. Jízda zahrnovala rovněž intenzivní brzdění v extrémně úzkých tunelech. Dumas zvládl tyto extrémní jezdecké výzvy bravurně, a to v novém oficiálním rekordním čase. ID.R je poháněn dvěma elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) a jezdí na speciálně vyvinutých pneumatikách Bridgestone Potenza. Speciálně pro pokus o rekord se závodním vozem ID.R byla na hoře Tianmen vytyčena notářsky ověřená startovní a cílová čára.
Ohlasy k rekordní jízdě na hoře Tianmen MountainRomain Dumas (F), Volkswagen ID.R
„Na tuto rekordní jízdu na hoře Tianmen budu jistě navždy vzpomínat jako na můj nejúžasnější úkol. Jsem hrdý, že jsem s elektromobilem Volkswagen ID.R stanovil rekord v Číně. Vzhledem k nemnoha dostupným informacím a zkušebním jízdám, které jsme předtím absolvovali, to byla enormní výzva. Trať je neuvěřitelně úzká a plná zatáček. Ale díky výkonu elektromobilu ID.R mi jízda přinášela neuvěřitelné potěšení. Na krátkých rovinkách byl velkou výhodou obrovský točivý moment, na rychlých úsecích zvýšila adhezi aerodynamika.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.