Neobvyklá jízda na limitu, pozoruhodné fotografie a první rekord na úpatí hory Tianmen Mountain! Volkswagen vytyčil se závodním elektromobilem ID.R velký milník v Číně a elektromobilitu posunul doslova na vrchol.
Romain Dumas (F) absolvoval 99 ostrých zatáček horské silnice, vinoucí se k hoře Tianmen, za 7:38,585 minuty, což je nový rekord. ID.R je v současnosti držitelem traťových rekordů na Pikes Peaku (USA) a na Festivalu rychlosti v Goodwoodu (GB). Kromě toho také zajel nejrychlejší kolo v kategorii elektromobilů na Severní smyčce Nürburgringu (D). A nyní stanovil nejlepší čas rovněž na hoře Tianmen v Číně. ID.R je zástupcem nové rodiny elektromobilů Volkswagen ID. v motoristickém sportu. První sériově vyráběný model – ID.31 – oslaví světovou premiéru 10. září na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
„Volkswagen novým rekordem se závodním vozem ID.R na opravdu ohromující silnici znovu dokázal, jakých výkonů je elektromobilita budoucnosti již dnes schopna,“ říká Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen osobní vozy. „Nejen, že elektromobily, jako je ID.R, vylepšují etablované rekordy a stanovují nová měřítka – ID.R také ukazuje, jak emocionální a vzrušující je mobilita budoucnosti.“
„Tianmen Shan Big Gate Road“ na úpatí hory Tianmen je opravdu nevšední výzvou. Romain Dumas přistupoval k „čínské výzvě“ o délce 10,906 kilometru až k „Bráně do nebes“ – 131,5 metru vysokému skalnímu útvaru – s respektem i odvahou. Celkem 99 zatáček, z nichž některé mají poloměr pouhých šest metrů, je propojeno krátkými rovinkami, ale také rychlými úseky s táhlými zatáčkami, na nichž bylo možné dosáhnout rychlosti jízdy až 230 km/h. Jízda zahrnovala rovněž intenzivní brzdění v extrémně úzkých tunelech. Dumas zvládl tyto extrémní jezdecké výzvy bravurně, a to v novém oficiálním rekordním čase. ID.R je poháněn dvěma elektromotory s celkovým nejvyšším výkonem 500 kW (680 k) a jezdí na speciálně vyvinutých pneumatikách Bridgestone Potenza. Speciálně pro pokus o rekord se závodním vozem ID.R byla na hoře Tianmen vytyčena notářsky ověřená startovní a cílová čára.
Ohlasy k rekordní jízdě na hoře Tianmen MountainRomain Dumas (F), Volkswagen ID.R
„Na tuto rekordní jízdu na hoře Tianmen budu jistě navždy vzpomínat jako na můj nejúžasnější úkol. Jsem hrdý, že jsem s elektromobilem Volkswagen ID.R stanovil rekord v Číně. Vzhledem k nemnoha dostupným informacím a zkušebním jízdám, které jsme předtím absolvovali, to byla enormní výzva. Trať je neuvěřitelně úzká a plná zatáček. Ale díky výkonu elektromobilu ID.R mi jízda přinášela neuvěřitelné potěšení. Na krátkých rovinkách byl velkou výhodou obrovský točivý moment, na rychlých úsecích zvýšila adhezi aerodynamika.“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.