Toyota začíná postupně vracet do svého portfolia sportovní modely. Začalo to modelem GT86 ve spolupráci se Subaru, poté přišla Supra ve spolupráci s BMW. Nyní se spekuluje o nové generaci Toyoty MR2, která by podle hlavního inženýra mohla vzniknout ve spolupráci s Porsche.
V minulosti ukončovala Toyota výrobu svých sportovních modelů bez uvedení nástupce a soustředila se spíše na hybridní vozy. Poslední dobou se však vrací ke kořenům a předvádí jak nové modely - GT86, tak nástupce nositelů legendárních jmen - Supra. Aby automobilka ušetřila náklady spojila síly s jinými výrobci. GT86 vznikla ve spolupráci se Subaru, Supra ve spolupráci s BMW. V minulém roce se Toyota zmínila že obnoví výrobu modelu Celica a/nebo modelu MR2. Tetsuya Yada, vedoucí inženýr vývoje Toyoty, se v jednom rozhovorů zmínil o vzkříšení modelu MR2.
Výroba poslední generace MR2 byla ukončena v roce 2007, jednalo se o malý roadster s motorem uprostřed, který konkuroval Mazdě MX-5. Jeho nástupce však bude poněkud z jiného těsta. Tetsuya Yada se v rozhovoru zmínil, že by na něm rád spolupracoval s automobilkou Porsche. Není ovšem jasné, zdali se jedná o jeho přání nebo už byla zahájena jednání o spolupráci.
Vzhledem k tomu, že má Porsche zkušenosti jak s hybridními pohony tak s vozy s čistě elektrickým pohonem, mohou spolu s Toyotou přivést na trh něco mimořádného. Šušká se o tom, že by se MR2 měla stát nejvýkonnějším sportovním modelem Toyota a měla by nakouknout do společnosti ostatních hypervozů. Výkon by se pak mohl přiblížit hranici 1000 koní.
Od sportovní odnože Toyoty GR (Gazoo Racing) se můžeme nejspíš těšit na velkou ofenzivu. Začalo to sportovním Yarisem GRMN s motorem z Lotusu Elise, poté přišla nová Supra. Pro Toyotu GT86 byla také potvrzena nová generace, která nejspíše také použije v názvu tato dvě písmena. Na Twitteru se Toyota zmínila, že nějakou formu úpravy ve stylu GR chystá pro téměř všechny modely. Máme se tedy na co těšit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.