Toyota začíná postupně vracet do svého portfolia sportovní modely. Začalo to modelem GT86 ve spolupráci se Subaru, poté přišla Supra ve spolupráci s BMW. Nyní se spekuluje o nové generaci Toyoty MR2, která by podle hlavního inženýra mohla vzniknout ve spolupráci s Porsche.
V minulosti ukončovala Toyota výrobu svých sportovních modelů bez uvedení nástupce a soustředila se spíše na hybridní vozy. Poslední dobou se však vrací ke kořenům a předvádí jak nové modely - GT86, tak nástupce nositelů legendárních jmen - Supra. Aby automobilka ušetřila náklady spojila síly s jinými výrobci. GT86 vznikla ve spolupráci se Subaru, Supra ve spolupráci s BMW. V minulém roce se Toyota zmínila že obnoví výrobu modelu Celica a/nebo modelu MR2. Tetsuya Yada, vedoucí inženýr vývoje Toyoty, se v jednom rozhovorů zmínil o vzkříšení modelu MR2.
Výroba poslední generace MR2 byla ukončena v roce 2007, jednalo se o malý roadster s motorem uprostřed, který konkuroval Mazdě MX-5. Jeho nástupce však bude poněkud z jiného těsta. Tetsuya Yada se v rozhovoru zmínil, že by na něm rád spolupracoval s automobilkou Porsche. Není ovšem jasné, zdali se jedná o jeho přání nebo už byla zahájena jednání o spolupráci.
Vzhledem k tomu, že má Porsche zkušenosti jak s hybridními pohony tak s vozy s čistě elektrickým pohonem, mohou spolu s Toyotou přivést na trh něco mimořádného. Šušká se o tom, že by se MR2 měla stát nejvýkonnějším sportovním modelem Toyota a měla by nakouknout do společnosti ostatních hypervozů. Výkon by se pak mohl přiblížit hranici 1000 koní.
Od sportovní odnože Toyoty GR (Gazoo Racing) se můžeme nejspíš těšit na velkou ofenzivu. Začalo to sportovním Yarisem GRMN s motorem z Lotusu Elise, poté přišla nová Supra. Pro Toyotu GT86 byla také potvrzena nová generace, která nejspíše také použije v názvu tato dvě písmena. Na Twitteru se Toyota zmínila, že nějakou formu úpravy ve stylu GR chystá pro téměř všechny modely. Máme se tedy na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.