Toyota začíná postupně vracet do svého portfolia sportovní modely. Začalo to modelem GT86 ve spolupráci se Subaru, poté přišla Supra ve spolupráci s BMW. Nyní se spekuluje o nové generaci Toyoty MR2, která by podle hlavního inženýra mohla vzniknout ve spolupráci s Porsche.
V minulosti ukončovala Toyota výrobu svých sportovních modelů bez uvedení nástupce a soustředila se spíše na hybridní vozy. Poslední dobou se však vrací ke kořenům a předvádí jak nové modely - GT86, tak nástupce nositelů legendárních jmen - Supra. Aby automobilka ušetřila náklady spojila síly s jinými výrobci. GT86 vznikla ve spolupráci se Subaru, Supra ve spolupráci s BMW. V minulém roce se Toyota zmínila že obnoví výrobu modelu Celica a/nebo modelu MR2. Tetsuya Yada, vedoucí inženýr vývoje Toyoty, se v jednom rozhovorů zmínil o vzkříšení modelu MR2.
Výroba poslední generace MR2 byla ukončena v roce 2007, jednalo se o malý roadster s motorem uprostřed, který konkuroval Mazdě MX-5. Jeho nástupce však bude poněkud z jiného těsta. Tetsuya Yada se v rozhovoru zmínil, že by na něm rád spolupracoval s automobilkou Porsche. Není ovšem jasné, zdali se jedná o jeho přání nebo už byla zahájena jednání o spolupráci.
Vzhledem k tomu, že má Porsche zkušenosti jak s hybridními pohony tak s vozy s čistě elektrickým pohonem, mohou spolu s Toyotou přivést na trh něco mimořádného. Šušká se o tom, že by se MR2 měla stát nejvýkonnějším sportovním modelem Toyota a měla by nakouknout do společnosti ostatních hypervozů. Výkon by se pak mohl přiblížit hranici 1000 koní.
Od sportovní odnože Toyoty GR (Gazoo Racing) se můžeme nejspíš těšit na velkou ofenzivu. Začalo to sportovním Yarisem GRMN s motorem z Lotusu Elise, poté přišla nová Supra. Pro Toyotu GT86 byla také potvrzena nová generace, která nejspíše také použije v názvu tato dvě písmena. Na Twitteru se Toyota zmínila, že nějakou formu úpravy ve stylu GR chystá pro téměř všechny modely. Máme se tedy na co těšit.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.