V minulosti ukončovala Toyota výrobu svých sportovních modelů bez uvedení nástupce a soustředila se spíše na hybridní vozy. Poslední dobou se však vrací ke kořenům a předvádí jak nové modely - GT86, tak nástupce nositelů legendárních jmen - Supra. Aby automobilka ušetřila náklady spojila síly s jinými výrobci. GT86 vznikla ve spolupráci se Subaru, Supra ve spolupráci s BMW. V minulém roce se Toyota zmínila že obnoví výrobu modelu Celica a/nebo modelu MR2. Tetsuya Yada, vedoucí inženýr vývoje Toyoty, se v jednom rozhovorů zmínil o vzkříšení modelu MR2.
Výroba poslední generace MR2 byla ukončena v roce 2007, jednalo se o malý roadster s motorem uprostřed, který konkuroval Mazdě MX-5. Jeho nástupce však bude poněkud z jiného těsta. Tetsuya Yada se v rozhovoru zmínil, že by na něm rád spolupracoval s automobilkou Porsche. Není ovšem jasné, zdali se jedná o jeho přání nebo už byla zahájena jednání o spolupráci.
Vzhledem k tomu, že má Porsche zkušenosti jak s hybridními pohony tak s vozy s čistě elektrickým pohonem, mohou spolu s Toyotou přivést na trh něco mimořádného. Šušká se o tom, že by se MR2 měla stát nejvýkonnějším sportovním modelem Toyota a měla by nakouknout do společnosti ostatních hypervozů. Výkon by se pak mohl přiblížit hranici 1000 koní.
Od sportovní odnože Toyoty GR (Gazoo Racing) se můžeme nejspíš těšit na velkou ofenzivu. Začalo to sportovním Yarisem GRMN s motorem z Lotusu Elise, poté přišla nová Supra. Pro Toyotu GT86 byla také potvrzena nová generace, která nejspíše také použije v názvu tato dvě písmena. Na Twitteru se Toyota zmínila, že nějakou formu úpravy ve stylu GR chystá pro téměř všechny modely. Máme se tedy na co těšit.