Audi Q7: SUV prestižní třídy vyjíždí

ar1, 18. srpna 2005, 21:49 Google+

Automobilka Audi právě uvolnila první oficiální snímky a informace týkající se jejího chystaného SUV modelu Q7,...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Audi Press

Sdílejte článek

který kombinuje sportovní vlastnosti a sofistikované technologie s mimořádnou flexibilitou a komfortem luxusní limuzíny. Jízdní dynamikou na silnicích se Audi Q7 vyrovná nejlepším sportovním vozům, terénními vlastnostmi potom stanovuje nová měřítka segmentu SUV modelů.

Audi Q7 udává nové trendy už svým originálním designem. Pro značku Audi příznačnou dynamiku nový model Q7 avizuje výrazně vyklenutou křivkou střechy, která i díky skloněnému D-sloupku karoserie v mnohém připomíná siluetu velkých vozů kupé, a vysoko posazenou linií boků, sledovanou spodními okraji bočních oken. Výjimečné výkony vozu naznačuje i efektní V-prolis kapoty motoru, který plynule přechází v mohutnou předsazenou masku chladiče. Silný vizuální dojem dotváří efektní dvoutónové kontrastní lakování – zákazníci přitom budou moci volit z jedenácti základních laků, přičemž tři jsou určeny exkluzivně pro nový model Audi Q7.

Nové Audi Q7 se řadí na špičku SUV segmentu také svými vnějšími i vnitřními rozměry – délka činí 5086 mm, šířka 1983 mm, výška 1737 mm, rozvor je dlouhý přesně 3002 mm. Interiér vozu vyniká nejenom prostorností, ale také variabilitou: Celkem lze vytvořit na 28 různých variant uspořádání sedadel a zavazadlového prostoru.

Audi Q7 nabízí až sedm sedadel uspořádaných do třech řad za sebou, přičemž i sedadla ve druhé řadě jsou samostatně podélně nastavitelná. Sedadla druhé a třetí řady lze sklápět, takže vzadu je možné vytvořit prostor pro zavazadla a náklad o velikosti až 2035 litrů, aniž by přitom muselo jediné sedadlo z vozu ven. V pětimístném uspořádání má zavazadlový prostor modelu Audi Q7 objem 775 litrů, což je nejlepší hodnota ve své třídě.

Zájemci o nový model Audi Q7 budou moci volit ze dvou výkonných motorů: nového zážehového osmiválce 4.2 V8 s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 257 kW/350 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 440 Nm, a šestiválcového turbodieselu „common-rail“ 3.0 TDI s piezoelektrickými vstřikovači, který se chlubí výkonem 171 kW/233 k a točivým momentem 500 Nm. Oba motory jsou standardně propojené s šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Všechny verze řady Audi Q7 mají stálý pohon všech kol quattro, jehož centrální diferenciál Torsen rozděluje přenášený výkon podle aktuální trakce jednotlivých kol mezi přední a zadní nápravu. Tento koncept stálého pohonu všech kol quattro zavedla automobilka Audi již před 25 lety a dosud s ním vyjelo přes dva miliony sériových modelů Audi. Audi Q7 má (stejně jako např. dravé Audi     RS 4) diferenciál Torsen poslední generace, který za normálních okolností rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60, což se odráží ve vyšší stabilitě jízdy a přesnějším vedením stopy v zatáčkách.

Přední i zadní kola Audi Q7 jsou zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech a odpérována vinutými pružinami spolu s dvouplášťovými tlumiči. Skloněná zadní pružina a tlumiče neomezují vnitřní prostor vozu, z čehož těží především cestující na sedadlech ve třetí řadě. Celý podvozek, ve kterém je řada dílů z lehkého hliníku, je naladěný tak, aby umožňoval sportovní a přitom stále vysoce komfortní jízdu, a to i na špatném povrchu.

Audi Q7 vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech s pneumatikami 235/60 (osmiválcový model má pneumatiky 255/55), za příplatek si mohou zákazníci zvolit i devatenácti- nebo dvacetipalcová kola.

Velmi důležitým prvkem, dodávaným také na přání, je adaptivní pneumatické pérování, které spolu s elektronicky řízenými tlumiči pérování garantuje špičkové jízdní vlastnosti a nejvyšší cestovní komfort. Pneumatické pérování umožňuje měnit světlou výšku vozu – ze základní výšky 180 mm až na 240 mm, což v praxi znamená, že s modelem Q7 může řidič vjet do jakéhokoli terénu. V off-road režimu ovšem podvozek nastavuje světlou výšku 205 mm, výška 240 mm se používá jen krátkodobě v extrémních situacích. Možnost měnit světlou výšku zároveň usnadňuje nakládání těžkých zavazadel do prostoru v zadní části vozu.

Dalším technologickým highlightem modelu Audi Q7 je ovládací rozhraní MMI (bylo s úspěchem uvedeno již v modelech Audi A8 a A6), které umožňuje intuitivní ovládání celé řady palubních systémů a funkcí vozu.

Na přání si zákazníci budou moci pro své Audi Q7 objednat řadu mimořádně inovativních prvků, z nichž některé se objevují v sériové produkci vůbec poprvé. Příkladem může být např. radarové zařízení, které řidiči „hlídá“ boční prostor vozu a kompenzuje tak tzv. slepý úhel zpětných zrcátek (Audi side assist). Dalším užitečným zařízením je parkovací systém se zpětnou kamerou, usnadňující parkování.

Do okruhu stabilizačního systému ESP byla přiřazena řada dalších funkcí, jako je např. systém pro bezpečné sjíždění prudkých klesání. Speciální off-road režim zase přizpůsobuje činnost brzd a motoru měkkému podkladu. Zařízení pro stabilizaci přívěsu dokáže řízeným zásahem do činnosti brzd efektivně zklidnit přívěs, u kterého hrozí rozkývání.

S prvními vozy se zákazníci v České republice budou moci svézt již v prvním čtvrtletí roku 2006.

- AUDI -

Vytisknout

Diskuze: Audi Q7: SUV prestižní třídy vyjíždí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C 70

Volvo: Klíč k bezpečnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud