Červený Roadster Tesla se Starmanem za volantem, který loni 6. února při prvním, testovacím letu vynesla do vesmíru mohutná raketa společnosti SpaceX Falcon Heavy, poprvé obletěl Slunce. Informoval o tom web whereisroadster.com, který sleduje let figuríny v kabrioletu automobilky Tesla Elona Muska, jenž je rovněž zakladatelem SpaceX.
Zvláštní náklad (Tesla Roadster)v současnosti nejsilnější nosné rakety na světě podle webu oblet dokončil koncem uplynulého týdne. Obkroužení hvězdy naší planetární soustavy by roadsteru podle propočtů mělo trvat 557 pozemských dnů, přičemž vůz byl v pondělí ve vesmíru už 560. den.
Whereisroadster.com ale sleduje i další zábavné údaje spojené se Starmanovou "jízdou" kolem Slunce. Jeho tesla například už urazila ve vesmíru přes 1,2 miliardy kilometrů, což prý znamená, že auto výrazně překročilo záruční limit 58.000 ujetých kilometrů.
Muskův automobil s řidičem pravděpodobně obletí Slunce ještě mnohokrát, poznamenal portál space.com. Loňská studie modelující oběžnou dráhu propočítala, že roadster v několika příštích desítkách milionů let nakonec narazí do Venuše nebo do Země. Bát se dnes ale nemusíme, protože je jen velmi malá pravděpodobnost, že by se to stalo dřív než za milion let.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?