Červený Roadster Tesla se Starmanem za volantem, který loni 6. února při prvním, testovacím letu vynesla do vesmíru mohutná raketa společnosti SpaceX Falcon Heavy, poprvé obletěl Slunce. Informoval o tom web whereisroadster.com, který sleduje let figuríny v kabrioletu automobilky Tesla Elona Muska, jenž je rovněž zakladatelem SpaceX.
Zvláštní náklad (Tesla Roadster)v současnosti nejsilnější nosné rakety na světě podle webu oblet dokončil koncem uplynulého týdne. Obkroužení hvězdy naší planetární soustavy by roadsteru podle propočtů mělo trvat 557 pozemských dnů, přičemž vůz byl v pondělí ve vesmíru už 560. den.
Whereisroadster.com ale sleduje i další zábavné údaje spojené se Starmanovou "jízdou" kolem Slunce. Jeho tesla například už urazila ve vesmíru přes 1,2 miliardy kilometrů, což prý znamená, že auto výrazně překročilo záruční limit 58.000 ujetých kilometrů.
Muskův automobil s řidičem pravděpodobně obletí Slunce ještě mnohokrát, poznamenal portál space.com. Loňská studie modelující oběžnou dráhu propočítala, že roadster v několika příštích desítkách milionů let nakonec narazí do Venuše nebo do Země. Bát se dnes ale nemusíme, protože je jen velmi malá pravděpodobnost, že by se to stalo dřív než za milion let.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.